צילום: טל קירשנבאום

הסייעות יפעילו את הגנים בל"ג בעומר; ילדי החינוך המיוחד יישארו בבית

בעירייה מסבירים: "בהיעדר גננות לא ניתן להפעיל את גני החינוך המיוחד"

פורסם בתאריך: 11.5.20 16:18

עיריית חולון תקיים מחר (שלישי), בחופשת ל"ג, את הלימודים בגני הילדים העירוניים. גני החינוך המיוחד יישארו סגורים.

על מנת להקל על ציבור ההורים ולשמור על שגרה לילדים, יופעלו הגנים מחר במתכונת של קייטנה בעזרת סייעת הגן הקבועה וסייעת נוספת. הגנים יפעלו בהתאם לחלוקת קבוצות הילדים שנקבעה מראש לפעילות בימי הקורונה, בין השעות 14:00-07:55. הגננות ייצאו לחופשה לאחר שלא הושג הסכם עם הסתדרות המורים. מי שייפעילו את הגנים הן הסייעות בעקבות הסכם בין ההתסדרות לבין השלטון המקומי. על פי ההסכם הסייעות שיעבדו ביום זה יקבלו עבורו שכר ובנוסף יקבלו יום חופש נוסף.

ראש עיריית חולון מוטי ששון, מסר: "אני שמח שהצלחנו בתוך זמן קצר להיערך להפעלת הקייטנה ומודה לאגף גני הילדים ולחברת מוסדות חינוך על ההירתמות המהירה לשיבוץ הסייעות בגנים. בימים אלה, יותר מתמיד, חשוב לשמור על הרצף הלימודי לילדים ולאפשר לכמה שיותר הורים להגיע למקום עבודתם".

יחד עם זאת, גני הילדים של החינוך המיוחד לא ייפתחו מחר. יו"ר הנהגת הורי החינוך המיוחד, אודליה צריקר, טוענת כי להורים נמסרה הודעה על כך מבלי לפרט מדוע. "אלה גנים שיש בהם שמונה ילדים בסך הכל. הסייעות מוכנת להגיע אבל החינוך המיוחד הודיע כי שהגנים לא ייפתחו. ממתי מפלים את החינוך המיוחד? בסופו של יום החינוך המיוחד תמיד נפתח ראשון כי הילדים האלה זקוקים ליציבות", טוענת צריקר.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "גני החינוך המיוחד פועלים מזה כחודש ימים (בניגוד לגני החינוך הרגיל שהחלו לפעול רק אתמול) ונכנסו לשגרת העבודה על פי מתווה משרד החינוך. בל"ג בעומר חל יום חופשה בחינוך המיוחד ומאחר שחינוך זה נותן מענה לילדים עם צרכים מיוחדים, לא ניתן להפעיל מסגרות חינוך מיוחד ללא גננות, בדומה לקייטנה שתופעל רק על ידי סייעות בגני החינוך הרגיל. יצוין, כי גם בשגרה לא מופעלים גני חינוך מיוחד רק על ידי סייעות ותמיד נמצאת גננת בגן".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר