הצפות בגן הילדים דרורית
הצפות בגן הילדים דרורית

גני הילדים בעקבות הגשמים: הצפות והפסקות חשמל I צפו:

בעקבות הגשמים: הורים טוענים לליקויים שמסכנים את חיי ילדיהם. בכמה מהגנים הוחלט שלא לקיים פעילות כרגיל. כך נראים גני הילדים:

פורסם בתאריך: 20.1.20 10:40

ההצפות ותקלות חשמל מספר גני ילדים בחולון. ההורים מבוהלים: "המים שמטפטפים לנקודות חשמל חשופות ועלולות לסכן את הילדים".

בעקבות הגשמים שיורדים החל מאתמול, נגרמו נזקים, הצפות ותקלות חשמל בגני הילדים מכל רחבי חולון. בגן חבצלת גילו ההורים שמים מטפטפים מעל לנקודת חשמל חשופה. תלונה זהה התקבלה מהורים בגן ברחוב אהוד.

אם מגן ילדים חבצלת, שברחוב צבי שפירא 16, מודאגת לאחר שנחשפה לטענתה לליקוי בטיחות בגן: "ביזיון שהילדים מסתובבים ככה מתחת לחשמל חשוף שדרכו מטפטף הגשם. מחכים שמישהו ייפגע כדי שהנושא יטופל". לאחר כשעה טופלה הבעיה על ידי העירייה והגן נפתח כרגיל כשהחשמל, וגם התאורה ומיזוג האוויר פועלים באופן תקין. בעירייה מסרו כי יבוצע איטום מלא במבנה לאחר שהגשמים ייפסקו.



בגנים אגס ולימון מתמודדים עם שיבושים בחשמל כבר שבועיים בעקבות גשמים. בגנים, שבהם לומדים כ-60 ילדים. ההורים מתלוננים על כך שבשבועיים האחרונים החשמל פעל לפרקים ולעתים נאלצו בגן לקיים פעילות בחשכה.

"במשך שבועיים החשמל חוזר ומופסק לסירוגין", טוענת אחת האימהות, "היו גם פעמים שהילדים והצוות נמצאו כל היום בחושך. לא נעים, אין אור בשירותים. הגננת נאלצת ללוות כל ילד לשירותים, וכך סייעת אחת נשארת עם כל הילדים. חוץ מזה אין חימום, אין מכשיר לסינון מים, אין קומקום, אין טוסטר, אין כלום. לא ברור למה לא דואגים לגנרטור".

כך נראה גן חבצלת בעיר לאחר הגשמים:

גם בגן חמ"ד גילון גילו ההורים שישנה נזילה, והיה חשש שהמים יפגעו בחוטי החשמל החשופים. "ההורים פוחדים לשלוח את הילדים לגן, האימהות לא עובדות ונשארות בבית עם הילדים", כך אמרה אחת האימהות.

אם לילד בגן אומרת בכעס: "זה סיפור שהתחיל בשנה שעברה , לקח זמן טופל אבל לא כמו שצריך. השנה הגיע החורף וזה שוב קורה. הילדים לא מגיעים לגן מטעמי בטיחות, ההורים מפסידים ימי עבודה כי יום כזה בגן יכול לעלות ביוקר. אבל אנחנו מרגישים שאדישות חוגגת". בעירייה אמרו שבגן בוצע איטום מלא והותקנו שני מרזבים, ואין כל סכנה לילדים במקום.

בגן דרורית ברחוב החיים גרם הגשם לשלולית ענק בחצר ובמתחם הגנים אהוד בן גרא, הילדים פונו מהגן לבית הספר הסמוך בעקבות תקלה בארון חשמל.

ההורים לילדים מהגנים במתחם פנו למינהל החינוך וכתבו כי בעקבות התקלה הוחלט שלא לפתוח הבוקר את הגן, והוסיפו: "נחשפנו למקרים דומים בגנים בעיר שבהם הבעיה לא טופלה כלל, גן שילדיו יושבים שבועיים ללא חשמל (גן לימון ואגס) בהפקרות חסרת תקדים ואנו הורי הילדים במתחם הגנים לא נעבור על כך לסדר היום. באחריותכם לדאוג לילדנו למסגרות לימודים בטוחות ופעילות על פי חוק". בנוסף, ביקשו ההורים לקבל עדכון כיצד מטופלים הליקויים שמסכנים את ילדיהם. "סגירת הגן ללא מענה חילופי אינו פתרון המתקבל על הדעת", סיכמו ההורים.

בעקבות טענות ההורים, העירייה טיפלה בבעיה שנגרמה מחדירת מים שהצטברו בגג המבנה לארון החשמל הראשי, על ידי ייבוש והפעלתו מחדש.

כך נראה גן גילון לאחר הגשמים:

בעקבות הדברים מייסדת המשמר החברתי בחולון, ליאורה פור, פנתה לממונה על הבטיחות במשרד החינוך. "כל השיפוצים שנעשו בשנים האחרונות היו קוסמטיקה", היא אומרת, "רוב הגנים בעיר הם ישנים ולא משופצים, אבל סדרי העדיפויות בעיר מעוותים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כל גני הילדים בעיר נפתחו היום כסדרם כאשר בכולם פועלים התאורה, החשמל, מיזוג האוויר וכדומה ולילדים לא נשקפת כל סכנה. בשל כמות גדולה מאוד של מי גשם שירדה אתמול, חדרו מים לתוך המבנה של מספר גנים בודדים, ביניהם גן חבצלת וגן אהוד. עובדי העירייה דאגו שכל המקומות יטופלו לאלתר והבוקר הגיעו הילדים לכל הגנים בעיר לפעילות בטוחה. כאשר הגשם ייפסק, יתבצע שוב איטום מלא ויסודי במקומות הנדרשים לכך".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר