גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

המשטרה חוקרת: סייעת הכתה בן שנתיים בפעוטון בחולון

"כשמנהלת הגן סיפרה לי שבני הוכה, התחלתי לבכות", מספרת האם. רשת מעונות ויצו: "המטפלת הוצאה לחופשה וההורים עודכנו, בשקיפות מלאה"

פורסם בתאריך: 1.7.19 13:20

המשטרה חוקרת: סייעת חשודה שהכתה פעוטות. "זה היה היום השחור ביותר שלי, כאשר מנהלת הגן הזמינה אותי לשיחה וסיפרה לי שהילד שלי הוכה מכיוון שלא התנהג יפה", מספרת אם לילד בן כשנתיים.

לטענת הורים בגן ופעוטון ויצו לילדים, בגילאי 0-3 ו-3-6, שבשכונת בג'סי כהן בחולון, הסייעת בפעוטון הכתה ילדים. המקרה הראשון נחשף על ידי הנהלת הגן, שזימנה את אמו של בן השנתיים שהוכה ועדכנה אותה בפרטים. לאחר חשיפת המקרה, טענו הורים לפעוט נוסף כי הסייעת הכתה גם את בנם.



עם חשיפת המקרים התעורר זעם  בקרב ההורים. "אלה הימים העצובים בחיי. לתסריט הזה לא ציפיתי. באותו הרגע ששמעתי שבני הוכה, כעסתי וכאבתי", אומרת אמו של הפעוט שהוכה, "מנהלת הגן אמרה לי שהגיע אליה דיווח על כך שאחת הסייעות הכתה את בני בן השנתיים. היא סיפרה לי שהיא מיד הושעתה. אבל זה לא עזר התחלתי לבכות ולא ידעתי מה לעשות".

"אחר כך הבנתי את הסימנים שהילד שלח לי. נזכרתי שהוא סימן על הצוואר, ואמר לי 'מכה', רק אחר כך קישרתי את כל הפאזל, והלכתי להגיש תלונה במשטרה נגד הסייעת", מספרת האם.

בעקבות המקרה זומנו הורים נוספים לשיחה עם הנהלת הגן, שבה עודכנו בפרטי המקרה. ואולם, לטענת ההורים לא דווח להם על מקרים נוספים שאירעו באותו הגן, כך על פי החשד. "איך זה יתכן שסייעת מכה ילד בטענה שלא התנהג יפה?". לדברי ההורים זה אינו המקרה היחיד שעל המשטרה לחקור בנוגע לסייעת".

"אנחנו לא מצליחים להבין מדוע, אחרי ששומעים על כך הרבה מקרי אלימות בגני הילדים, למה לא שומרים על הילדים?", טוענים ההורים.

ממשטרת מרחב איילון נמסר: "אתמול (ראשון), עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שעודנה בראשיתה. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי נמשיך לחקור את המקרה ברגישות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

מרשת מעונות ויצו, נמסר בתגובה: "ויצו מפעילה מנגנוני פיקוח רבים על מנת להבטיח את רווחתם ושלומם של הפעוטות והצוותים במעונותיה, ומשקיעה משאבים מרובים במיון, הכשרות והתאמת הצוותים לעבודה במעונות – כל זאת תחת מדיניות מחמירה כלפי כל התנהלות שאינה הולמת".

"במקרה זה, טופל הדיווח באופן מידי בהתאם לנהלי הארגון ובכפוף לחוק, ונפתח הליך בירור וטיפול משמעתי במסגרתו הוצאה המטפלת לחופשה. ההורים עודכנו, בשקיפות מלאה. פרטי הדיווח עדיין נבדקים, אך אנו לא נחסוך בשום אמצעי כדי להמשיך ולהבטיח לילדי המעון את הטיפול הטוב והבטוח ביותר, יחד עם הצוות המוערך, אשר פועל במעון שנים רבות במסירות רבה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר