אילוסטרציה: shutterstock.com

האם גילתה במקרה, בהתכתבות וואטסאפ, שבוצע בבנה מעשה מגונה בבית הספר

בעקבות המקרה שלא דווח ושורה של מקרי התעללות שעבר התלמיד, ישב במשך חודש ימים בביתו וסירב לחזור לבית הספר

פורסם בתאריך: 5.2.20 13:32

במשך חודש ימים ישב תלמיד כיתה ח' מחולון בביתו, לאחר שאמו גילתה שעבר סמכת של התעללות פיזית ואף מינית מצד בני כיתותו. לאחר שמאבקה של האם הושלם והיא הצליחה להעבירו למוסד חינוכי מחוץ לעיר היא גילתה כי הוטלה עליה האגרה הנדרשת עבור תלמיד חוץ.



לטענת גורמים המעורים בפרטים במשך שנים עובר תלמיד מחולון התעללות קשה מצד בני כיתתו, שבשיאה מעשה מגונה שבוצע בו. לטענת האם איש לא דיווח לה ולהוריו של התלמיד שביצע את המעשה ובבית הספר העדיפו להשתיק את הנושא.

אותם גורמים מספרים כי יותר משנתיים ביקשה האם למצוא פתרון ולהעביר את בנה לכיתה אחרת, בעקבות שורה של מקרי התעללות. לפני יותר מחצי שנה, טרם פתיחת שנת הלימודים, גילתה האם לגמרי במקרה, באמצעות התכתבות בוואטסאפ בטלפון של בנה כי בוצע בו מעשה מגונה מצד תלמיד הכיתה.

"לאם ההמומה התברר כי איש בבית הספר לא ידע על המקרה, גם לא מחנך הכיתה", כך סיפרו אותם גורמים, "לאחר שהתלמיד שביצע את המעשה התחנן בפני ההנהלה שלא לספר לאיש".

גם לאחר המקרה החמור נמשכה ההתעללות כלפי התלמיד מצד תלמידי הכיתה, עד שבסופו של דבר הילד הודיע שאינו יכול לחזור לבית הספר בעקבות הדברים הקשים שהוא עובר. האם הגישה בקשה להעבירו לבית ספר אחר.

רק בשבוע שעבר, אחרי חודש שבו ישב בביתו, אושרה העברתו למוסד חינוכי אחר מחוץ לעיר. האם מיהרה לחתום על המסכמים לצורך העברתו, אלא שאז גילתה כי במינהל החינוך הטילו עליה את תשלום האגרה עבור תלמיד חוץ: סכום של 700 שקל בשנה, המתווסף לאלפי שקלים שאותם תיאלץ לשלם מדי שנה למוסד החינוכי שאליו רשמה את בנה.

גורמים המעורים בפרטי המקרה מספרים כי האם זועמת ומסוכלת וחשה כי בנה הופקר, הן בטיפול במקרי האלימות והתעללות שעבר והן עכשיו לאחר שאושר להעבירו לבית ספר אחר. האם עצמה סירבה להתראיין ולהתייחס לדברים.

מעיריית חולון נמסר בתגובה לדברים: "המקרה הובא לידיעת אגף החינוך העל יסודי ולווה באופן אישי על ידי קבס"ית בית הספר ומינהל החינוך. הגורמים המעורבים במקרה לא התרשמו שמדובר בהתעללות פיזית או מינית. האם הוזמנה לשיחה עם מנהל בית הספר ובסיום השיחה ביקשה לחשוב ולא מיהרה להוציא את בנה. רק בהמשך הגישה בקשה להעברה והנושא טופל בזריזות ובאחריות. חשוב לציין כי בסיום הטיפול באירוע הגיעה האם פיזית למינהל והודתה על הטיפול המסור".

עוד נסמר כי "כל ילדי העיר הלומדים בבתי ספר הנמצאים מחוץ לעיר משלמים אגרת תלמידי חוץ, מלבד במקרים שבהם מגישים בקשה לסיוע כספי והעירייה עושה כל אשר בידה לתת מענה למשפחות שלהן קשיים כלכלים. האם לא הגישה בקשה לסיוע ובמידה שתעשה כן ותצרף את המסמכים הנדרשים מינהל החינוך ישקול זאת בחיוב".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזו אטימות נוראה ואותו ילד אלים במיוחד שפגע מינית. ….הוא פטור מהכל?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר