תלמידים
צילום אילוסטרציה

הנחיה חדשה: ילדים לא יעלו על ההסעה לביה"ס אם לא ממתין לצדם הורה

הורים בחולון שילדיהם זכאים להסעות, מתוסכלים מהנחיית משרד החינוך: "איך נוכל ללוות את הילד בבוקר ובצהריים כשאנחנו בעבודה"

פורסם בתאריך: 12.1.20 11:34

הורים בחולון, שילדיהם זכאים להסעה לבית הספר, יוצאים נגד ההנחיה החדשה, לפיה ילדים לא יוכלו להמתין לבדם להסעה ללא הורה שממתין לצדם. לטענת ההורים, רק לאחרונה קיבלו את ההנחיה באופן פתאומי, כי מעתה אי אפשר לשלוח ילד להמתין לבד להסעה, גם אם מדובר בילדים בני 17 ומעלה.



אם לתלמידה הלומדת בבית הספר אמירים וזכאית להסעות, סיפרה כי בשבוע שעבר נאמר לה כי אם לא יהיה הורה שימתין יחד עם בתה להסעה בבוקר וגם לאיסוף שלה בצהריים, בתה לא תוכל לעלות על רכב ההסעה.

"זה אמר שהבת שלי תיאלץ ללכת את כל הדרך לבית הספר ברגל, וזה הרבה יותר מסוכן", אמרה האם והוסיפה, "חתמתי על טופס ויתור הורה מלווה אך העירייה סירבה בתוקף. לא מדובר רק בי, אלא בעוד הורים לתלמידים באמירים, שמתקשים עם ההנחיה החדשה שאוסרת להעלות ילד הממתין לבד להסעה".

אם נוספת  לילד בן 10 סיפרה שבנה זכאי להסעה, לאחר ששובץ כבר מכיתה א' בבית הספר אמירים שמרוחק מהבית. לטענתה, לפי ההנחיה החדשה, ההורים מתבקשים לחכות עם הילד גם באיסוף וגם בהורדה מההסעה. "המשמעות היא שבסביבות השעה 07:30 בבוקר וגם בצהריים בסביבות 13:00- 13:30. זוהי הנחיה לא ישימה, כי אני עובדת בתל אביב ואין לי שום אפשרות להגיע במיוחד ולהיות נוכחת בשעות האיסוף כשההסעה מגיעה".

לדבריה, הילד שלה כבר למוד ניסיון ויודע להתנהל לבד בהסעות. "במהלך כל השנה הקודמת הוא המתין לבד להסעה בבוקר וגם בצהריים בחזור, וגם נשאר לבד בבית או עם אחיו בן ה-12".

האם הוסיפה כי תמוה בעיניה שהנחיה החדשה לא נאכפה כלל בתחילת השנה, ולפתע מחליטים שצריך לאכוף אותה. "פנינו לעירייה, אני ועוד כמה הורים, והסברנו להם שזה בלתי אפשרי מבחינתנו להיות נוכחים כל יום בזמני האיסוף. אמרתי להם שאני גם מוכנה לאשר להם בחתימתי, שהאחריות היא עליי, אבל הם לא מוכנים לשמוע.

"אני חד הורית, מפרנסת יחידה ומחויבת לעבוד בשעות מסוימות כולל ביום שישי, וההנחיה החדשה הזו עלולה לגרום לי לאבד את מקור פרנסתי. מעבר לכך שזה פוגע בביטחון של בני וגורם לו להרגיש חריג, כזה שזקוק למבוגר ששומר עליו ולא מסוגל להיות עצמאי. יותר מכך, אם בני היה משובץ לבית ספר סמוך לבית שלנו, הוא היה כבר מזמן הולך ברגל לבד וכל עוגמת הנפש הזו הייתה נחסכת ממני", אמרה האם.

יו"ר מערך ההיסעים דודי בן עמי מסר ל"השקמה חולון": "לצערנו, אנחנו נתקלים בתלונות רבות של הורים, שהם אלו המכירים הכי טוב את ילדיהם, ואם הם טוענים שהילד שלהם יכול לבד, אז כנראה הם יודעים מה הם אומרים. אך מערכת החינוך לא מסכימה עמם וכאן הבעיה. נקווה שהמצב ייפתר ונגיע למצב טוב יותר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אכן יצאה הנחיה כזו של אגף ההסעות לרשויות המקומיות בכל הארץ. הדבר נועד להבטיח את הגנתם ושלומם של התלמידים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בהנחיית משרד החינוך שהועברה אלינו. הנחיה זו מבטלת כל הנחיה אחרת בנושא והיא הקובעת והמחייבת, לעניין הורדת תלמיד מרכב הסעה, לפיה בעת הסעת תלמידים עם מוגבלויות, ללא קשר לסוג המוגבלות, חובה על ההורים לדאוג כי בהסעת האיסוף בבוקר ימתין עם התלמיד אדם מבוגר עד הגעת רכב ההסעה ובהסעת הפיזור בצהריים ימתין לתלמיד אדם מבוגר שיקבלו ויובילו לביתו. במקרה שהורים מבקשים כי תלמיד אשר מוגבלותו אינה מזכה בליווי ישוב לבדו לביתו, עליהם להעביר למנהל אגף החינוך ברשות הצהרה בכתב כי התלמיד מסוגל ורשאי להישאר לבד וכי הם האחראים בלעדית לכל אירוע העלול להתרחש".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר