הסעות החינוך המיוחד

משרד החינוך מאשר אבל בחולון לא מאפשרים להוציא חומרי לימוד מבתי הספר

ביישובים רבים בארץ מאפשרים המנהלים להוציא את הספרים והחוברות להמשך למידה בבית. אבל בחולון ההורים עדיין ממתינים לאישור

פורסם בתאריך: 23.4.20 11:12

תלמידי החינוך המיוחד חזרו לפעילות מצומצמת, אך עדיין טרם הוחלט מתי תחזור כל מערכת החינוך לפעילות. בינתיים, התלמידים ומורים עברו ללמידה מרחוק, ונאלצים להתמודד עם לא מעט קשיים. בחולון, מתברר, ישנו קושי נוסף: מנהלי בתי הספר היסודיים אינם מאפשרים להורים להוציא את הספרים ואת החוברות של הילדים שנותרו במוסדות החינוך.



מאז החל משבר הקורונה, רבים מהתלמידים לומדים באמצעות שיעורים מקוונים אשר מועברים בתוכנת הזום. במקביל משרד החינוך פרסם אישור חד פעמי לפיו בימים הבאים יוגדרו שעות מסוימות בהן מנהלים, מורים והורים יכולו להגיע אל בית הספר ולקחת ממנו חומרי לימוד.

יחד עם זאת, לפי שעה, בחולון לא מאפשרים לתלמידים להוציא את חומרי הלימוד, כאשר ברשויות אחרות הוגדרו ימים ושעות להוצאתם באופן שלא יפר את תקנות הבריאות החדשות. בבתי הספר העל יסודיים בעיר אפשרו להורים להוציא חומרי לימוד, אולם דווקא בשכבות הנמוכות שבהן התלמידים זקוקים לספרים ולחוברות ומתקשים עם הלמידה המקוונת – אין אישור להוציא ספרים.

ל"השקמה חולון" נודע כי לא מעט הורים ומורים בעיר כועסים ומאוכזבים מכך שהמנהלים בבתי הספר היסודיים לא מאפשרים לפי שעה להיכנס לבתי הספר ולאפשר השאלת אמצעי לימוד מתוכם.

לדבריהם, ישנם לא מעט תלמידים אשר נוח להם יותר ללמוד מחוברות וספרים ולא באמצעות מחשב. כמו כן, לא לכל הילדים יש מחשב. ישנן לא מעט משפחות מעוטות יכולות ובמשפחות רבות ישנו מחשב אחד שאמור לשמש יותר מילד אחד. סיבה נוספת היא שבעקבות המצב, הורים רבים לילדים הלומדים בשכבות הנמוכות מוצאים את עצמם מעתיקים במשך שעות את החומר הלימוד עבור ילדיהם.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "פתיחת בתי הספר לחלוקת ספרי לימוד היא בגדר אפשרות באם מתעורר צורך פדגוגי, כלומר – מנהלים יכולים לעשות זאת באם הם רואים בכך צורך לצרכי הלמידה. בחולון מתקיימת למידה מרחוק מזה שבועות רבים ולא נדרשים ספרי הלימוד כדי לקיימה".

עוד נמסר כי "המנהלים וצוותי החינוך קשובים כל העת לצרכים שעולים מהתלמידים ומהוריהם, נותנים מענים מותאמים ומסייעים במציאת פתרונות לקשיים כאלו ואחרים. במידה שהורה נתקל בקושי כלשהו ביחס ללמידה של ילדו, הוא מוזמן לפנות למחנכי הכיתות ולמנהלי בתי הספר. חשוב להדגיש, שהמנהלים והצוותים פועלים במחויבות, ברגישות ובמקצוענות רבה על מנת לטייב את הלמידה מרחוק ולדייק אותה. הלמידה תמשיך באופן מקוון, כפי שהיה עד כה".

יו"ר הנהגת ההורים בחולון, בת אל בן דוד מסרה כי הנושא מוכר ליו"רים בבתי הספר וכי הנהגת ההורים פועלת בשעה זו למציאת פתרון לסוגיה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר