צילום: BlurryMe / shutterstock.com

ההורים ניצחו: משרד הבריאות ביטל את חובת עטיית המסיכות בכיתות

לאחר שוועדי הורים בחולון וברחבי הארץ הודיעו שלא ישלחו את הילדים לבתי הספר, משרד הבריאות מבטל את ההנחיה לעטות מסיכות עד לאחר סוף השבוע השרבי

פורסם בתאריך: 18.5.20 10:09

עדכון אחרון: 19.5.20 00:55

הלילה (שלישי) הודיע משרד הבריאות כי בשל השרב הכבד לא תחול חובת עטיית מסכות בכיתות ובמרחבים הציבוריים. זאת בעקבות פניית משרד החינוך בשל הלחץ שהפעילו ההורים ברחבי הארץ שהודיעו כי ישביתו את הלימודים.

גם הנהגת ההורים בחולון הודיעה כי בעקבות פניות רבות של הורים מודאגים הוחלט לדחות את החזרה לשגרה מלאה בבתי הספר ליום ראשון. עוד קודם הודיעה הנהגת ההורים כי הנושא נתון לשיקול דעתם של ההורים, אולם בעקבות הפניות הרבות המליצה על דחייה ליום ראשון, עד שתעשה הקלה בעומס החום.

כעת שבה הנהגת ההורים וממליצה לפעול בשיקול דעת. זאת, לצד המשך התמודדות עם הבעיות הנוספות שהתעוררות בעקבות שגרת הקורונה במוסדות החינוך.



כיממה לפני פתיחת כל בתי הספר וחזרתם של כל התלמידים אחרי חודשיים של השבתה, יצאה הבוקר הנהגת ההורים בחולון בהודעה נוקבת להורים, שבה היא מצביעה על הבעיות והכשלים במהלך שגרת הקורונה בבתי הספר.

היום (שני) יצאה הנהגת ההורים, שבראשה עומדת בתאל בן דוד, בהודעה להורים שבה נמסר כי "עם החזרה המורכבת של המתווה המקרטע לשגרת הלימודים, התעוררו בעיות רבות, שיש  לתת להן מענה".

בין הבעיות וההצעות שהעלו בהנהגה: לא כל בית ספר מסוגל להנפיק הצהרות בריאות מודפסות שעליהן נדרשים ההורים לחתום, יש לדרוש גם מצוותים בבתי הספר למדוד חום מדי בוקר, יש להקפיד ולבצע את כל  ההנחיות בנושא  הניקיון וההיגיינה על פי הוראות משרד החינוך ומשרד הבריאות.

עוד מציעה ההנהגה כי יש לפתוח את שערי בית הספר בשעה 07:30 לתלמידי החינוך המיוחד ובשעה 07:40 לכל התלמידים, כדי לאפשר תנועה חופשית של התלמידים ולמנוע התקהלות מחוץ לשערי בית הספר.

בנוסף מציינים בהנהגה כי לא ברורה ההחלטה לאפשר לתלמידי א'-ג' לשהות בכיתה ללא מסיכות, ואילו  כיתות ד' -י' מחויבים לעטות מסכות בכל שעות היום.

בנוסף, מבקשים ההורים לתת מענה לתלמידים שאינם מגיעים לבית הספר ולסייע להם בהמשך הלימודים, לדאוג שאיש צוות יספק לתלמידים מים ושלא ייאלצו למלא את הבקבוקים בקולרים – פעולה שאינה היגיינית, להחזיר את שירות ההסעות לכל התלמידים הזכאים לכך ולאפשר ערבוב בין תלמידים הלומדים באותה כיתה או השכבה על מנת לאפשר פתיחת צהרונים.

כמו כן, דורשים בהנהגה שכל יו"ר מוסדי יבדוק את נושא תשלומי ההורים וההחזרים עבור פעולות ושירותים שלא ניתנו, כמו שימוש בלוקרים ומסיבות סיום, כאדר במקביל הנהגת ההורים העירונית תפעל בעניין תוכנית קרב, סל תרבות, הזנה והשבחה בגני ילדים ותעדכן בהמשך.

לסיום קובעת הנהגת ההורים כי "לאור פניות רבות של הורים חשוב להדגיש כי  החזרה ללימודים אינם חובה, ועל כן מומלץ לכל הורה להפעיל שיקול דעת בכל הקשור לילדיו. כמו כן, לאור החששות הרבים של ההורים בעקבות מזג האוויר הקיצוני אנו רוצים הדגיש שהחזרה ללימודים אינה בגדר חובה".

 



תגובות

2 תגובות
  1. אנונימית

    לא רק שהילדים יושבים בלי מסיכות ,הם לא שומרים מרחק ולא מצליחים לשמור מרחק מהמורים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר