מסע לפולין. צילום ארכיון

"נאלצנו לעבוד בשטיפת חדר מדרגות": הורים אינם עומדים במימון המסע לפולין

הסוגייה שנוגעת למימון המסע שוב עולה. מתברר כי לא מעט הורים מעדיפים שילדיהם יוותרו על החוויה, אחרים נאלצים לקחת עבודות נוספות

פורסם בתאריך: 15.8.19 12:02

"כאשר הודיעו לנו כי הילדים שלנו יוצאים למסע בפולין, היינו ברגשות מעורבים. שמחנו לשמוע זאת כיוון שעבורנו זוהי סגירת מעגל משפחתית אך מאידך אין לנו איך לממן זאת", כך אומרים הורים לילדים באחד מבתי הספר בחולון.



מבדיקה בקרב הורים בחולון עולה שלא כל התלמידים יכולים לצאת למסע הפולין, ברוב המקרים מסיבות כלכליות, זאת למרות העזרה והמלגות המחולקות עבור נושא זה.

הסכום הראשוני ליציאה לפולין עומד על 5,000 שקל אך הוא אינו מסתיים בכך. ישנם הוצאות נלוות לטיול החל מתיקים וביגוד מתאים ועד כסף קטן עבור קניות מקומיות. ההורים טוענים כי בסופו של יום ההוצאה מגיעה לכמעט 10,000 שקל. סכום גבוה שלא כל משפחה יכולה לעמוד בו.

"מעמידים אותנו ואת הילדים במצב לא נעים", טוענים הורים לילדים שידם אינה משגת את סכומי הכסף הנדרשים למסע. "אומנם בית הספר מציע מלגות עבורנו אבל זהו סיוע חלקי בלבד".

ההורים מספרים כי בתחילת השנה מקיימים בתי הספר אסיפה בנושא בה משתתפים ההורים לצד ילדיהם. במהלך הכינוס ישנו הסבר על אופי המסע בליווי הסברים ותמונות כאשר בסוף האסיפה נמסרים דפים עם עלויות האירועים. "הילדים מתלהבים ומתחילים לתכנן תכניות בזמן שאנחנו עומדים בצד ומחייכים כלפי חוץ אבל בפנים שוברים את הראש מאיפה נביא את הכסף", אומרים ההורים.

"חלק מהמשפחה שלנו נספתה באושוויץ", מספרים זוג הורים מחולון ומדגישים "לנו היה חשוב מאוד שהילדים יכירו את ההיסטוריה של העם שלהם ויבינו גם מה עבר על דורות קודמים של המשפחה שלנו אבל יש כאן עניין כלכלי לא פשוט".

ההורים מוספים כי בקרב הילדים ישנם שיחות על שופינג ובילויים והדבר דורש מימון נוסף. "נאלצנו לשטוף חדרי מדרגות רק כדי לממן להם את המסע הזה. בדיעבד כבר היה עדיף לעשות טיול משפחתי לפולין כיוון שזה היה מוזיל עלויות באופן משמעותי והם גם היו זוכים להיות במקומות ההיסטוריים האלו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר