אילוסטרציה: David Cohen 156 / shutterstock.com

הוריו של בן 8 נשלח לבית הספר מחוץ לעיר: "סבל מהתעללות מצד המורים"

הילד שנשלח למסגרת מיוחדת טען כי הופעלה כלפיו אלימות מצד הצוות. האב שבדק את הטענות נדהם ממה שמתרחש בבית הספר והחליט להשאירו בבית

פורסם בתאריך: 26.12.19 11:43

אב לילד בן שמונה מחולון מסרב לשלוח את בנו לבית הספר, לאחר שלטענתו נחשף לאלימות קשה. בינתיים, מזה כחודשיים שהילד אינו לומד ודברי האב אין בכוונתו להחזיר את בנו ללימודים עד שלא תאושר לבנו מסגרת חינוכית אחרת. לאחר שפנה ל"השקמה חולון" נמצאה מסגרת חלופית לבנו באשדוד, בסיוע של העירייה.

לטענת האב בנו ספג אלימות והתעללות בבית הספר לחינוך מיוחד מחוץ לעיר חולון, שאליו הועבר.



הילד, השייך למגזר החרדי, למד בשנה שעברה בבית ספר ממלכתי דתי בחולון, אבל בעקבות בעיות רגשיות, החליטה ועדה ההשמה שהתכנסה בעינינו לשבץ אותו בבית ספר לחינוך מיוחד מחוץ לעיר.

"בוועדה הוחלט לשבצו בבית ספר מיוחד המטפל בהפרעות התנהגות", מספר האב, "העירייה הציעה לנו בית הספר בתל אביב שהוא בעצם ממלכתי-דתי, אבל לא הציעו לנו מעולם בית ספר חרדי".

לאחר בירורים הגיע האב לבית ספר בבני ברק, המותאם לתלמידים מהמגזר החרדי. הילד החל ללמוד בבית הספר. אלא שמספר ימים לאחר שהחל ללמוד בבית הספר, הוא החל להתלונן על בעיות אלימות בבית הספר.

"כבר בשבועיים הראשונים הילד סיפר לי שהמורים מרביצים לו", מספר האב, "יש בבית הספר ילדים שברמה הרגשית הם מורכבים. אתה פשוט לא מאמין שמורים מפעילים אלימות. הבנתי שיש שם שיטה שמורים מחזיקים את הידיים של הילדים מאחורי הגב כשהם מתפרעים".

יחד עם זאת, מסביר האב כי לא מיהר לחשוב שמשהו לא תקין מתרחש בתוך שטח בית הספר. "הילדים שלומדים בבית הספר סובלים מכל מיני בעיות וחשבתי שהפרשנות של בני הייתה מוגזמת. אבל לאחר כמה ימים הבן שלי שוב התלונן על כוח שהופעל עליו, ונדלקה לי נורה אדומה".

"הוא סיפר לי שהמורה שמה עליו רגל ולחצה עליו כדי לקרקע אותו", ממשיך האב, "אני בסופו של דבר מאמין לילד. הוא אמר לי: 'אבא הם דוחפים אותי לקירות, הם מחזיקים את הידיים מאחורי הגב ומרימים כלפי מעלה'. כשהוא סיפר לי התעצבנתי".

בעקבות כך, התקשר האב אל המורה ושאל אותה אודות המקרה. "היא טענה שהוא הרביץ והיא ניסתה להדוף אותו", מספר האב, "בנוגע לטענה שהיא שמה את הרגל שלה על שלו, היא אמרה שאולי הפעילה קצת אובר וששיקול הדעת שלה היה קצת מוטעה. לאחר שהיא אמרה את הדברים האלה, קבענו פגישה עם המנהל, הסגן והעובדת הסוציאלית".

לפני כחודשיים, לאחר חגי תשרי, הגיעו הורי הילד להפגישה עם צוות ההנהלה בבית הספר שתוכננה מראש. "נפגשנו שם עם הסגן ובאנו לבדוק אם זה באמת מקום בשביל הילד שלנו", אומר האב, "עדיין לא פסלתי את בית הספר ולא הבנתי מה קורה. ניסינו להבין מה בדיוק תוכנית העבודה עם הילד. הם אמרו לי שהכול בסדר ושזה חלק מהנוהל. הם לא שמו לב זה שכשהם דיברו על רמת המקצועיות של אותה המורה שהתברר בדיעבד שזו הייתה סייעת".

זאת לא הייתה ההפתעה היחידה. במהלך הפגישה גילה האב כי בנו ננעל בתוך קרוואן אשר משמש כ"חדר פסק זמן". "יצאתי החוצה ושמעתי את הבן שלי נעול בתוך חדר וצועק 'אבא אבא אבא'. לא הבנתי מה קרה", מספר האב, "אחד הילדים הכיר את השיטה ופרץ את הדלת מבחוץ. זו סיטואציה הזויה. ראיתי את הבן שלי יוצא משם אדום ומאוד נסער. הוא אמר לי שהסייעת הרביצה לו, והיא אמרה לי שהוא נכנס לחדר של הסגל והפעיל אלימות ושהיא התגוננה מפניו. זה מוזר לי כי היא יודעת שההורים שלו נמצאים בבית הספר, למה היא לא קראה לנו?".

"הרגשתי ממש לא טוב". ממשיך האב, "אני מודע לקשיים של הילד והוא לפעמים שובב ועושה דברים לא נאותים אבל הרגשתי שההתנהלות שלה הייתה לא תקינה. זה לא תקין".

אב לילד אחר שלמד בבית הספר סיפר כי גם בנו עבר מקרים דומים. "הוא סיפר לנו שיש שם חדר ענישה, אם אתה מתפרע תופסים אותך שני מורים עם הרגליים ושמים אותך בפנים. זה חדר קטן שיש בו חלון קטן עם סורגים ונועלים אותך בפנים. תצעק ותבכה כמה שאתה רוצה, אף אחד לא יתעסק אתך. תרצה להתפנות אין לך מה לעשות, תעשה במכנסיים או מהחלון. אם הילד מתפרע מושכים לו באוזניים ונותנים לו סטירות. הוא אמר שהוא לא מוכן להמשיך בבית הספר הזה". הוא מוסיף כי בנו חזר הביתה מספר פעמים לבית עם בגדים מוכתמים בצרכים.

כעת מספר האב מחולון כי לאחר הפגישה הוציא את בנו מבית הספר ומאז הוא נשאר בבית ללא מסגרת חינוכית. לדבריו, לאחרונה, לאחר חיפושים, מצא בית ספר אחר בעיר אשדוד והילד צפוי להתחיל ללמוד שם.

"עכשיו המצב של הבן שלי יותר טוב. הוא קצת בסטרס אבל אני נותן לו הרבה ביטחון ואהבה", מסכם האב.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר מכחיש בתוקף את הנטען, ומבהיר שלא היו דברים מעולם. בית הספר מצפה לחזרתו של התלמיד לספסל הלימודים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הוריו של התלמיד, והם בלבד, אחראים להימצאותו של בנם בבית ולא בבית הספר ובכך גורמים לו נזק רב. התלמיד שובץ בשנת הלימודים תש"פ בבית ספר שנותן מענה לקשייו, כפי שאופיינו בוועדת ההשמה. לאחר שהתחיל את שנת הלימודים, ביקשו הוריו להעבירו למסגרת חינוכית אחרת בשל חוסר שביעות רצונם מבית הספר והם הופנו לשוחח על כך עם המפקחת ועם הצוות המקצועי של בית הספר".

עוד נמסר: "יצוין, כי מסגרות לילדים המאופיינים בקשיים רגשיים או התנהגותיים נותנים מענה מותאם לשליטה בכעסים לילדים עם אפיונים כשל שלו. למרות זאת, מחלקת הפרט בעיריית חולון שלחה בקשות שיבוץ לשלוש מסגרות מחוץ לחולון לפי בקשתם של ההורים ולפי המלצת המפקחת על החינוך המיוחד במגזר החרדי".

"עד כה התקבלו תשובות שליליות מאלעד ומפתח תקווה ולמרות שנשלחה מספר פעמים בקשה לאשדוד, טרם נתקבלה תשובתה. במידה שתתקבל תשובה חיובית, עיריית חולון תוכל להיענות לבקשת ההורים. יחד עם זאת, התלמיד משובץ נכון להיום לבית ספר בבני ברק וטוב היה לו ההורים היו מאפשרים לו להמשיך ולפקוד את בית הספר לטובתו עד לקבלת התשובה על מנת שיקבל מהצוות המקצועי מענה מיטבי והולם לצרכיו. בשלב זה, הועבר הטיפול בעניינו ליחידה לביקור סדיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר