לאן נעלמו הצ'קים של ההורים ומה נמצא במקרר הפעוטון שנסגר? צפו:

הורים ששילמו 2,600 שקל לחודש גילו כי את האוכל לילדיהם מביאות הסייעות מהבית ואחרי שהפעוטון נסגר נעלמו גם הצ'קים ששילמו מראש

פורסם בתאריך: 19.12.19 16:47

הורים לילדים בגן בחולון טוענים כי הצ'קים שמסרו לגננת הגיעו לשוק האפור לאחר שהגן נסגר. מנגד, טוענת הגננת שמכרה את הגן לבעלים אחרים, כי ההורים רודפים אותה ואף פוגעים בפרנסתה.

בחודש האחרון נסגר הגן הפרטי "אופק" שהחליף גן שפעל שלוש שנים בחולון. מדובר בגן לגיל הרך (0-3) שעבר מספר בעלויות. לטענת ההורים, לאחר פתיחת שנת הלימודים הגננת בישרה להם שהגן נמכר והבטיחה להישאר כדי ללוות את הצוות החדש. "היא הבטיחה שתדריך ותלווה את הגננת החדשה כדי שהילדים לא יחושו בשינוי בעקבות החלפת הצוות", מספרת אחת האימהות.



אלא שלטענת ההורים כחודש לאחר מכן אותה הגננת נעלמה ואיתה גם הצ'קים שהעבירו לה ההורים. מדובר ב-10 המחאות בסכום של 2,600 שקל כל אחת. בסך הכל מדובר בשבעה הורים, כאשר לחלקם יש שניים ואף שלושה ילדים בגן. בעקבות התסבוכת ההורים הצליחו לבטל רק חלק מהצ'קים.

"במהלך הקיץ, בחודש אוגוסט, נערכה אספת הורים לקראת פתיחת השנה", מספרת אם לילד בגן, "הגננת ממש לחצה שנעביר לה את התשלומים ולחלק מההורים היא אף הגיעה הביתה כדי לגבות את הכסף ולקבל את הצ'קים".

בשלב מסוים, במהלך חודש ספטמבר, ההורים ביקשו לקיים אסיפה יחד עם הגננת. באותה האסיפה הגיעה הגננת עם בחור שהוצג כיועץ ארגוני-כספי שיעזור לה להתנהל. "ברגע שהבחור הוצג בפנינו הבנו שהגן שוב הועבר לבעלות אחרת", מספר אחד האבות ומוסיף: "התחלנו לברר מה קורה, ביקשתי לראות את ההסכם. היא התחמקה, העבירה צילום חלקי. ביקשנו שוב אספת הורים. אבל במהלך האסיפה היא הכחישה שהגן נמכר ורק אחר כך הודתה שמכרה את הגן. ביקשנו את ההמחאות חזרה, אבל אז התברר לנו ולעוד שבעה הורים נוספים, בהם כאלה שעדיין לא הכניסו את הילד לגן, שהצ'קים הועברו לחברה לניכיון המחאות".

ההורים זעמו, ולטענתם מאז אותה אסיפה, הגננת נעלמה. "נאלצנו להישאר בגן, גם בגלל ההמחאות וגם בגלל ההבטחות של הבעלים החדש שלא ישתנה כלום ושלא תהיה פגיעה בצוות", מספר אחד האבות, "הבעלים החדש גם קיים אסיפה עם הצוות ואף מינה את אחת האימהות כמנהלת הגן מאחר שהיה לה ניסיון בניהול פעוטון".

לדברי האב מאז הגן תיפקד לשביעות רצונם של ההורים, אבל אז הם הופתעו לגלות שבפעוטון אין אוכל. "לפני כחודש אחת הסייעות שאלה אותנו אם אנחנו יודעים מה הילדים אוכלים וסיפרה שיש רק מרכיב אחד שהם אוכלים כל השבוע", מספר אחד האבות. "ביקשנו שוב אספת הורים, אבל הבעלים התחמק. בסוף התקיימה אסיפה ואז הבנו מה הילדים אכלו. היינו בשוק. המקרר היה ריק, ולא היה בו כלום חוץ מכמה ירקות רקובים".

בסופו של דבר הגן נסגר. ההורים נותרו בלי מסגרת לילדים וההמחאות פוזרו, כאשר לטענתם הגיעו גם לשוק האפור. בימים האחרונים אף מצטברות עדויות על כך שנושים פנו יותר מפעם אחת לצוות הגן ולסייעות בדרישה לקבל את החוב. ההורים גילו שהסייעות הן אלה שדאגו להביא אוכל לילדים, בזמן שהמקרר היה ריק. גם חוגים וחומרי יצירה לא קיבלו הילדים.

כך נראה המקרר בפעוטון:

"זה הגיע למצב שלחם יבש הוגש כצנימים בארוחת בוקר ואת הירקות הביאה המבשלת של הגן מביתה", מספרת אחת האימהות, "וכל זה קורה בגן שמשלמים עבורו 2,600 שקל בחודש, כשלאף אחד אין מושג מה קורה עם הכסף".

"גילינו שכאשר אחת מצוות הגן אוזרת אומץ ופונה אל הבעלים ולהתלונן על המצב, היא עוברת שימוע שלא כחוק ומפוטרת", ממשיכה אותה האם, "היו המון המלצות על הגן הזה. זה גן שפעל כמה שנים טובות ועם ביקוש. אבל הכל התהפך עלינו".

בתגובה מסרה מנהלת הגן שנמכר, באמצעות עורכת דינה יפית לבון, את גרסתה לאירועים:

"מרשתי ניהלה למעלה מחמש שנים את הגן בכבוד, באהבה הילדים היו מאושרים והיא תמיד נתנה מעצמה. לצערי רצונה של מרשתי להגדיל את הצוות מעל ומעבר לתקן, להעניק לילדים רק את הטוב ביותר ולדאוג לשפע בגן, גבה מחיר כלכלי כבד. הלחץ כעצמאית לא קל, ועל מנת לדאוג לתזרים שוטף של העסק עשתה מרשתי ניכיון צ'קים בודדים בחברה מסודרת ומאושרת כחוק. והרי ידוע שכמעט רוב העסקים בישראל מנכים צ'קים כדי לשרוד".

עוד נמסר כי "רצה הגורל וההוצאות גדלו ומצבה הבריאותי של מרשתי לא היה במיטבו, והיא חיפשה משקיע שיעזור לה לעשות את הדבר שהיא הכי אוהבת: לגדל ילדים. באותה העת פנה למרשתי חיים אדלר הבעלים החדש של הגן, והצעתו הייתה כי הוא יהא הצד הכלכלי ומרשתי תמשיך לנהל את הגן. כמובן שהיא הסכימה, אך בחרה לשתף את ההורים שידעו כל אשר קורה בגן".

"מרשתי קיימה אסיפה ביוזמתה, פעלה מעל למצופה, והבהירה להורים שתמשיך להיות  אותה גננת אוהבת ומחבקת, וכמובן תעמוד מול אותה חברת ניכיון לגבי התשלומים. ההורים קיבלו זאת וידעו כי קיים קושי כלכלי מצידה, אך שהיא אינה מוותרת על הגן שבנתה בשתי ידיה במשך שנים. ואז קרה הרע מכל, הלחץ העצום הוביל לשני אירועים מוחיים, אחד קל והשני משמעותי יותר. ההתאוששות הייתה איומה ומרשתי לא הצליחה להגיע אפילו לגן, אושפזה לתקופה כשבנותיה לחוצות מה יעלה בגורל אימן. כמובן שהתשלומים המשיכו כסדרם, אך מרשתי הייתה מושבתת, גם לאחר ששוחררה שהתה בבית מאחר שהאירוע השני היה לא קל.

"כתוצאה מכך, הבעלים של הגן כנראה ראה לנכון שמרשתי לא מגיעה והכניס מנהלת אחרת. לצערי, הוא לא בירר מה קרה לה ומדוע 'נעלמה' ואז החלו סיפורים כי מרשתי בחרה לא לחזור יותר וברחה. מרשתי ניסתה ליצור קשר עם הבעלים ולספר לו מה עבר עליה וגם אחותה פנתה בהודעת אס.אם.אס וסיפרה לו כי עברה אירוע מוחי אך הוא התעלם ובחר לדבוק בכך שברחה. הדבר הוביל כנראה לכעס רב מצד ההורים ובצדק. מרשתי עדיין מתאוששת מהאירועים המוחיים, אך מוכנה לשבת עם ההורים ולספר להם כל אשר אירע בתקופה הזו. חשוב לי לציין כי השיימנינג בפייסבוק ותליית שלטים ברחבי העיר בעקבות המקרה, רק פוגעים בילדיה ומרשתי חוששת לבנותיה מאחר שהדברים הנוראיים שנכתבו עלולים להוביל לפגיעה בנפש".

"אני פונה בבקשה להורים לקחת אחריות ולהבין כי מדובר בקריסה במצב בריאותי וזה לא המקום להכפיש אדם, בעיקר בקרב ביתו כאשר ישנם ילדים קטינים שעלולים לקבל זאת בצורה לא נכונה ואף לפגוע בעצמם. אדגיש, כי הטענה שמרשתי ברחה אינה נכונה כלל. היא ענתה לכל טלפון והודעה, אף בזמן האשפוז. אף הורה לא ניסה לברר לעומק היכן היא, מה עבר עליה בתקופה הזאת, איך היא מטפלת בעניין מול חברת הניכיון, אלא ישר הוסקו מסקנות והחלו השמצות".

הבעלים של הגן חיים אדלר סירב להגיב.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר