צילום: LStockStudio / shutterstock.com

התלמיד איים בהתאבדות – המורה הציע לפתוח את החלון כדי שיקפוץ

בעקבות חשיפת "השקמה חולון" משרד החינוך יינקטו הליכים משמעתיים נגד המורה

פורסם בתאריך: 24.2.20 16:19

הורים בחולון נסערים בעקבות התנהגותו של מורה ומחנך בבית ספר שש שנתי בחולון. לטענת הורים המורה נוהג לדבר בצורה בוטה אל התלמידים. כאשר לפני מספר ימים הוא התנהג באופן קיצוני, ואף השליך כיסא בכיתה. התלמידים נבהלו מהתנהגותו. כמו כן, לטענת ההורים לאחר שאחד התלמידים איים בהתאבדות, המורה הציע לפתוח חלון והציע לתלמיד לקפוץ.

בעקבות פניית "השקמה חולון" נערך בירור עם המורה, שטען כי הדברים נאמרו בבדיחות הדעת. למרות גרסתו, משרד החינוך מתכוון לנקוט בהליכים משמעתיים נגד המורה. יחד עם זאת, יצויין כי אירוע השלכת הכישא הוכחש באופן נחרץ על ידי המורה.



הורים לתלמידים באותה הכיתה הזדעזעו מהמקרה, וטענו כי לא מדובר באירוע יחיד אלא בדפוס התנהגותי חוזר של אותו מורה, שלטענתם נוהג בתלמידים בצורה גסה ואגרסיבית. "הייתי המום ממה שהבן שלי סיפר לי", אמר אחד האבות, "מורה לא אמור להגיד לתלמיד, גם לא בצחוק ולא בספק: 'אתה יכול לקפוץ מהחלון".

אם לאחד התלמידים, מוסיפה כי "לא אומרים לבן נוער ללכת להתאבד. אפילו לא בצחוק. אם מדובר בילד שיש לו מחשבה אובדנית אי אפשר לדעת מה יקרה". אותה האם אומרת כי "לא מדובר במקרה בודד. אותו מורה נוהג אופן במקרים אחרים. באחת הפעמים הוא נכנס באמצע מבחן, וצעק על התלמיד: 'תעצור את המבחן ותצא'".

מאז אותו אירוע חריג, הורים נוספים החלו להיות שותפים לדעה כי התנהגותו של המורה הייתה חריגה ואין לו מקום ללמד בבית הספר. "לא נראה לי תקין שמרשים לאיש כזה לחנך תלמידים. עלינו לעשות משהו", ציינה אם לאחד התלמידים בכיתה. הורה אחר הוסיף ואמר כי "שמעתי על צורת הדיבור שלו. היא בשום פנים ואופן לא מתאימה למורה מחנך. יש לו חוסר כבוד אל התלמידים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לדברים: "מבדיקה שנערכה על ידי משרד החינוך עולה כי מדובר במורה חדש המלווה על ידי יועצת השכבה והמנהלת. נושא ההתאבדויות הוא נושא רציני ביותר שיש להתייחס אליו בכובד ראש וברצינות רבה, ולפיכך איננו מקבלים את גרסתו של המורה כי כל השיח עם התלמיד היה בבדיחות הדעת. בהתאם לזאת, הנחנו את מנהלת בית הספר לנקוט בכל ההליכים המשמעתיים המתבקשים שיועברו למפקחת בית הספר. עוד יצוין כי מבדיקת המנהלת, המורה לא זרק או הרים כיסא על תלמיד וכי חלק מהטענות כלפי המורה אינן נכונות".



תגובות

3 תגובות
  1. ...

    רק בחולום יש אלימות כלפיי ילדים !!
    בכנים ובבתי הספר
    עיר הילדים עלאק
    אם כבר עיר הילדים המוכים

  2. לא מפתיע

    תמשיכו לקחת היטקיסטים שעושים הסבה של שנה אחת להוראה, לעומת מורים שלמדו 4 שנים אך ורק הוראה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר