תוכנית הכשרה מיוחדת: איך מתמודדים עם מאפייני הגיל השלישי?

במכללת תלפיות פועלת תוכנית להכשרת מנחי קבוצות לגיל השלישי. ד"ר שרה זיו מנהלת התוכנית: "על אף המצב שאליו נקלעה אוכלוסיית הגיל השלישי בימי הקורונה אנחנו עם הפנים לעתיד"

פורסם בתאריך: 21.5.20 11:46

לאט לאט ישראל חוזרת לשגרה לצד המאבק נגד המשך התפשטות נגיף הקורונה. כאשר מי שממשיכה להתמודד עם המגבלות היא אוכלוסיית הגיל השלישי, שבשיאו של המשבר נאלצה להתבודד בבתים רחוק מבני המשפחה.

ימים אלה הדגישו את המאפיינים הייחודיים שאיתם מתמודדים בני הגיל השלישי ובעיקר – את הצורך שלהם באנשי מקצוע מומחים בכל תחומי החיים. המעבר לגיל השלישי שנפרס כיום על פני שני עשורים ולפעמים אף יותר, דורש התייחסות ייחודית ומותאמת. כאשר עם השנים אוכלוסייה זו הולכת וגדלה.



כדי לתת מענה לצרכים הייחודיים של אוכלוסייה זו פועלת במכללת תלפיות בחולון תוכנית מנחי קבוצות לגיל השלישי. מדובר בהכשרה מקיפה ומקצועית, הכוללת בין היתר את המאפיינים פסיכולוגיים של הבגרות המאוחרת, תרבות ופנאי, אורח חיים בריא, תקשורת ויחסים אישיים ובין-אישיים, המשפחה הרב דורית, מיצוי זכויות וסוגיות משפטיות, כישורי הנחיה והדרכה ועוד.

התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון ומעלה, בעלי ניסיון בעבודה עם אוכלוסיות שונות המעוניינים להתמחות בתחום נדרש ומתפתח זה כקריירה שנייה או נוספת. למסיימים תינתן תעודת מנחה לפרט ולקהילה בגיל השלישי מטעם מכללת תלפיות.

עו"ד מירית הופמן שמשתתפת במחזור הקורס הנוכחי, מספרת על התוכנית: "אני עורכת דין המתמחה בגיל השלישי והרגשתי שחסר לי ידע מקצועי בתחום. למרות שאני עובדת עם אוכלוסייה זו. התוכנית הרחיבה לי את הידע, בהרבה נושאים הקשורים לגיל השלישי ונתנה לי פרספקטיבה נכונה על הגיל. ידע זה עוזר לי לתת שירות טוב יותר ללקוחות שלי".

עו"ד הופמן מוסיפה כי "במשבר הקורונה היא קידמה את נושא התקשורת עם בני המשפחה המבוגרים, הרבה בזכות הבנת המאפיינים הפסיכולוגיים של הגיל השלישי, נושא מרכזי הנלמד בהכשרה".

ד"ר שרה זיו מנהלת התוכנית, מוסיפה: "במדינת ישראל יש מעל מיליון אנשים בני הגיל השלישי, רובם בבריאות טובה, עם השכלה מקצועית ועם יכולת לתרום לחברה ולעצמם, רק אם יצליחו לתכנן לעצמם תקופת חיים משמעותית. על אף המצב שאליו נקלעה אוכלוסיית הגיל השלישי בימי הקורונה אנחנו עם הפנים לעתיד ומזמינים אתכם ללמוד מקצוע חשוב ומבוקש, להכוונת הגיל השלישי שמתאים גם לבני הגיל השלישי".

 

 

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר