פאנל "מצב החינוך החולון" יו"ר המשמר החברתי חולון ליאורה פור, יו"ר סיעת הצעירים וחבר ועדת החינוך מורן ישראל, מנכ״ל כפר הנוער החקלאי מקווה ישראל רונן צפריר וחברת הנהגת ההורים בחולון תהילה גייגר-אוסטרוביץ' (מימין לשמאל)

"היכולת של חולון להשקיע פר תלמיד היא הנמוכה במרכז"

פאנל מצב החינוך העביר ביקורת על ההשקעה הנמוכה של עיריית חולון בחינוך בעיר. " "לרשויות חלשות קשה למנף את הסיפור של החינוך"

פורסם בתאריך: 26.8.19 12:27

פאנל "מצב החינוך בחולון" התקיים הבוקר (שני) בוועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה במרכז לתיאטרון בובות בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו. בוועידה לקראת פתיחת שנת הלימודים לקחו חלק מובילי החינוך בחולון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.



בפאנל השתתפו יו"ר המשמר החברתי חולון ליאורה פור, יו"ר סיעת הצעירים וחבר ועדת החינוך מורן ישראל, מנכ״ל כפר הנוער החקלאי מקווה ישראל רונן צפריר וחברת הנהגת ההורים בחולון תהילה גייגר-אוסטרוביץ'.

יו"ר סיעת הצעירים מורן ישראל אמר כי "אני חולוני כל חיי, איש של מערכת החינוך, צמחתי בתוכה. אני חושב שנעשו הרבה תהליכים טובים בתוך מערכת החינוך, אבל יש דברים שמצריכים שינוי. בחולון – עיר שהעוצמה הכלכלית שלה לא גבוהה במיוחד, היכולת להוציא פר תושב היא די הנמוכה במחוז למעט בני ברק ולצערנו זה לא מאפשר להשקיע יותר בתלמידים".

הממשלה לאורך השנים מורידה את האחריות ממנה על התקצוב ומשיתה את זה על הרשויות המקומיות. משנה לשנה הרשות המקומית היא זו שצריכה להכניס את ידה לכיס ולהשקיע יותר בחינוך. יש אתר שנקרא 'שקיפות בחינוך' ותראו שחולון משקיעה פחות".

מנכ"ל כפר הנוער מקווה ישראל, רונן צפריר, אמר כי "ראשית, מקווה ישראל זה לא חולון. וזה מאוד משמעותי לדיון הזה כי זה מראה את ההבדלים המשמעותיים כשאתה ממוקד לחינוך ואתה לא עיר".

  • האם במקווה ישראל תלמידים רבים מחולון?

"יש פה אירוע נפיץ של תלמידים שרוצים להגיע מחולון. יש לנו בערך 400 תלמידים מחולון". צפריר הדגיש כי "הבעיה של האמון הרבה יותר מורכבת ממערכת החינוך בלבד. אנחנו נמצאים בבועה של אי אמון ביננו לבין המדינה וזה משליך על מערכת החינוך. אחד הדברים שאנחנו צריכים לעשות הוא לפתוח את אזורי הרישום".

"בסופו של יום מערכת החינוך היא יכולת כספית. היום חינוך עולה הרבה כסף. לרשויות חלשות קשה למנף את הסיפור של החינוך. הורים באים אלינו ורוצים לשלוח את התלמידים אל מקווה ישראל ואנחנו שולחים אותם בחזרה אל חולון כי אנחנו שומרים על מערכת יחסים עם עיריית חולון. אנחנו צריכים לחנך את האנשים שהיו בני אדם קודם כל, אנחנו צריכים כסף ומשאבים עבור מערכת חינוך טובה", סיכם צפריר.

יו"ר המשמר החברתי חולון, ליאורה פור, טענה כי "לגבי מוכנות מערכת החינוך בעיר לקראת שנת הלימודים אני יכולה לומר שהמצב יותר טוב מהשנתיים הקודמות", פור הבהירה כי "יש שיפור בעקבות שביתות והפגנות שנעשו בעבר ואחר אינספור מיילים למשרד הבריאות והחינוך".

"מנגד לצערי ישנה הזנחה פושעת של המבנים. אני לא יודעת איך ארגון המורים והסתדרות המורים והגננות נתנו לזה לקרות. קיבלתי תמונות מבית ספר מסוים שאני מזועזעת, קירות מתקלפים, עובש, קולרים מטונפים, גועל. פנה אליי מורה ואומר לי 'אנחנו 128 מורים ותלמידים ויש רק תא שירותים אחד, ביקשנו שייבנו עוד שירותים וענו לנו שאין תקציב'. למחרת הם קוראים בעיתון שעוד 'גן סיפור' נבנה. גן סיפור זה המון כסף אז מה הבעיה לבוא לקראת המורים? למה מורה צריך להתאפק? שולחנות בחדר מורים מתקלפים, למה צריך להתחנן לזה?", אמרה פור בכעס.

  • האם בתוך בתי הספר יש מספיק מקום ליוזמות מקומיות ורעיונות של מורים?

חברת הנהגת ההורים חולון, תהילה גייגר- אוסטרוביץ', אמרה כי "מוסדות החינוך בחולון הם מאוד ישנים. התקן מתאים למה שהיה לפני 70 שנה. העירייה צריכה לתקצב יותר את מוסדות החינוך. הפכו את יחידות בית הספר כמו אל יחידות כלכלה של רווח והפסד. לדוגמא יש יותר ילדים שמשתמשים בשירותים וברור שיהיה יותר בלאי. נשאלת השאלה האם המנהלת צריכה להוציא מתוך התקציב של בית הספר עבור ניקיון שירותים".

גייגר-אוסטרוביץ' הוסיפה כי "אמרו אמירה על הבמה שמאוד קשה לי, שההורים עושים שיימינג למורים. ההורים מאוד מעריכים את העבודה של המורים ויש שיתוף פעולה מדהים. יחד עם זאת אנחנו מבינים את הניואנסים מה מותר מבחינת המנהל לעשות. ויש פעמים שצריך לשים גם גבולות. אני חושבת שהמידע קיים היום ואינסופי לילדים האלה. אני כהורה לא רוצה להיות תלויה רק ברצון הטוב של המורה בהנחה שהוא הגיע עם אידאולוגיה לחינוך".

יו"ר המשמר החברתי חולון, מורן ישראל סיכם כי "מהזווית שלנו בתור רשות אנחנו צריכים לייצר תשתית טובה יותר לתלמידים, לעובדי ההוראה. ועדת החינוך צריכות להיות פתוחות להורים ולכל תושב שרוצה להגיע".

ליאורה פור הוסיפה אף היא, "לצערי בשנתיים שטיפלתי בהזנחה בגני הילדים היה לי שיח עם גננות מיואשות, לא יכול להיות שגננת תגיע לגן ובמקום לקבל את ילדי העיר ולחבק אותם היא צריכה לטפל בגג הדולף, בעובשים שיש, צריכה לטפל בחולדה שמתרוצצת אצלה בגן. זה לא תפקיד הגננת. ואם הורה פונה למנהל החינוך לא ייתכן שהוא יגיד לה שהגננת תפתח פנייה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר