בית הספר (צילום ארכיון)

מנהלי תחזוקה בבתי הספר יוצאים למאבק: "אנחנו עובדים שקופים"

"אבות הבית" בחולון מועסקים בחוזה בסיסי שאינו מגן עליהם במקרים כמו חופשות מרוכזות של מערכת החינוך והם נותרים ללא משכורת

פורסם בתאריך: 11.9.19 08:24

התאגדות חדשה בהסתדרות על רקע פתיחת שנת הלימודים: עשרות מנהלי תחזוקה, "אבות בית", במוסדות החינוך בעיר חולון התאגדו לקראת מאבק במטרה לשפר את תנאי העסקתם ולהבטיח את עתידם התעסוקתי.



להבדיל מערים אחרות, בחולון מנהלי התחזוקה מועסקים דרך חברת אחזקה שאת שירותיה שוכרת העירייה דרך מכרזים משתנים. מחד, מעובדים אלו מצופה להיות חלק מליבת הצוות החינוכי והאחריות הבית ספרית – על כתפיהם מוטלות משימות רבות בבית הספר. מאידך, היחס אליהם הוא כאל נותני שירות בלבד, זכויותיהם ותנאי העסקתם בסיסיים ביותר – ולא מתבססים על הסכמים קיבוציים או ענפיים כמו שאר עובדי מוסדות החינוך. 

בחודש הבא יישלחו כלל עובדי מערכת  החינוך לחופשה כפוייה עקב חגי תשרי, ומנהלי התחזוקה יקבלו משכורת חלקית בלבד בגלל חוזה ההעסקה הבסיסי שלהם. ההתאגדות מלווה על ידי רכזי האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות בחולון, בראשות אלי נעים, וראש חטיבת עובדי החינוך בהסתדרות המעו"ף, רותי לוי, מלווים את ההתארגנות. זאת לאחר שפניות חוזרות ונשנות מההסתדרות למנכ"ל עיריית חולון בדרישה להעסקה ישירה של עובדים אלו ושיפור זכויותיהם לא זכו לתגובה, וכעת שוקלת נציגות העובדים את המשך צעדיה הארגוניים.

ההתאגדות כוללות כ-70 מנהלי תחזוקה ב-60 מוסדות חינוך בחולון, שעמלו רבות במהלך חודשי הקיץ על הכנת המוסדות לפתיחת השנה, לרבות עבודות ניקוי, שיפוץ, צביעה, תיקונים ועוד. במהלך השנה אחראים העובדים לתחזוקה השוטפת של המבנים, ובבתי ספר לחינוך מיוחד הדרישות והשעות מאבות הבית אף חורגות מהמקובל. 

 

אב הבית של בית ספר מיתרים, דוד כורש בן ה-63, עובד שמונה שנים בחברת הקבל"ן "זוהר" אמר כי "אין לנו שום תנאים חוץ מפנסיה, אין לנו טענות כלפי החברה שמעסיקה שלנו, העירייה הפריטה את בתי הספר וגרמה לנו להיות עובדים סוג ב'". כורש הוסיף כי "אין לנו קרן השתלמות ועוד תנאים בסיסיים שמוענקים לכל עובד עירייה, מבירור שערכנו עלה כי בכל בתי הספר בארץ אבות הבית הם עובדים של העירייה – רק בחולון המצב שונה ואנחנו מעוניינים לשנות זאת".

לדבריו, "לאחרונה הרעו לנו את התנאים, הקבלן טוען שזו הוראה של עיריית חולון ולא שלו ואנו מאמינים לו. חשוב להדגיש אנו לא נגד חברת זוהר אלא נגד העירייה שמונעת מאיתנו להתאגד ולזכות בתנאים שווים כמו כל העובדים בבית הספר".

יו"ר המשמר החברתי, ליאור פור, אמרה כי "המעסיק בפועל זו עיריית חולון ועל כן אבות הבית צריכים להיות עובדי עירייה! ולראייה ערב הוקרה שנערך להם לאחרונה על ידי מנהל החינוך בו חולקו להם פרסים ותעודות הערכה".

ועד הפעולה של אבות הבית מסר כי "אנו אוהבים את העבודה שלנו בבתי הספר ומרגישים חלק חשוב וחיוני מהצוותים החינוכיים, אך הגיע הזמן שנפסיק להיות עובדים שקופים מסוג ב'. גם לנו מגיע להיות מאוגדים ומיוצגים, גם לנו מגיע קרן השתלמות, גם לנו מגיע יחס טוב ההולם את היחס שלנו לעבודה שלנו, לבתי הספר לתלמידים ולהורים ולעיר חולון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מבקר

    לגבי העסקת עובדי אבות הבית תנאי העסקה שלהם מחפירים וכל זה בידעת העריה ועצימת י הענחיים מצידם הגיע הזמן לשנות זאת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר