צילום: Taphat Wangsereekul / shutterstock.com

משבר הקורונה: הנהלת הגן העלתה את דמי הלימוד – ילדים רבים נותרו בבית

ההנהלה הודיעה על ההעלאה, בעקבות המשבר הכלכלי: "זה כסף שיעזור לגן להמשיך להתקיים"

פורסם בתאריך: 13.5.20 10:57

השבוע חזרו הגנים לפעילות לאחר כמעט חודשיים של הדממה. כעת מסתבר כי באחד הגנים הפרטיים בחולון, רק חצי מהילדים חזרו ללמוד, לאחר שהלימודים לא חולקו לשתי קבוצות וההנלה דרשה תוספת לדמי הלימוד החודשיים. מצד ההורים נשמעת ביקורת על המהלך.



גן הילדים נסגר עם הפסקת הלימודים ברחבי הארץ בהוראת משרד הבריאות. אתמול חודשו בו הלימודים, אולם רק 17 מתוך 34 ילדים חזרו אליו, כאשר כל השאר נמצאים בבית. אחת מהאמהות הילדים בגן מספרת כי ההנהלה לא חילקה את הלימודים לשתי קבוצות והסתפקה רק באחת, כך שאין מספיק מקום לכולם. כמו כן, דרשה ההנהלה מההורים להוסיף תשלום של 450 שקל עבור דמי הלימוד של החודש הנוכחי, כשבחודשים הבאים ייאלצו לשלם עוד 250 מדי חודש. לדברי אותה אם מי שלא הסכימו לשלם פשוט נשארו בחוץ.

"אנחנו ביקשנו מהם שיסבירו לנו למה יש שוני בעלויות", מספרת האם, "הבנתי שנתנו להם הנחה בארנונה. הם ממש התעלמו מהכול. בהתחלה היינו קבוצה מאחודת, אבל אז איימו עלינו שייסגרו את הגן והגננת אמרה שיש 17 הורים שהסכימו למחיר החדש ומי שלא שילם נשאר בחוץ עד להוראות חדשות", היא מוסיפה ומסכמת: "אני כעת מחכה שישנו את ההחניות. אני לצערי נמצאת עם הגב לקיר".

בעלת הגן מסרה בתגובה: "בחודש מרץ ההורים שילמו על חודש מלא, כאשר את השבועיים בהם לא עבדנו, סוכם עם ההורים שנחזיר באוגוסט. על חודש אפריל לא נגבה תשלום, מתוך המחשבה שהילדים לא בגן וההורים לא צריכים לשלם על שירות שהם לא מקבלים. על חודש מאי ההורים משלמים סכום יחסי לכמות הימים שבו הגן יפעל החודש".

"עם זאת, על מנת שהגן יוכל להמשיך לעבוד אחרי המכה הקשה שספג, וכדי שלהורים יהיה לאן להחזיר את הילדים, נאלצנו להעלות את המחיר לחודשים הבאים ב-200 שקל. זהו לא כסף שממנו נרוויח, אבל זה כסף שיעזור לגן להמשיך להתקיים מבלי שנתפשר או נחסיר משהו מהילדים. בפועל המשכנו לשלם שכירות על מבנה הגן, כשאנחנו במצב של אפס הכנסות. נאמר לנו שנקבל הנחה על הארנונה אך טרם קבלנו הקלה כלשהי. מבחינת מענקי המדינה, לא היינו זכאים לקבל בפעימה ראשונה וגם לא בפעימה שנייה".



"ההורים בגן קיבלו מכתב המסביר את הפעילות בתקופת קורונה, תוך שמירה על הנהלים, שם גם נאמר להם כי הגן יעבוד בימים א'-ו', וזאת משום שלא ראינו לנכון להחזיר ילדים רק לשלושה ימים ולהעביר אותם מדי שבוע הסתגלות מחדש. בנוסף נאמר כי בכל קבוצה יכולים להיות עד 17 ילדים. לאחר שההורים ידעו את כל הפרטים הללו, הם התבקשו להודיע בהקדם מי מתכנן לחזור לגן ומי לא, וזאת בידיעה שרבים מהם לא יחזירו את הילדים מסיבות שונות ומגוונות. ואכן היו שהודיעו כי לא יחזרו ואנו מכבדים זאת לחלוטין".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר