צפו במיצג המטלטל של התלמידים: דם, גופות ומודעות אבל

"דם נשים אינו הפקר": המיצג של תלמידי כיתה יב' מתיכון עתידים במרכז העיר, שלא הצליח להשאיר תושבים אדישים. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 5.12.19 12:35

תלמידי תיכון מחולון יצרו במרכז העיר מיצג אנושי נוקב ומטלטל להעלאת המודעות נגד האלימות כלפי נשים. תחת הכותרת "דם נשים אינו הפקר", קראו התלמידים להפוך את הנושא הבוער לחלק בלתי נפרד מסדר היום הציבורי.

13 נשים נרצחו במהלך השנה החולפת. בחולון ציינו את יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים בשורה של פעילויות, שנמשכו לאורך השבועות האחרונים. בשיאם של הפעילויות תלמידי ותלמידות כיתה יב' מהתיכון השש-שנתי עתידים בחולון, ערכו מיצג בלתי שגרתי במרכז העיר: נערות מכוסות בדם שכבו דוממות מול הכניסה לבית העירייה, סביבן ניצבו במעגל נערים ובידיהם מודעות אבל גדולות.



למיצג קדמה פעילות נוספת. "בעקבות יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, קיימנו בכיתה שיח מתמשך ומשמעותי על נורות אזהרה במערכות יחסים אלימות", סיפרה מחנכת הכיתה, נעמה כהן, "העיסוק בנושא המורכב והטעון עורר עניין רב בקרב התלמידים והתלמידות, שהחליטו להוציא אותו מבין כותלי בית הספר, כדי להעלות אותו לסדר היום הציבורי".

בפעילות שנערכה ביום שלישי השבוע, בחרו התלמידים והתלמידות להאיר זרקור על 13 הנשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן: הם הדפיסו מודעות אבל של כל אחת מהן, וסיפרו את סיפורן האישי לתושבי חולון שעברו במקום.

התגובות למיצג היו נרגשות, חלק מהאנשים אף פרצו בבכי. כמו כן, בכירים במינהל החינוך העירוני של חולון הגיעו להביע תמיכה במסר שנשאו התלמידים, בהם מנהלת אגף החינוך העל יסודי, גלית בר-אל, מנהלת תחום המעורבות החברתית והתנדבות הנוער, טובה מסילתי ומנהל מחלקת הנוער, קובי עזרן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    דמגוגיה בגרוש- שיכתבו את השלטים בערבית וילכו להפגין בטייבה.
    מתוך ה13 נשים שנרצחו 9 היו מהמגזר הערבי!!
    עצוב שזה הדור הבא שיהיה גם בפוליטיקה בעתיד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר