השעון שנמצא בגן בחולון ונחשד כמכשיר הקלטה

יו"ר ועד הגננות יוצאת נגד שתילת מכשירי הקלטה: "מה אנחנו? האח הגדול?"

"החברה שלנו הפכה להיות אלימה וכל כך קל להכפיש בן אדם". מירי גטניו מסבירה מה גרם לה לצאת בפוסט הנוקב נגד הורים ששותלים מכשיר הקלטה

פורסם בתאריך: 4.9.19 17:20

על רקע פרשיות התעללות במעונות ובגני הילדים, שנת הלימודים תש"פ נפתחה, במתיחות וחשדנות מצד ההורים כלפי הגננות והסייעות.

פחות משבוע לאחר הכניסה לגנים ולבני הספר, יצאה יו"ר ועד הגננות בחולון מטעם הסתדרות המורים, מירי גטניו, בהודעה חריפה לאחר שעלה חדש כי לאחד הגנים נשלח ילד עם מכשיר הקלטה.



"אני מבקשת לעדכן ולהתריע: כל הקלטה בסתר אינה חוקית ותועבר למשטרה, כל מכשיר הקלטה שייתפס – יוחרם ותוגש תלונה במשטרה", כתבה גטניו, "אם אין אמון וגננות יועמדו תחת חשדות, יהיו לכך השלכות לצערנו".

"גננת שתחוש כי הורה 'מאיים' עליה, גם על ידי הקלטתה בסתר (גם זו תחושת איום), תפנה אלינו ואנו נבקש להעביר את המשפחה למסגרת אחרת", הוסיפה, "חבל יהיה להעניש את הילד על בחירות הוריו, אך לא יהיה מנוס מכך, שכן לא ניתן לקיים שיח ולעבוד בשת"פ עם הורה שזוהי דרכו".

הדברים שכתבה הופצו ברשתות החברתיות וגרמו לסערה, שכללה גם תגובות קשות נגד גטניו שהייתה המומה מעוצמת הדברים שנכתבו.

גטניו, תושבת חולון, בת 42 ואם לתאומות בנות 14, משמשת כיו"ר ועד הגננות בחולון מטעם הסתדרות המורים בארבע השנים האחרונות וכגננת כבר 15 שנה.

"מגיעות אלי תלונות על אלימות נגד גננות ואנו מטפלים בהם", היא אומרת, "התלונות שמגיעות נגד הגננות בחולון, הן ספורות, שלושה-ארבעה מקרים בשנה, אבל גם זה יותר מדי לעיר אחת. בחולון לעומת ערים אחרות לא משביתים את הגן או את כל מהערכת החינוך בעיר בעקבות מקרי אלימות".

"הסיבה שפרסמתי את ההודעה בפייסבוק, למרות שאני בשנת שבתון, היא משום שפנתה אלי גננת מוערכת, שאף הוכרזה כגננת מצטיינת, כשהיא בוכה, לאחר שאיתרה מכשיר הקלטה", מספרת גטניו, "לאחר ששמעתי את הדברים והתייעצתי עם הגורמים המתאימים, העליתי את מכתב ההנחיות. ההודעה שכתבתי אינה רגשית, והיא נועדה להציף את הבעיה".

"המטרה הייתה לומר: 'חברים, תבינו, זה לא חוקי'. חייבת להיות אמירה לטובת הגננות וההורים חייבים להבין שזה פסול. צריכים להבין שכאשר יש אי אמון בין הורים לגננות מי שנפגע זה הילד, וחבל שאנשים פרשו לא נכון את הדברים שכתבתי".

"חייב להיות שיתוף פעולה בין הגננת להורים בישראל. החברה שלנו הפכה להיות אלימה וכל כך קל להכפיש בן אדם. כתבתי את הפוסט מתוך דאגה להורים וזכיתי לתגובות מכפישות. תמיד אני לטובת ההורים והילדים, גם מחוץ לשעות העבודה כי החינוך הוא בדם שלי".

מאותה התפיסה, גטניו ובכלל בהסתדרות המורים מתנגדים להצבת מצלמות בגני הילדים, כפי שדורשים ההורים וכפי שמספר ראשי ערים בישראל הבטיחו שיעשו.

"אנו נגד המצלמות", היא אומרת, "הודענו את זה בדיון בכנסת שהתקיים בנושא, הבענו את דעתנו מכיוון שיש פה עניין של חיסיון הילד והגננת. לילדים בני שלוש יש התנהגויות אחרות. למשל, ילד שיוצא ערום מהשירותים. גם אם יוצבו מצלמות סגורות ישנו חשש שהצילומים יודלפו. בנוסף, זה מאוד קשה ולא נוח לדעת שמצלמים אותך. מה אנחנו? "האח הגדול"?

בעניין זה מוסיפה גטניו כי "הורה שעולה בו חשד, תמיד יכול לפנות לגננת או למפקחת או למנהל החינוך. אני 15 שנה גננת ואף פעם לא היה מקרה של חשד ותמיד יש גורמים מעל הגננת שניתן לפנות אליהם".

לא מעט מוטל על הגננות ולא פעם הורים באים אליהן בטענות גם בנוגע לתחזוקה ולמצב הפיזי בגן. "חשוב להבהיר שתחום התחזוקה הוא באחריות מינהל החינוך והם אלו שאמורים לטפל בכך", אומרת גטניו.

"הגננת אמורה לפתוח קריאה ולוודא שהתקבלה, היא לא אמורה לרדוף אחרי קבלנים במקרים שמדובר בליקויים בטיחותיים. אנחנו גם לא מעודדים הורים לפנות לרשויות על כך – זה תפקיד הגננת".

"תפקיד הגננת הוא לפתוח את הקריאה ולוודא ביצוע", היא מוסיפה, "אחרי שגננת מדווחת על הלקויים, הוא לא אמורה לרדוף או לחכות לטיפול. על מזגן מקולקל אנחנו לא יכולים להשבית את הגן. לא משבשים לילד שגרה ואנחנו משתדלים לא לירות את כל התותחים אלא לפתור את הבעיה מול מנהל החינוך. אפשר בקלות לפתוח בשביתות ולשבש לילדים את שגרת היום יום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. ...

    לא סתם הם לא ר6צים מצלמות כניראה יש להם ממה לחשוש .. בייחוד שהם מטאטים הכל מתחת לשטיח !!

  2. בושה וחרפה

    פשוט לקרוא ולבכות מכל מילה פה. עדיף גננת בוכה כי מצאה שהקליטו אותה מאשר פעוט בוכה כי התעללו בו!מינהל חינוך מתנער מאחריות, מחפה על פושעות ומזמין משטרה לאנשים הגונים שלא מוכנים שילדיהם יופקרו. אנשים תתעוררו! שיטת מצליח לא על חשבון הילדים שלנו! אין אמון במערכת כי המערכת רקובה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר