רכז העמותה הפדגוגית: "נאלץ לשבת עם תלמידים על ספסל בשמש"

נחום ירמיהו התייחס לסכסוך העבודה מול האוצר והחינוך: "אין תנאי עבודה ויש הרבה מאוד ליקויים"

פורסם בתאריך: 26.8.19 12:14

רכז העמותה הפדגוגית בארגון המורים, נחום ירמיהו, אמר כי "אין תנאי עבודה ויש הרבה מאוד ליקויים". ועידת החינוך של ערי ישראל מתקיימת הבוקר זו השנה השנייה ברצף בחולון, באודיטוריום במרכז לתיאטרון בובות בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו. בוועידה שמתקיימת לקראת פתיחת שנת הלימודים לוקחים חלק מובילי החינוך בחולון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.



הועידה עוסקת במצבה של מערכת החינוך בעיר ובכלל, על כניסת עולם הטכנולוגיה והחדשנות לבתי הספר, לאן מועדות פניו של החינוך בישראל, התמודדות מערכת החינוך עם המכשירים הסלולריים, עולם הרשתות החברתיות והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.

"בסכסוך העבודה יש הרבה סעיפים. אני רוצה להתייחס לסעיף אחד של סביבת עבודה של מורה בישראל. יש ארבע סביבות עבודה: כיתה, חדר מורים, הדרך אל חדר המורים. צריך להבין שזו סביבה שצריך להיות בה דיאלוג, שמורה צריך לשבת עם התלמיד. כשאני רוצה להנחות תלמיד כרכז, אני נאלץ לשבת אתו בחוץ על ספסל בשמש. במשרד החינוך לא הכינו נכון את הסביבה", טען ירמיהו.

"אמרו שנשאר עוד עשר שעות בבית הספר, אבל זה לא קורה כי אין תנאים. כשהמורה מקבל חמש שעות בתוך הרפורמה לבדוק מבחנים, אין לו איפה לשבת, כך שזה לא ריאלי. ארגון המורים חתם על הסכם שכר על לפברואר 22', אבל אנחנו לא מדברים על שכר, אלא על תנאים", הוסיף ירמיהו.

תנאי המורים הם מאבק שירמיהו חי ונושם אותו, ההבדל בין מקצועות אחרים מורגש, "יש לי בן מהנדס באינטל ואני מקנא בו על התנאים. אנחנו לא רוצים להגיע לרמה הזו של אינטל אבל אנחנו מבקשים את המינימום שצריך. סביבת העבודה משפיעה על שביעות הרצון. אנחנו יודעים שהדרך של שביעות הרצון היא אחד הגורמים שמשפיעים על הדרך. הדרישה של משרד החינוך היא שיתמוך במורים בתהליך ובמאבק".

לדבריו של ירמיהו, "אנחנו נמצאים לפני בחירות מועד ב', אני מקווה שלא יהיה מועד ג'. אני לא מדבר על ממשלת המעבר ורפי פרץ, אבל יש לנו משאלה אישית שתפקיד שר החינוך יהיה בחירה ראשונה ולא פרס ניחומים. חשוב מכל ששר החינוך יהיה השר של כל ילדי ישראל".

"ארגון המורים מתכוון להפר את צו המניעה עם כל האפשרויות. מישהו צריך להתעורר לפני הבחירות. אני מקווה שעד לראשון בספטמבר מישהו יתעורר ושתהיה לנו שנה טובה ומוצלחת", סיכם ירמיהו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולוןכאן   והיו הראשונים לדעת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר