ההורים ניצחו: עיריית חולון תכשיר כיתה לילדי החינוך המיוחד

לקראת העלייה לכיתה א' גילו ההורים שהכיתה שבה אמורים ללמוד ילדיהם צרה וקטנה שאינה מותאמת ללימודים. לאור. בעקבות מאבק ולאחר התערבות "השקמה חולון" הודיעה העירייה שהילדים ילמדו בכיתה אחרת

פורסם בתאריך: 29.8.19 11:19

"העקשנות ניצחה את האטימות", כך אומרים הורים לילדים בחינוך המיוחד העולים לכיתה א', שדרשו כיתה הולמת לילדיהם לאחר שלטענתם קיבלו כיתה ללא תנאים סביבתיים הולמים. בעקבות המאבק ולאחר התערבות "השקמה חולון", הודיעה העירייה שהילדים ילמדו בכיתה מרווחת יותר.

בשבועות האחרונים ניהלו ההורים מאבק, לאחר שלטענתם גילו בסמוך לפתיחת שנת הלימודים כי הכיתה שבה עתידים ללמוד ילדיהם אינה ראויה לשהיית ילדים.

לטענתם, הכיתה שהוקצתה לילדים היא מעין מחסן שהוסב לכיתה, ללא מרחבי למידה ופינות עבודה, לצורך למידה פרטנית והפוגה.



לדבריהם, מדובר בכיתה קטנה וצרה, שאינה ראויה לשמש ככיתת לימוד, בוודאי לא לילדי חינוך מיוחד, המתמודדים גם עם מוגבלויות פיזיות הזקוקים לשטח מרווח.

"מדובר בכיתה קטנה של שמונה ילדים עם שתי מורות ושתי סייעות", אומרת אם לתלמיד, "ההתרגשות של הילדים הייתה עצומה. את השיבוצים קיבלנו רק בסוף יולי ורק ב-18 באוגוסט היה ניתן להירשם".

"לאחר שראינו את הכיתה היינו בשוק. הכיתה שהילדים קיבלו היא למעשה כוך, לקחו מחסן והפכו אותו לכיתה", ממשיכה האם, "החלונות גבוהים ואור השמש בקושי נכנס, הכיתה עצמה צרה. זה לא נורמלי. כיתה א' אמורה להיות כיתה נעימה".

לאחר שההורים גילו באילו תנאים אמורים ללמוד ילדיהם הם פנו למינהל החינוך וביקשו להחליף את הכיתה. "אמרנו שמגיע לנו ללמוד בכיתה רגילה לא במחסן, שהילדים שלנו לא צריכים להרגיש שהם בעונש. הם ילדים עם צרכים מיוחדים והם זקוקים לתנאים שיאפשרו להם ללמוד. קיבלנו תשובות שלא מתקבלות על הדעת, אמרו לנו שזה לא נורא ושהילדים יתרגלו", מספרת אחת האימהות.

אלא שההורים לא היו מוכנים להסתפק בתשובות שניתנו להם ויצאו למאבק, בסיועה של חברת המועצה קרן גונן. "עודכנתי שבבית ספר גורדון בחולון צפויים להתחיל את השנה ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתה שאינה ראויה ללימודים", היא מספרת, "כמי שמגיעה מעולם החינוך המיוחד המקרה הזה נראה לי הזוי. גודל הכיתה שהוקצתה לילדים, מתאים יותר למחסן ולא ללימודים. אסור לקרוא לחדרון הזה כיתה, לאף תלמיד".

בסופו של דבר, בעקבות פנייה של "השקמה חולון" נראה כי נמצא פתרון להורים. מעיריית חולון נמר כי "בעירייה מודעים לבעייתיות בכיתה הקטנה, שעליה הצביעו ההורים בצדק, וכבר החלו בהכנת כיתה אחרת, גדולה יותר, בבית הספר שבה ילמדו הילדים החל מ-1 בספטמבר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר