הפרדה מגדרית במתנ"ס בחולון: עיצוב לבנות – רובוטיקה לבנים

תושבת השכונה: "לא ניתן לזה יד. נחסום את המתנ"ס". רשת קהילה ופנאי: "מדובר ברשימה ראשונית שתורחב לקראת פתיחת השנה"

פורסם בתאריך: 24.7.19 20:33

סערה סביב לוח החוגים שמציע מתנ"ס מקהלות בשכונת תל גיבורים בחולון, לאחר שהתגלה כי לבנות מוצעים חוגים כמו עיצוב, תפירה והתעמלות קרקע ואילו לבנים מוצעים חוגים כמו חזנות ופיוט, רובוטיקה, אלקטרוניקה ונגרות.



מדובר במתנ"ס שמיועד בעיקר לילדי האוכלוסייה הדתית בשכונת תל גיבורים, שברובה חילונית. השבוע, בעת ששתי אימהות ביקשו לרשום את בנותיהן לחוגים במתנ"ס הם גילו כי ישנה הפרדה ופערים בתכנים בין החוגים המיועדים לבנות לבין אלה שמיועדים לבנים.

כך, למשל, החוגים לבנות מכיתות א'-ו' כוללים עיצוב בטעם טוב, גלגיליות, אפייה, מחול, התעמלות קרקע וציור. ואילו החוגים המיועדים לבנים מכיתות א' – ו' כוללים חזנות ופיוט, מגן דוד, רובוטיקה, אלקטרוניקה, קט רגל, נגרות, הגנה עצמית וכן אפייה.

תושבת השכונה מספרת: "שכונת תל גיבורים היא שכונה מעורבת. אנחנו, התושבים הדתיים והחילונים, חיים בהרמוניה ובשלווה. עד שגיליתי שבחסות העירייה ורשת קהילה ופנאי קם מתנ"ס חרדי בשכונה, עם הפרדה מגדרית. לא ייתכן שבני לא יוכל ללמוד באיזה חוג שהוא רוצה".

תושבת נוספת בשכונה אומרת כי "אני לא מבינה איך נותנים לזה יד. ידוע לנו שהחרדים מנסים להשתלט על השכונה, אבל נולדתי בשכונה ואני גרה בה כבר שנים ואני מתביישת לגלות שקיימת הפרדה בין בנים לבנות. דברים כאלה שומעים בבני ברק או בית שמש, ואנחנו לא ניתן לזה לקרותף ואם צריך נחסום את המתנ"ס עד שתיפסק ההפרדה המגדרית".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "המרכז הקהילתי מקהלות מקיים מגוון גדול של חוגים בתחומים שונים, המוצעים הן לבנים והן לבנות, ללא הבחנה מגדרית. לקראת הרישום המוקדם לשנת הפעילות הבאה פורסמה רשימה ראשונית בלבד, שתורחב לקראת פתיחת השנה ובהתאם לביקוש התושבים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

6 תגובות
  1. תגובה

    ממשיכים להתעקש על כל הערבוב הזה כאילו לא מספיק צרות זה גורם לא הבנתם עדיין שזה הגורם העיקרי לכל מעשי האונס והסבל של הילדים
    סוף סוף מחליטים להפריד בחוגים בין בנים לבנות מעשה הכי חכם שיכל להיות ..אולי במקום להלחם עם המערכת בעיניים עצומות תנסו להרחיב אופקים ולראות שזה לא כל כך נורא ואפילו הרבה יותר טוב

  2. הדס

    הציבור שנרשם לפעילויות הוא חרדי וזוהי השקפתו. אותו ציבור מעוניין בהפרדה והוא מגיע מרחבי חולון . ממול למתנס ההוא יש מתנס לציבור הכללי. השקמה אתם מעודדים כפייה חילונית וגזענות. חבל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה ממש,מעפן, גם צרכים טכנים בספריה אסורה רק לימים של בנות,בנים יצאתם מפורפציה.קליין עדיפה על שלכם!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל שכונה בעיר בכלל ובתל גיבורים גם כן יש מתנ"ס לכלל הציבור. בעיר חולון יש המון קהל חרדי שעד היום לא יכלו להשתתף בחוגים בגלל דרך החיים שהם בחרו. הם עדיין משלמים מיסים וארנונה כמו כולם. מתנ"ס אחד עם צביון דתי שנותן מענה גם לקהל הזה מכל העיר חולון… זו הבעיה של מי? למה? למה על כפיה חילונית לא מדברים? איפה הפרופורציות? זה לא שאין מתנ"ס נוסף בשכונה. אז איפה הבעיה?

  5. גברי

    יש מתנס קליין לחילונים?! מה קרה לחרדים לא מגיע? אנחנו משלמים ארנונה כמוכם.

  6. בתיה

    מה כואב לכם שיש מתנס אחד חרדי בעיר??? תרשמו לקליחן או לכל מתנס אחר בעיר שמציע לכם שפע לפי השקפתכם. תלמדו לכבד כמו שאתם רוצים שיכבדו אתכם.
    נמאס כבר שאתם נכנסים למקומות שלא קשורים אליכם ולא בקשו את עזרתכם בעשיית "צדק חברתי". סתם צרות עין.
    אם זה היה מתנס ערבי עם תכנים שמתאימים להם לא הייתם מעזיםצלפצות פה, להיפך – זה היה בעינכם פלוקלור ומדהים ןאיזה יופי דו קיום … מקהלות בחסות העיריה שגם חרדים משלמים לה ארנונה ומיסים !!!! ומגיע להם שירות לא פחות מכם . תתביישו מחרחרי שנאת חינם וריב .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר