אילוסטרציה: shutterstock

לאחר שנחשפה התעללות בצהרון: "הילדים במשבר ואף מגלים אלימות"

בעקבות האירועים החריגים הוחלפה מפעילת הצהרון, אבל לטענת ההורים עדיין קיים קושי בקרב הילדים, והצוות מתקשה להשתלט עליהם

פורסם בתאריך: 18.12.19 13:18

כחודש לאחר שהתלוננו על התעללות בצהרון בחולון, ההורים טוענים כי הילדים עדיין מתמודדים עם קשיים שבאים לידי ביטוי בבעיות התנהגות, כאשר מנגד אין טיפול הולם למצב שנוצר מצד המסגרת החינוכית.

לפני כחודש פורסם לראשונה כאן ב"השקמה חולון" על חשד להתעללות בצהרון בחולון. ההורים הגישו תלונה והמשטרה פתחה בחקירה. במקביל נערך בירור עם מפעילת הצהרון והיא הושעתה מעבודה. אלא שלמרות שהצוות הוחלף, לטענת ההורים ילדים רבים עדיין סובלים בעיות בעקבות האירוע הקשה שחוו וטרם זכו למענה. יתרה מכך, לטענת ההורים בעקבות המשבר היה על האחראים להציב בצהרון צוות מיומן ומנוסה, אולם נשלח צוות שאינו מנוסה דיו להתמודדות עם המצב המורכב.



בצהרון שוהים 28 ילדים בני חמש. לטענת ההורים הילדים חוו התעללות במהלך שהותם במקום. "הבן שלי העיר אותנו וסיפר שהכו אותו ומשכו לו באוזן", סיפרה אחת האימהות. אם נוספת טענה כי בתה פרצה בבכי וסיפרה לה שמשכו לה את היד באופן שהכאיב לה.

בעקבות עדויות ההורים התקיימה פגישה דחופה עם הנהלת הצהרון ברשת קהילה ופנאי, שלאחריה נמסר כי "העובדת זומנה לשימוע ועד אז לא תגיע לצהרון".

ואכן, לצהרון הגיעה אחראית חדשה, אבל ההורים עדיין נסערים. "הצוות החדש אינו מצליח להתמודד עם החוויות שעברו הילדים ועם ההשלכות שיש לחוויות האלה", טוענת אחת האימהות, "הילדים סובלים מטראומה ממה שקרה. במהלך החודש האחרון, הילדים משתוללים ומתפרעים בצהרון וקשה להשתלט עליהם. לצערנו, היו אפילו מקרים של אלימות ילדים כלפי הצוות".

אם נוספת מתארת את המשבר שהם חווים מאז הגילוי, ומספרת: "בחודש האחרון התהפכו חיינו. עברנו ימים קשים של חקירות משטרה והתמודדות עם המשבר שפוקד את הילדים. ההתנהגות שלהם גם הפכה לבעייתית כתוצאה מהאירועים, ואנחנו מתמודדים עם זה כל יום".

"באחד הימים גילינו שהיה אירוע אלים, במהלכו הילדים השליכו נעלים על הצוות, וזה רק אחד משורת מקרים אלימים בין הילדים לצוות הצהרון", היא ממשיכה, "הצוות החדש כנראה אינו מיומן במשברים מסוג זה, ואנו חוששים לשלוח את ילדינו לצהרון שבו קיימת אלימות וחוסר שליטה".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "הרשת קשובה מאוד לנעשה בצהרונים, כל פנייה מטופלת באדיקות ובמקצועיות, כאשר טובת הילדים בלבד לנגד עינינו. אנו פועלים בשקיפות מלאה ובשיתוף עם ההורים ועם צוות הבוקר של הגן ועל מנת להבטיח מסגרת מיטבית הרשת פועלת בכמה מישורים:

"שובצה מובילת צהרון קבועה, בנוסף לסייעת הקבועה, ומלוות אותה בצמידות רכזת הצהרונים והמדריכה הפדגוגית; הצהרון מתוגבר בסייעת נוספת ובבן נוער וכן בחוגים נוספים; מתקיימות שיחות משותפות עם צוותי הבוקר והבניית הרגלי התנהלות בצהרון לצד עשייה בערוצים נוספים; קיום פעולות לחיזוק הצוות ולהקניית הרגלים נכונים במסגרת; מתן האמון בצוותים ושיתוף הפעולה של ההורים הנו בסיס מרכזי לקשר ולהצלחת התהליך, אנו נקיים מפגש משותף עם ההורים לצד עדכונים בוואטסאפ, וכן המשך טיפול בכל הנושאים הנוגעים לצהרון".

ברשת ביקשו להדגיש כי לא כל ההורים שותפים לתחושות אלה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח מודאג

    זה מה שקורה כשרשת קהילה ופנאי מקבלים לצהרונים כל מי שיש לה תעודת זהות ויודעת להגיד את שמה בעלפה.
    פשוט בושה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר