בנימין בהגון, ראש המכללה האקדמית תלפיות

האם בעידן הסייבר לימודי התנ"ך עדיין רלוונטיים? | ראש המכללה האקדמית תלפיות בוועידת החינוך

בנימין בהגון מתייחס לדרישה ההולכת וגוברת של סטודנטים להוראה ללמד את מקצועות הסייבר מול ירידה במעמד לימודי ההיסטוריה: "הדואג לדורות מחנך- צריך לראות למרחק"

פורסם בתאריך: 26.8.19 12:46

בנימין בהגון, ראש המכללה האקדמית תלפיות אמר כי "חשוב שלמורה יהיה מידת הנתינה, סובלנות וסבלנות, להכיל את האחר".



ועידת החינוך של ערי ישראל מתקיימת הבוקר (שני) זו השנה השנייה ברצף בחולון, באודיטוריום במרכז לתיאטרון בובות בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו. בוועידה שמתקיימת לקראת פתיחת שנת הלימודים לוקחים חלק מובילי החינוך בחולון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.

הועידה עוסקת במצבה של מערכת החינוך בעיר ובכלל, על כניסת עולם הטכנולוגיה והחדשנות לבתי הספר, לאן מועדות פניו של החינוך בישראל, התמודדות מערכת החינוך עם המכשירים הסלולריים, עולם הרשתות החברתיות והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.

"אני חמישים שנה בחינוך ולא עברתי מקצוע אחר ואני רוצה לכם כי חינוך בלי חיוך לא יעבוד טוב. וכאן אני גם מתחבר לדבריו של שי פירון. מכללת תלפיות קיימת 82 שנה. 70 בתל אביב, ואחר כך בעיר חולון. קיבלנו מבנה ששיפצנו אותו והיום זוהי פנינה נהדרת.

השיפוץ הראשון במבנה היה השירותים", סיפר ראש המכללה האקדמית תלפיות. "מכללה אצלנו מחולקת לשלושה חלקים, החלק אחד זה סדירים וסדירות אחרי שירות צבאי, הסבת אקדמאים וקבלת תעודת הוראה. ישנם מורים המגיעים אלינו מתגלית ומקבלים הכשרה להוראת אנגלית בארץ. על הסדירים שמגיעים אלינו אנחנו ממש רואים שהם עם תחושת שליחות וברק בעיניים", הדגיש בהגון

חשוב לי שלמורה יהיה מידת הנתינה, סובלנות וסבלנות, להכיל את האחר. מגיעים אלינו גם סטודנטים לא דתיים ואם הם באים בסוף הלימודים ואומרים לי 'הכרנו יהדות אחרת' – זה עושה לי את השנה". אמר בהגון.

בנימין בהגון, ראש המכללה האקדמית תלפיות

 

"לגבי הפרדה בין חינוך ממלכתי לממלכתי דתי: במקום שיש פוליטיקה אני לא נכנס. אני לא פוליטיקאי אלא איש חינוך", עוד הוסיף בהגון: "אצלנו בספרייה יש טאבלטים ולפטופים שניתן לקבל בהשאלה ויש גם ערכות שניתן לקחת. היום רוצים להכשיר למקצועות עתיד אבל אף אחד לא יודע מה זה עתיד. המורה צריך להיות משאבה ולא משפך, תפקיד המורה לא להקנות ידע אלא לראות מהו עולמו של הילד, מה הוא מסוגל יותר ואם הוא יותר אתלט צריך לתת לו יותר שיעורי אתלטיקה, אם הוא יותר שחקן אז יותר שיעורי משחק. 'חנוך הנער לפי דרכו',  האדם הוא המטרה, החינוך הוא הדרך".

"האם יש מקצועות מבוקשים יותר בקרב המורים והאם אני מרגיש שיש מקצועות שנס ליחם ופחות סטודנטים ייבחרו ללמד אותם? ובכן, הכותרת שלנו לדיון הזה היא מתנ"ך ועד סייבר, ואני תוהה מי הסטודנט שילך ללמד תנ"ך והיסטוריה?

הבאתי כאן מודעת אבל: "הפילוסופיה מתה". עכשיו אנחנו מניחים מאוד ומבינים מאוד שאנחנו חייבים להתקדם עם הסייבר, עם המתמטיקה ורובוטיקה שכבר נלמדת אצלנו אבל אסור לנו להזניח את התנ"ך ואת ההיסטוריה והאזרחות. זוהי התשתית הערכית של כל ילד וילד שצריך להיות במדינת ישראל. הערכים שחייבים להכניס אותם בבתי הספר.  אסיים עם משפט שראיתי בצבא: 'כל שאלת החינוך היא שאלה של איזה מרחק האדם רואה'.  האם הוא רואה ילדים שרוצים הכול במיידית  או לא רק סיפוק צרכים מידיים."

בסיום דבריו אמר: "'הדואג לדורות מחנך' וכאן בא היופי של החינוך. למי שיש את הברק החינוכי בו אבחר להיות סטודנט ולבסוף מורה".

בנימין בהגון, ראש המכללה האקדמית תלפיות

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר