קמפוס קריית שרת

הורים זועמים: הוזמנו לתיכון נציגי פורום המשפחות השכולות ישראלי-פלסטיני

לצד הורים שהביעו תמיכה במפגש עם אנשי הפורום, הורים לתלמידים מחו על הפעילות והודיעו שלא יישלחו את ילדיהם להמשך הפעילות. עיריית חולון: "אין אמירה פוליטית אלא אמירה אנושית במפגש"

פורסם בתאריך: 26.2.20 14:35

זעם בקרב הורים לתלמידים מקמפוס קריית שרת בעקבות פעילות משותפת בבית הספר עם פורום המשפחות השכולות ישראלי-פלסטיני. חלק מההורים אף השאירו את ילדיהם בבית כאות מחאה. בעקבות מחאת ההורים, הודיעו היום (רביעי) בבית הספר כי לא תידרש נוכחות חובה בהמשך הפעילות.

היום ומחר אנשי פורום המשפחות השכולות מעבירים פעילות לתלמידי כיתות י"ב בתיכון ק"ש. במסגרת הפעילות החינוכית כל כיתה בשכבה מארחת נציגים ישראלים ופלסטינים מפורום המשפחות, למפגש של שני שיעורים. בחלק הראשון של המפגש מביאים האורחים את סיפורם, ובחלקו השני, שתוכנן למחר, יתקיים דיון קבוצתי ושיח של שאלות ותשובות עם התלמידים. לא מדובר בפעם הראשונה שבה המפגש מתקיים בתוך בית הספר, וגם בשנים קודמות הוזמנו אנשי הפורום לבית הספר.



ואולם, השנה עורר המפגש את זעמם של לא מעט הורים. בקבוצות הוואטסאפ של ההורים, נמתחה ביקורת והתנגדות לקיום האירוע. חלק מההורים אף הצהירו כי לא יתנו לילדיהם להשתתף באירוע, שנושא לטענתם אופי פוליטי המנוגד לעמדתם.

"מביאים לפה משפחות פלסטיניות שמבקשות שירחמו עליהן, למפגש עם בני נוער שנמצאים לפני גיוס, חלקם לשירות קרבי, ומבקשים מהילדים לבכות על מותם של מחבלים", כך טוענת אם לתלמיד כיתה י"ב בבית הספר. "למה אנחנו צרכים לתת במה למשפחות האלה? רק עכשיו תושבי הדרום המסכנים ישבו יום וליל בתוך המקלטים, כשירו עליהם טילים. שבית הספר יביא את אנשי הדרום, ולא את אלה שהם האויבים שלנו. אני פשוט מתביישת בבית הספר הזה".

אם נוספת לתלמיד בבית הספר, מספרת כי החליטה שלא תשלח את בנה לפעילות וכי מלבדה יש הורים נוספים שמתכוונים להשאיר את הילדים בבית. "כבר עכשיו אני יודעת שעשרה תלמידים מהכיתה של הבן שלי שלא ישתתפו בפעילות הזו", היא אומרת.

יחד עם זאת, לצד המתנגדים ישנם הורים לתלמידים שמביעים תמיכה בפעילות. "לי אין שום בעיה שהאירוע הזה מתקיים בכיתה של הבן שלי", כך אומרת אם לתלמיד בשיחה עם "השקמה חולון". "קיום האירוע הזה מאפשר שיח שבו התלמידים לוקחים חלק, ואני חושבת שזה מאוד חשוב".

דוברת פורום המשפחות השכולות, רובי דמלין, התייחסה לדברים ומסרה בתגובה:
"הייתי מאוד שמחה שההורים ייפגשו אתנו וישוחחו עמנו. אנחנו נשמח מאוד להיפגש אתם. אנחנו הורים שכולים ומשפחות שכולות, שעובדים בבתי הספר כדי לראות את הצד ההומני של הקונפליקט. כמעט ואין ילד בגיל של צבא שאי פעם פגש פלסטיני ושמע את הסיפור האנושי שלו. אנחנו לא מסונפים לשום מפלגה פוליטית. אנחנו מאמינים בפיוס ולחפש דרך אחרת במקום אלימות. ילד בגיל 17, אם הוא מספיק בוגר ללכת לצבא, הוא גם יכול להבין מסר הומני של הצד השני".

באשר לטענה כי הפורום מארח משפחות של מחבלים, מסרה דמלין: "אם הם היו מכירים את האנשים שבאו לתת את ההרצאה היום, הם היו מבינים שאין שום קשר למחבלים. ואם היו הורים של משפחות כאלה, והיו מעבירות מסר של הפסקת הקונפלקיט והאלימות, האם זה לא חשוב? גם אדם כמו נלסון מנדלה אפשר לכנות 'טרוריסט', אבל אם לא היה איש כזה, היה בדרום אפריקה מרחץ דמים".



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "פורום משפחות שכולות הוא מפגש המאפשר שיח מזוויות שונות של השכול. אין אמירה פוליטית אלא אמירה אנושית במפגש זה. אנו מצרים על העובדה שיש אנשים שמדביקים לשיח כל כך חשוב ואנושי זה הביטים פוליטיים. בתי הספר שבוחרים להזמין את הפורום לתוכם עושים גם הכנה מקצועית לתלמידים לקראת המפגש".

 

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפעילות של הפורום מתקיימת שנים רבות בבתי ספר רבים ותמיד התגובות של תלמידים חיוביות. השיח מאד מעניין והתלמידים לא מתביישים לאתגר את שני המנחים [הישראלי והפלסטיני] בשאלות קשות ומורכבות. התלמידים זוכים לחוויה אנושית נדירה בתוך אקלים שלא תמיד מאפשר שיח פתוח, אותנטי, ללא תיווך של אמצעי התקשורת והרשתות החברתיות. כל מי שמתנגד לפעילות הזו לא נכח בה ורק שמע עליה מידע מסולף.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר