כסף אילוסטרציה: שאטרסטוק
כסף אילוסטרציה: שאטרסטוק

הורים זועמים: נעשה שיימינג להורים שלא שילמו לבית הספר

שמות הילדים שלא שילמו לפעילויות ההעשרה הופצו ברבים. יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר: "אני מודה ששלחתי את הרשימות והתנצלתי על כך". בעירייה מתעקשים: "לא מדובר בהורים שלא שילמו"

פורסם בתאריך: 11.7.19 17:21

הורים בבית הספר אשכול טוענים לשיימינג בבית הספר שבשכונת נאות יהודית, וחשיפת שמות של מי שלא שילם לבית הספר.

לטענת הורים שילדיהם לומדים בבית הספר שמות הילדים שהוריהם לא שילמו לקרן קרב הופצו ברבים. חלק מהמקרים, כך לטענת ההורים, גררו לעג, מבוכה ומצוקה נפשית בקרב הילדים.



קצת רקע: קרן קרב היא תוכנית למעורבות בחינוך, מסגרת מיוחדת לתוכניות העשרה בבתי ספר ובגני ילדים, שמטרתה להרחיב את הידע והמיומנויות בקרב התלמידים לצד תוכניות הלימודים הפורמליות.

לטענת ההורים בבית הספר אשכול, כאשר ביקשו לקבל פירוט בנוגע לתוכנית נתקלו בסירוב. לאחר מכן, אלה שלא אישרו את השתתפותם ובכך למעשה לא העבירו אישור לתשלום, מצאו את שמם ברשימות שהופצו לכל ההורים.

לפני שהופצו הרשימות, כך לטענת ההורים, מנהלת בית הספר נכנסה לכיתה לפני סוף שנת הלימודים וערכה רישום של הילדים שלא שילמו לקרן קרב ושל אלה שלא מעוניינים להשתתף בה בשנה הבאה. לדבריהם, שעות ספורות לאחר מכן נמסר הרישום להנהגה הבית ספרית שהפיצה את שמות הילדים ברבים.

לטענת ההורים עצם החתימה על ההתחייבות להשתתף בתוכנית, מהווה התחייבות כספית לכל דבר. עוד לטענתם, עצם העברת הפרטים של אלה שלא שילמו, פגעה בהם.

בנוסף, טוענים ההורים שחתמו והתחייבו על השתתפות בתוכנית, אולצו לעשות כן, על אף שלא נאמר להם במה תעסוק התוכנית ומה היו התכנים.

"גם לא הוסבר לכל ההורים שבמידה שחתמו וילדיהם לא יהיה מעוניינים להשתתף, התשלום ייגבה אף על פי כן והכסף לא יוחזר", טוענים ההורים, "יש לא מעט ילדים שמצאו את התכנים שנה שעברה משעממים, ולא נכנסו כלל לכיתה. השנה ישנם הורים שרוצים להימנע מכך".

אלא שאותם ההורים לא ציפו ששמם יפורסם בין כל ההורים. "נעשה לילדי שיימינג שלא יתואר", מספרת אם, "הרשימה התגלגלה בין ההורים והגיעה לילדים, והם מצדם לא רוצים ללכת בשנה הבאה לבית הספר כי כל הילדים צוחקים עליהם: 'מה, אתם עניים? אתם צריכים עזרה?'".

אם אחרת מספרת כי "ביקשנו לפחות לראות את רשימת התכנים שיילמדו, אבל קיבלנו סירוב מהנהלת בית הספר ומהנהגת ההורים ושמנו נרשם ברשימת המסורבים. הילד שלי שאל אותי אם אנחנו עניים. אמרתי לו ששמו בטעות את שמנו ברשימה".

יוסי פרץ, יו"ר הנהגת ההורים, אמר בתגובה: "אני מודה ששלחתי את הרשימות והתנצלתי על כך. מדובר על ההסכמה של ההורים, מי מוכן להשתתף בתוכנית. אכן המנהלת נתנה לנו את הרשימות".

"אני מודה שאכן נעשתה טעות. זו לא היתה הכוונה, הדבר לא נעשה בזדון ולא היתה כוונה לשיימינג. לגבי התכנים, לא רציתי להתחייב על התכנים עד שלא אדע שאושרו סופית. מכיוון שלא ידענו מהם התכנים ביקשנו לדעת כמה הורים מוכנים להשתתף", הוסיף פרץ.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מבירור שנעשה עם מנהלת בית הספר עולה שיו"ר ועד ההורים קיבל את רשימת ההורים שטרם החזירו מכתב הסכמה או אי הסכמה להשתתפות בתוכנית קרב בשנת תש"פ וזאת כדי לסייע לו בטלפונים להורים באיסוף הטפסים בחזרה".

"היו"ר רשם בקבוצה את שמות ההורים שלא החזירו טפסים על מנת לתזכר אותם (בשום אופן לא מדובר בהורים שלא שילמו שכן אין בידי בית הספר רשימות כאלה בשלב זה). יצוין כי בכל בתי הספר בעיר מתבקשים ההורים להחזיר טופס הסכמה או אי הסכמה וגם בית הספר אשכול מתנהל בדיוק לפי הנהלים שקיימים בעיר שנים רבות".

יו"ר הנהגת ההורים בחולון, בתאל בן דוד, מסרה בתגובה כי "להנהגת ההורים אין חלק בגבייה ואין זה מתפקידה של ההנהגה הבית ספרית להתעסק בגבייה או להעביר רשימות בשל צנעת הפרט. יכול להיות שבדבר נעשה בתום לב ובכל מקרה הנהלים יחודדו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

3 תגובות
  1. אורלי או כנרת

    זה מה שקורה שיש יו"ר מצויין וכולם נועצים בו עניים.
    מחפשים על מה להכפישן.
    לא הופץ עניין התשלום.
    הופץ מי החזיר טופס כן או לא.
    שקר וכזב!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיימינג להורים שלא שילמו לקרן קרב? יופי אולי נעשה שיימינג לאותה "הנהגת הורים" על השיימינג הזה? אנשים הזויים שחושבים שהכל צריך להעשות בדרכם ושאין לאחרים דירות או חשיבה עצמאית. הרי הילדים משלמים על כך אז למה להמשיך ללמוד שם, ההורים הנפגעים חייבים לתבוע את כבודם וכבוד ילדיהם!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר