צילום: SamaraHeisz5/ Shutterstock.com

בהלת הקורונה: בית הספר כמעט הושבת בגלל שתלמידה חזרה מאיטליה

ההורים ששמעו על שובה של התלמידה מיהרו להוציא את ילדיהם מבית הספר. התוצאה: בית הספר כמעט מושבת מלימודים

פורסם בתאריך: 26.2.20 10:54

הבוקר (רביעי) הורים רבים השאירו את ילדיהם בבית, לאחר שאחת התלמידות חזרה מחופשה באיטליה, שבה התפרצה מגפת הקורונה ודווח עד כה על יותר מ-300 חולים בנגיף ו-11 מתים. התלמידה לא נשארה בבידוד והגיעה לבית הספר. ההורים ששמעו על כך נכנסו להיסטריה ומיהרו להחזיר את ילדיהם הביתה. התוצאה: תלמידים רבים לא הגיעו היום לבית הספר השש שנתי.



יצויין כי על פי הנחיות משרד הבריאות אין כל צורך לשהות בבידוד לשבים מאיטליה. על פי הנחיות משרד הבריאות, המדינות שבנוגע אליהן הוחלט כי יש להישאר בבידוד הן סין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, מקאו, קוריאה הדרומית ויפן.

במקרה של התלמידה ששבה מאיטליה לבית הספר, דרשו ההורים שתיבדק, ורק לאחר שישלל כל חשד להיבדקות בנגיף הקורונה – ישלחו את ילדיהם לבית הספר. זאת, למרות ששהתה בביתה במשך יומיים, על פי החלטת המשפחה ולא בעקבות דרישה של משרד הבריאות.

 

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תלמידת בית הספר חזרה מצפון איטליה ולאחר יומיים שבהם שהתה בביתה, על פי החלטת המשפחה, שבה ללימודים. בבית הספר התפשטה השמועה היכן הייתה התלמידה, ובעקבותיה החלה היסטריה ומחאות הורים, שבעטיין לא הגיעו לבית הספר כ-30 אחוז מהתלמידים. בעקבות זאת, התלמידה נמצאת בבית כבר יומיים".

"יודגש, כי על פי הנחיות הרופא המחוזי מטעם משרד הבריאות, שעובד עם משרד החינוך, אין כל מניעה שהילדה תגיע ללימודים ואין לה כל הנחיה לשהות בבידוד. הילדה נמצאת בבית אך ורק על פי החלטת משפחתה. בית הספר פועל לפי הנחיות משרד הבריאות וכרגע אין שום הנחיות מיוחדות לגבי התלמידה והיא יכולה לחזור לספסל הלימודים".

מוועד ההורים בבית הספר נמסר: "ועד ההורים עודכן על ידי הנהלת בית הספר בשיחות ברור שהתקיימו מול משרדי החינוך והבריאות, אשר על פי ההנחיות לשבים מצפון איטליה ללא תסמינים יכולים לחזור לשגרה. לכן, ועד ההורים מכבד את החלטות ההורים ומשאיר לכל הורה לנהוג בילדיו על פי החלטתו הבלעדית, תוך דגש והבהרה לכלל ההורים והתלמידים לנהוג בצורה בוגרת ואחראית, על מנת שלא לפגוע ברגשות הילדה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ספתא זפתא

    ישנה הנחיה להישאר בבידוד לשבים מאיטליה.אל תבלבלו את הציבור עם הנחיות לא אחראיות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר