ט"ו בשבט בחולון: נטיעות עם ניצולי שואה וסדר בצבעים בבית הספר I צפו:

שורה של אירועים ופעילויות לכבוד ט"ו בשבט ברחבי חולון. חג שמח לאילנות

פורסם בתאריך: 10.2.20 13:51

לכבוד חגיגות ט"ו בשבט ניצולי שואה ותלמידים נטעו עצים וזרעו פרחים בחורשה חדשה בדרום חולון. בפעילות שהתקיימה הבוקר (שני), השתתפו תלמידי בית הספר "אמירים", בניהולה של שגית גמליאל. כמו כן, לקחו חלק בטקס הנטיעות ראש העירייה מוטי ששון ומ"מ מנכ"ל העירייה אמנון ארץ קדושה, כאשר את האירוע הובילו אנשי אגף גנים ונוף בעיריית חולון. ששון הודה לתלמידים ולחברי "בית להיות" על שהגיעו למרות מזג האוויר החורפי.

הנטיעות נערכו בשטח הצמוד ל"גן צדוק" ובהמשך ל"חורשת ניצולי השואה", שניטעה על ידי ניצולי שואה תושבי העיר חולון ביחד עם ילדיהם ונכדיהם לפנייותר מ-20 שנה. אחת המשתתפות אף הציגה לששון תמונה אותן מנטיעות שהתקיימו בעבר.

החורשה החדשה משתרעת על פני כתשעה דונמים, והבוקר ניטעו בה כ-150 עצי פרי, ביניהם גויאבה, תותית, תות, מנגו, דובדבן, ליצ'י ועוד. בנוסף לנטיעת העצים, חולקו לילדים שקיות עם זרעי פרחים ארץ ישראליים, כמו תורמוס ההרים, חרציות, קחוונים ועוד.

נטיעות עם תלמידי אמירים וניצולי שואה

בית ספר כצנסלון

ניצולי שואה לקחו חלק גםפ בנטיעות שהתקיימו בפארק פרס בחולון, יחד עם תלמידי בית הספר כצנסלון. הפעילות התקיימה ביוזמת חברה לבילוי ובידור חולון והפעיל החברתי דודי רוז'ה, שמוביל את הפעילות זו השנה השלישית ברציפות. בנטיעות לקחו חלק שכבת תלמידי כיתות ג' בבית הספר ועשרות ניצולי שואה שהגיעו על אף מזג האוויר החורפי והקר.

צפו בנטיעות:

 

מקוה ישראל

בכפר הנוער מקוה ישראל, ציינו את חגיגות ט"ו בשבט בסימן חברה וקהילה, וחגיגות ה-150 שנה להקמת הכפר. האירועים נפתחו אתמול (ראשון) בסדר ט"ו בשבט, בהשתתפות כל תלמידי חטיבת הביניים, ובשיתוף תלמידי בית הספר גשר- בית ספר תעסוקתי לחינוך מיוחד, ועם שותפים נוספים, בהם נותני שירות ממרכז קשת – מרכז תעסוקתי לאוכלוסיות מיוחדות מעל גיל 21.

בסיום האירוע יצאו האורחים לסיור חוויתי על טרקטור ברחבי בכפר ונהנו מהנופים, ובהפסקה ועד המורים פינק את המורים בחגיגת ט"ו בשבט מלאת כל טוב עם פירות טריים ויבשים. אירועי החג נמשכו היום, בנטיעות במרכז גמלאים לזרוס בחולון.

ברוריה נחמיאס, מנהלת בית הספר הדתי במקוה ישראל, סיכמה: "היה מחמם לב לראות את השילוב בין התלמידים  לבעלי הצרכים המיוחדים ולקשישים. סיוע לקהילה ועזרה לזולת חשובים לא פחות מציונים כאשר אנו מחנכים בני נוער להיות אנשים טובים ואכפתיים. החום, האהבה, והסיפוק של התלמידים, המורים וההנהלה יש בידם לשנות את האקלים היומי, ובכלל את השיח החינוכי של היום ושל התקופה".

חגיגות ט"ו בשבט במקוה ישראל

בית ספר אשלים

בבית הספר אשלים חגגו באופן מקורי: סדר ט"ו בשישה צביעים – לכל שכבה צבע. זאת, במטרה לקדם את נושא הבריאות בבית הספר. בבית הספר התקיים יריד פירות וירקות, כאשר כל תלמיד התבקש להביא פרי או ירק בצבע שנקבע לשכבה שאליה הוא משתייך.

חגיגת ט"ו בשבט באשלים

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר