צילום: New Africa / shutterstock.com

צעקות, היעדר צוות קבוע ומצוקות רגשיות: מה קורה בצהרון בחולון?

הורים לילדים בצהרון בחולון מצביעים על שורה של ליקויים הפוגעים בילדיהם: "לצערנו, הילדים לא חווים שום תחושת מוגנות נפשית ופיזית"

פורסם בתאריך: 3.10.19 12:17

הורים לילדי צהרון גן בר, שבמתחם אריאל שרון בחולון, טוענים למחדלים חמורים, והיעדר צוות מקצועי וקבוע בגן. "בשנה אחת התחלפו עשר סייעות וגם המנהלת הוותיקה עזבה לטובת ניהול גן אחר של הרשת", טוענים ההורים. בנוסף, טוענים ההורים ליחס נוקשה מצד הצוות, שגורם למצוקה ריגשית בקרב מספר ילדים.



לאחר שבשנה שעברה התגלו ליקויים בצהרון גן בר, השוכן במתחם אריאל שרון בשכונת ח-300, טוענים הורי הילדים בפני "השקמה חולון", כי הנושא לא טופל כיאות ועדיין קיימים ליקויים חמורים במקום עם פתיחת השנה החדשה.

מדובר בגן טרום חובה המנוהל על ידי רשת קהילה ופנאי, מטעם מתנ"ס נאות שושנים, בחולון.

לטענת ההורים, בשנה החולפת תשע"ט התחלפו עשר סייעות. "ילדנו לא זכו לדמות יציבה בצהרון, ודווקא אחת מהסייעות בצהרון, שעבדה שם במשך שנים, הועברה לגן אחר ללא התרעה מוקדמת בתחילת השנה", הם טוענים.

בנוסף, ההורים מספרים כי להפתעתם, יומיים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, הם התבשרו, כי גם מנהלת הצהרון עזבה לטובת ניהול גן אחר. "היא עברה לנהל גן חובה, שבו עובדת סייעת קבועה ומנוסה, ואילו אנחנו, גן לפעוטות בני ארבע-חמש נותרנו ללא כל צוות מקצועי ומנוסה", טוענים ההורים, "הרשת החליטה להחליף את את המנהלת לצד סייעת חדשה".

לטענת ההורים, המנהלת החדשה הנהיגה כללי משמעת נוקשים בצהרון, לדבריהם, כאשר על הפעוטות נאסר לדבר במהלך ארוחת הצהריים, וכל ילד שלא עמד בכללים הורחק ולא אכל את ארוחתו.

כמו כן, לטענת ההורים היחס הנוקשה, שלעיתים כולל צעקות והתפרצויות, חל שינוי בהתנהגות ילדיהם, החל מהרטבה בלילות, סירוב לאוכל, התנגדות ללכת לצהרון, התנהגות אגרסיבית ועוד.

"ברגע שיידענו על כך את מנהל מתנ"ס נאות שושנים, הורחקה מנהלת הצהרון החדשה", מספרים ההורים, "וגם הסייעת החדשה שעבדה בצהרון, התפטרה ומאז אין צוות קבוע בצהרון".

עוד טוענים ההורים כי סייעות שונות מתחלפות לפרקים, ומביאים כדוגמה את הנערה שהועסקה כסייעת בצהרון ובמקום לשמור על הילדים, התעסקה כל העת עם הטלפון שלה. וכך, הילדים היו ללא השגחה, ניהלו קרבות מים בשירותים, הלכו יחפים, וחלקם אף הצליחו לצאת מדלת הגן ולהגיע לגדר המתחם. "משם הדרך לאסון הייתה קרובה", טוענים ההורים.

"אנחנו מרגישים שצהרון הגן הופקר לחלוטין במשך השנתיים האחרונות", קובלים ההורים. "לצערנו, במהלך השעות שבהם הילדים בצהרון הם לא חווים שום תחושת מוגנות נפשית ופיזית, ולבטח שאין גם שום פעילות ערכית".

"הילדים שלנו מצולקים מהצהרון", טוענים ההורים המודאגים, "תמוה בעינינו איך הצהרון הפך להפקר וכל אנשי הצוות המיומנים נלקחים ממנו לטובת גנים אחרים, ורק ילדנו הקטנים אינם מקבלים מענה הולם".

מרשת קהילה ופנאי, המפעילה את צהרון גן בר, נמסר בתגובה: "הרשת קיבלה את פניית ההורים ונמצאת איתם בקשר שוטף, במטרה משותפת לאייש את הגן בצוות מקצועי וקבוע בהקדם. בימים הקרובים תיערך פגישה של נציגות הורי הגן עם מנכ"לית הרשת ורדה לוי ומנהלת צהרוני הרשת יעל מטלון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר