התפשטות הקורונה: ועד ההורים באורט חולון חזר בו מהמלצתו להשאיר את הילדים בבית

בניגוד להנחיות משרד החינוך בוועד ההורים יזמו פנייה להורים והמליצו לא לשלוח את התלמידים לבית הספר, מחשש להידבקות. אלא שבתוך זמן קצר הודיע כי מדובר בטיוטה של הצעה. "השקמה חולון" עושה סדר בשמועות

פורסם בתאריך: 12.3.20 13:02

בעקבות התפשטות הקורונה יצאה הנהגת ההורים באורט חולון בהודעה כי יש להשאיר את הילדים בבתים, מחשש להידבקות. זאת, בניגוד להנחיית משרד החינוך לפיה מוסדות החינוך ימשיכו לפעול כרגיל. אולם, הוועד חזר בו מהודעתו.

לטענת הוועד מדובר בהמלצה שהועברה בין ההורים בוועד שהופצה בטעות עוד לפני שהושגה הסכמה בין חברי הוועד הבית ספרי. כך או כך, ההודעה הופצה להורים רבים שכעת חשים מבולבלים יותר. בשורה התחתונה: הלימודים בבית הספר יתקיימו כרגיל.



רק הבוקר הודיע שר החינוך רפי פרץ, כי "זו שעת מבחן לחברה הישראלית. אנחנו מתואמים באופן הדוק עם ממשרד הבריאות – אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, העביר מסר דומה וציין כי "אנו פועלים סביב השעון, במספר רחב של זירות פעולה, כדי להיערך לכל תרחיש, וכדי להעניק למידה מרחוק איכותית, ברמה הלאומית, ברמת בית הספר וברמת התלמיד".

אלא שבניגוד לעמדת הבכירים במשרד החינוך, בהודעה להורים נמסר מוועד בית הספר השש שנתי אורט חולון, כי "לאחר התלבטויות רבות ומספר רב של פניות של הורים חוששים ומופתעים מהכרזת איסור התכנסות של 100 אנשים ובאותה נשימה מורים על שליחת תלמידים לבתי ספר, בהם הריכוז הוא של מאות ואלפים ומאחר שהמצב בעולם ובארץ משתנה בקצב שעתי ואין כל כך מי שלוקח אחריות על ילדינו, ועד ההורים באורט חולון ממליץ על שהייה של התלמידים בביתם למספר ימים על מנת לבחון את השינויים המהירים שקורים כאן".

עוד ציינו בוועד בהודעה להורים כי "כמה ימי חופשה נוספים לא ישנו לאף תלמיד את הציונים, והשארתם בבית  בהחלט יכולה להגיע למצב של מניעת הידבקויות נוספות של תלמידים או של צוות בית הספר".

ההודעה עוררה התנגדות בקרב גורמי חינוך בחולון. כך, למשל, בהנהגת ההורים בחולון שהגוף המוסמך לייצג את ההורים בעיר, נמסר כי "לוועד ההורים אין סמכות להשבית את הלימודים בבית הספר (מה גם שמדובר ב'וועד הורים' שלא על פי הנהלים). אנו לא משרד החינוך או הבריאות".

יחד עם זאת, ציינו בהנהגת ההורים כי "במצב הנתון יש לכבד החלטה של כל הורה ולדאוג לתת מענה לימודי וחומר נלמד לתלמידים שנשארים בביתם".

גם מנהל בית הספר, שלומי גונן, לא הביע תמיכה בהודעת הוועד ומסר: "יש את משרד חינוך ומשרד בריאות והם הסמכות הבלעדית לקבוע המשך לימודים או סגירת בתי ספר. אני יכול להבין את החשש של ההורים, אך רק המוסדות המוסמכים יחליטו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון פועלת בהתאם להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות".

סימה קדמי מהנהגת ההורים מסרה בתגובה: "לאורך חופשת חג פורים קיבלנו טלפונים מהורים מודאגים ששאלו אם נעשה משהו. אמרנו שאנחנו כפופים אל הנהלים של משרד החינוך. כשהמשיכו הטלפונים, החלטנו בהנהגת ההורים שנעלה את העניין לדיון בין כל הוועדים. אני ציינתי שאסור שרק שמונה נציגים יחליטו עבור 1,600 תלמידים, ולכן הוחלט לשלוח את ההודעה לפורום של 23 הורים מבית הספר. ההודעה נשלחה בטעות לכל הוועדים ונהייתה היסטריה. בשום שלב לא אמרנו שהשבית את הלימודים בבית הספר והם ממשיכים להתקיים כסדרם".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר