גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

עדויות קשות על מכות והתעללות בגן בחולון: "אמרתי לה: 'די, אל תרביצי לילדים'"

עיריית חולון פתחה בבדיקה וההורים זומנו לפגישה. הורים בגן: "הטענות מצד מספר הורים הן כלפי חלק מהצוות המחליף בגן"

פורסם בתאריך: 17.12.19 18:02

הורים לילדים בגן ילדים בחולון טוענים כי הגננת והסייעת מתעללות ומכות את ילדים. לטענת ההורים, הילדים בגילאי שלוש-ארבע, לא פעם חוזרים הביתה עם סימנים כחולים על גופם ומסרבים ללכת לגן.

עוד טוענים ההורים כי בשבועות האחרונים, מלבד הסימנים על גופם של הילדים, הם מבחינים בשוני קיצוני בהתנהגותם, שבא לידי ביטוי בשימוש בשפה בוטה, קללות ואי יכולת לשלוט על צרכיהם.



בעקבות חשד ההורים כלפי הגננת שמשמשת כגננת מחליפה מספר פעמים בשבוע, וכלפי הסייעת הקבועה, הם פנו למינהל החינוך ודרשו לטפל בנושא. בעירייה זימנו את ההורים לשיחות ומחר (רביעי) צפויה להתקיים פגישה בנושא. כמו כן, מתכוונים ההורים להגיש תלונה במשטרה.

מעדויות ההורים והילדים עולה תמונה קשה. אחת האימהות הפיצה את עדות של בתה, שסיפרה: "הגננת הרביצה לי. אני לא יודעת למה. אמרתי לה: 'די, די, אל תרביצי לילדים. די. בבקשה".

"באחת הפעמים עמדתי מחוץ לגן ושמעתי את הגננת צועקת על הילדה ללא הפסקה", סיפרה אחת האימהות. אם אחרת הוסיפה: "בני חזר עם סימן כחול מתחת לבית השחי, וכששאלנו אותו ממה הוא קיבל מכה, הוא סיפר לנו שהגננת כעסה עליו. למחרת שאלתי את הגננת מה קרה, והיא אמר שהן תופסות את הילדים בבית השחי והסימן הכחול הוא ככל הנראה בגלל הלחיצה".

אם אחרת מספרת: "הבת שלי 'פספסה' ועשתה פיפי במכנסיים. היא סיפרה לי שהגננת צעקה עליה. הילדה רעדה, לא הצליחה לשלוט על הצרכים שלה ונשארה רטובה כל היום".

העדויות הקשות מתייחסות גם לכך שהצוות בגן מונע שינה מהילדים וצורח עליהם כמעט ללא הפסקה. "בעקבות הטענות הלכתי לגן", מספרת אחת האימהות, "עמדתי בחוץ והצעקות ששמעתי זעזעו אותי. שמעתי ילדים בוכים שמתחננים לא לקבל מכות, צועקים: 'די, אל תרביצי לי'. באותו הרגע רציתי להזמין משטרה, אבל התאפקתי. אחרי שהתייעצתי עם אם נוספת שהציעה לי לגשת למינהל החינוך בעירייה, הלכנו לשם, אבל היו רק דיבורים ולא מעשים".

לטענת אותה האם, לאחר שאיימה לפנות למשטרה, נאמר לה כי אם תעשה זאת במינהל לא יוכלו להמשיך ולטפל בנושא."לא הבנתי למה הפחד לערב את המשטרה. אנחנו מדינת חוק, לא? כנראה רוצים להשתיק את הסיפור".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מיד עם העלאת הטענות על ידי ההורים, בדקו מפקחת הגן, היועצת ומנהלת האגף לגני ילדים בעירייה את הטענות מול צוות הגן וערכו שיחות פרטניות עם ההורים. מחר צפויה להתקיים פגישה נוספת עם ההורים והצוות במסגרת ועדה מקצועית להמשך הבירור ולהבנה טובה יותר של טענות ההורים".

בתגובה מסרו הורים לילדים בגן: "הורי הגן חושבים שבכתבה הוצאו דברים מהקשרם, מבלי לבצע מחקר עיתונאי ראוי ומבלי לבדוק את הנתונים לעומק. לרוב הורי הגן יש הערכה רבה לגננת ולצוות המוביל של הגן. ידוע לכולנו כי עלו חששות בקרב מספר הורים לגבי חלק מהצוות המחליף בגן והנושא נמצא בבדיקה עם מנהל החינוך. כל הורי הגן מעוניינים שכל חשש ייבדק לעומקו, אך מכאן ועד הפיכת הגן לגן מתעלל תוך כדי הכפשת שם הצוות כולו – המרחק גדול.

"אנו מרגישים כי המידע כפי שניתן והוצג בכתבה מקומם בלשון המעטה. במיוחד בתקופה כה רגישה עבורנו כהורים הנחשפים גם כן לחדשות המתפרסמות על מקרי אלימות של צוות בגני ילדים. חשוב לנו להדגיש, שבאופן גורף הורי הגן מרגישים כי הכתבה עושה עוול גדול לצוות הגן מבלי שדברים אומתו כראוי".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    מזעזע . היה צורך לצלם ולהקליט את הכל ולגשת למשטרה עם הילדים ועם הסימנים הכחולים ועם העדויות. זה גיל קריטי לעיצוב האישיות
    ועלול להיגרם נזק ארוך טווח.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר