התנאי: 14 תלמידים עם בעיות התנהגות יוכלו לצאת לטיול רק בליווי הוריהם

הוריהם של 14 תלמידים מכיתות ח' קיבלו מכתב המודיע להם כי בעקבות בעיות התנהגות ילדיהם לא יוכלו לצאת לטיול למצדה, אלא בליווי הורה

פורסם בתאריך: 11.2.20 10:10

בית הספר הודיע להוריהם של 14 תלמידים כי ילדיהם לא יוכלו לצאת לטיול השנתי, אלא אם יתלוו אליהם.

הורים רבים הופתעו לקבל מכתב מהנהלת בית הספר הרצוג, המודיע להם כי בעקבות בעיות בהתנהגות מצד התלמידים, עליהם ללוות את ילדיהם בטיול השנתי שיתקיים במשך יומיים בסוף החודש הבא.



תלמידי שכבת כיתות ח' בבית הספר הרצוג שבחולון צפויים לצאת בסוף חודש מרץ לטיול של יומיים במצדה, עין בוקק וחוות הנוקדים. ואולם, בצעד מעט חריג, הודיעה ההנהלה כי 14 תלמידים לא יוכלו לצאת אלא בליווי הוריהם.

במכתב שנשלח אל ההורים של אותם התלמידים נמסר כי משום שהתלמידים אינם נוהגים על פי כללי בית הספר בפעילות הבית ספרית, הוחלט שייצאו לטיול רק בליווי אחד ההורים. התלמידים זועמים וחלקם הודיעו שהם מעדיפים לוותר על הטיול ולהישאר בבית. גם חלק מההורים מאוד לא מרוצים מהפתרון של בית הספר.

"זה עונש לא מידתי", אומר אחד ההורים, "אלה בסך הכל ילדים. נכון שהם עשו שטויות, והם גם נענשו על כך, אבל מכאן ועד להעמיד להם תנאי שאם לא יבואו עם ההורים הם לא יצאו לטיול זו כבר הגזמה. ההורים עובדים, ומדובר בטיול בשטח שבו הילדים אמורים לישון באוהלים. האם בית הספר מצפה שההורים גם ישנו באוהלים? האם ההורים בעונש?".

בנוסף, סיפרו גורמים המעורים בפרטים כי "תלמידים בגיל ההתבגרות מתקשים להסכים להגיע לטיול עם מבוגר מלווה, ורואים בכך עונש".

מהנהלת בית הספר הרצוג נמסר בתגובה: "מדובר בקבוצה של 14 תלמידים, מורכבים, שאינם נשמעים לצוות ואינם ממלאים אחר תקנון בית הספר. רובם לאחר וועדות התמדה ו/או היוועצויות בבית הספר בהקשר להתנהלותם הכללית. בפעילויות חוץ בית ספריות קודמות לא נשמעו להנחיות הצוות ולכן קיים קושי לשמור על ביטחונם שלהם ושל הסובבים אותם. התנהלות זו חוזרת על עצמה גם בין כותלי בית הספר".



מעיריית בחולון נמסר בתגובה: "מדובר בקבוצה של תלמידים, שאינם ממלאים אחר תקנון בית הספר מבחינה התנהגותית, גם בין כותלי בית ספר. מאחר שבפעילויות חוץ בית ספריות קודמות התלמידים לא נשמעו להנחיות הצוות, יש קושי לשמור על ביטחונם שלהם ושל הסובבים אותם".

מהנהלת בית הספר נמסר: "מדובר בקבוצה של 14 תלמידים, מורכבים, שאינם נשמעים לצוות ואינם ממלאים אחר תקנון בית הספר, רובם לאחר ועדות התמדה ו/או היוועצויות בבית הספר בהקשר להתנהלותם הכללית. בפעילויות חוץ בית ספריות קודמות לא נשמעו להנחיות הצוות ולכן קיים קושי לשמור על ביטחונם שלהם ושל הסובבים אותם. התנהלות זו חוזרת על עצמה גם בין כותלי בית הספר".

תגובות

23 תגובות
  1. מומו

    כל הכבוד לבית הספר הורים הגיע הזמן שתהיו הורים ותקחו אחריות על ההתנהגות של הילדים שלכם ואם לא שלא יצאו לטיול ויסכנו את כולם אולי אם תראו בעיניים שלכם תאמינו ותבינו שאין פה מעשיי קונדס

  2. הורה

    טוב מאוד. כשיש ילדים בעייתיים, הילדים הטובים מוזנחים כי הצוות עסוק בלרדוף אחרי הבעייתיים.

  3. מאירה בן

    מנסיון בדרך כלל ההורים הם חלק מהבעיה ואם יצטרפו הבית ספר יצטרך להתמודד גם איתם

  4. מדריכת טיולים

    בית הספר צודק! נמאס כבר מהחוסר אחראיות של תלמידים שחושבים שהם יכולים לעשות מה שבא להם ולסכן את חייהם בטיול, אי אפשר לסמוך על תלמידים כאלה!!

  5. אלמונית

    ברור שלא שולחים ילדים עם בעיות התנהגות אני במקום ההורים בתור הורה בעצמי לא אעיז לשלןח את הילד שלי זה סכנת נפשות . מה הם המומים מה המשחק הזה. שיעשו בדק בית עם עצמם ויילכו להנחיית הורים .שחא יהיה להם מאוחר מידי שהילדים יגדלו וההתנהגות מחריפה. חבל.

  6. מורה ,כרגע בטיול שנתי

    הורים מתקשים לישון באוהל ? המורים לא ? שינסו פעם אחת לצאת לטיול עם תלמידים ,נראה אותם אחכ מקנאים בחופשות של המורים.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לבית הספר!!! הגיע הזמן להעמיד את התלמידים על מקומם!!! ולהורים הזועמים תתחילו לחנך ואל תבואו לכולם בטענות

  8. רחלל

    כל הכבוד לבית הספר ולערייה !!!
    הגיע הזמן לטפל בחוסר סובלנות התלמידים כאלו.

  9. רחלל

    כל הכבוד לבית הספר ולעריית חולון !!!
    הגיע הזמן לנהוג באופן נחוש התלמידים שאינם מכבדים את כללי בית הספר.
    מקווה שהרמתם דגל שיאומץ גם עי רשויות אחרות.
    כללי משרד החינוך לטיפול התלמידים כאלו פוגעים התלמידים אחרים ובמורים.
    החזירו סמכויות ושיקול דעת למנהלים ולמורים !

  10. מאיה

    עונש לגיטימי לחלוטין!
    ילד שלא נשמע לכללים ולא מקבל סמכות בתוך מסגרת בית הספר-ייתנהג כך גם בטיול.
    על המורה יש נטל אחריות מאוד כבד. היא לא אמורה לקחת על עצמה אחריות על תלמידים שלא מקבלים את סמכותה ובטח ובטח לא לסכן את מקול עבודתה אם ייקרה אסון בעקבות אי ציות להוראות.

  11. הביהס מפר את זכויות התלמיד

    לא הייתי מאשרת לתלמידים לצאת לטיול השנתי כלל, ההורים אינם אשמים והילדים צריכים לקחת אחריות על המעשים שלהם במידה והעונש פרופרציונלי. אבל למען האמת, אם תסתכלו בזכויות התלמיד תראו שאסור לביהס בשום פנים ואופן להטיל עונשים הקשורים לטיול שנתי בדיוק כמו זה. תערערו על עונש, עוד חלק מזכויות התלמיד זה שניתן לערער על כל עונש שמקבלים מצוות החינוך. בקיצור, תעיפו מבט בזכויות התלמיד בגוגל, הביהס מפר את זכויותכם.

  12. תיקי

    לא הבנתי איפה הבעיה??? אם יייצאו ויקרה להם משהו בגל ההשתוללות שלהם?? הרי ברור שהמורים יהיו אשמים! שההורים יחנכו את ילדיהם וכך לא יגיעו למצב הזה!!

  13. מורה

    אם בית הספר יוציא אותם עם ההורים הוא יקבל צרות כפולות. צריך להשאיר את הילדים בארץ. ילד בעייתי בארץ הוא בעייתי כפליים בפולין.

  14. בית הספר צודק

    בית הספר צודק, טיול עלול להיות מסוכן עם תלמידים שלא מצייתים לכללים, ואם התלמידים האלה הוכיחו לא ניתן לסמוך עליהם טוב עשה בית הספר שלא מנע מהם את הטיול (כי אעז ההורים שלהם היו מקימים קול צעקה ועושים בלגן) והתנה את יציאתם בליווי של הורה אחד שלהם, וההורים הבכיינים צריכים להגיד תודה לבית הספר שזה הפתרון והתנאי שלו ליציאה לטיול ולא מנע מהילדים חסרי האחריות יציאה לטיול, אי אפשר לסרוק את האחריות על ילדים חסרי אחריות לחלוטין, מחר יקרה אסון בטיול וההורים האלה עוד יתבעו את בית הספר, בית הספר צודק לגמרי

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה צריך. אין ברירה. היום תלמידים רבים מתנהגים בצורה מזעזעת. מצדיקה בהחלט את הצעד.

  16. משהי

    ואם חלילה יקרה להם אסון יתבעו את הצורה לבית הספר ולמשרד החינוך
    בית ספר נהג בחכמה
    אולי בדרך זו ההורים יראו על אמת את התנהגותם של ילדיהם ויתחילו להבין את הצוות החינוכי ועם מה הוא מתמודד בחיי היומיום

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שישארו בבית אין טעם שיקלקלו לתלמידים אחרים את הטיול

  18. מצויין

    טוב מאד! איזה מורה יכול לקחת אחריות בשטח על קבוצת נערים חברי רסן??? מה עוד אפשר לעשות?

  19. מעדכנת

    שההורים ידעו שעל זה זכאים קיצבת ביטוח לאומי
    כיוון שילדיהם זקוקים לליווי וסובלים מקשיים הפרעות רגשיות המנהגותיות
    הילדים זכאים לקיצבה
    גשו לביטוח לאומי לדרוש,זכויותיכם

  20. דוד

    אסור למורים לקחת אחריות על תלמידים מופרעים!
    הבעיה היא שההורים לא מטפלים בבעיות המשמעת ועכשיו לא רוצים להשגיח על ה" תכשיט" שלהם…
    שישבו בבית ויאכלו את הדייסה שבישלו!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר