"חשוב לי לוודא שהסטודנטיות רואות במקצוע ההוראה שליחות"

בנימין בהגון, ראש מכללת תלפיות לחינוך, מסביר מדוע חשוב לו לראיין באופן אישי כל סטודנטית שמתכוונת ללמוד הוראה

פורסם בתאריך: 28.6.20 12:11

במכללת תלפיות לחינוך בחולון ניצלו את תקופת הקורונה לשדרוג הקמפוס ומתקני הלימוד ולחידוד מערכות ההוראה מרחוק. במכללה הוותיקה, הקיימת כבר יותר מ-80 שנה, מציעים מנעד רחב של לימודי חינוך החל מתואר ראשון ושני, דרך הסבת אקדמאים לחינוך ועד מסלולי לימודי המשך והשתלמויות כמו גם מסלול של הסבה והרחבה לאקדמאים לחינוך שהפכה למבוקשת במיוחד בעידן הקורונה.

בימים אלו נמצאת ההרשמה ללימודים בעיצומה. במכללה הודיעו על מלגה ייחודית לתואר ראשון ושני לתושבות העיר במסגרת שיתוף פעולה שוטף עם העיר הכולל בין היתר אירוח של ילדים עם צרכים מיוחדים מבית הספר אלווין, פעילות חינוכית בבתי הספר ואירוח של ילדי הגנים בספריית המכללה. המכללה ממוקמת בלב גוש דן, במרחק הליכה מתחנת הרכבת יוספטל ובסמיכות לצירי התחבורה המרכזיים של נתיבי איילון ורכבת ישראל מה שמאפשר הגעה נוחה אליה.



בהתייחס לחידושים בחינוך בעידן החדש מסביר בהגון, כי "העבודה המעשית של הסטודנט בעידן החדש כוללת מצגות, טאבלטים הניתנים שי לכל סטודנט וכלים של העידן החדש ואנו מכשירים את הסטודנטים לחנך ולהוביל את דור העתיד לחדשנות".

עוד הוסיף בהגון: "עולם הידע מצוי אצל הילד בין אצבעותיו באמצעות הטלפון החכם והמחשב ולא רק באמצעות הספרים הקיימים בספרייה ואינם זמינים תמיד לידו. אמצעי ההמחשה נשלטים ע"י התלמיד באמצעות המחשב והמסך שעל ידו. הקשר החברתי מתקיים לא רק פנים אל פנים אלא באמצעות רשתות חברתיות. בעידן כזה תפקידו של המורה הופך להיות כמנחה ומתווך וממשיך להיות המקור הערכי להתנהגות התלמיד".

מה ההבדל בין הכשרת מחנכים ומחנכות בעידן הטכנולוגי, ביחס להכשרה שנעשתה בעבר?

"הרוחות החדשות הנושבות בשדה החינוך משפיעות הן על התלמידים והן על המחנכים. החזקה ביותר שבהן היא הוראה באמצעות מחשב ומסכים עד כי לעיתים שוכחים את המורה הממשיך להתקיים. כדי שרוחות אלו לא ישפיעו על החינוך עלינו להיות בעלי שורשים חזקים כמו אלו שבמכללת תלפיות, שהיא בעלת ותק של 80 שנה בהכשרת מורות ומחנכות בהוראה משולבת של הוראה קונבנציונאלית והוראה מתוקשבת מבלי לשכוח את החינוך הערכי לאהבת האדם, התורה והארץ".

בהגון המקפיד לראיין באופן אישי כל סטודנטית מספר כי לדעתו תחום החינוך אינו רק מקצוע:' 'חשוב לי לוודא שהן רואות במקצוע ההוראה שליחות ואידאולוגיה ולא רק מקצוע, לכן אני מחפש את מידת הסבלנות והסובלנות אצל מי שמבקשים להפוך למורים ולחנך את דור העתיד".

על מידת הרלוונטיות של מקצועות החינוך בעידן של היום טוען בהגון כי המקצועות רלוונטיים יותר מתמיד. הוא מסביר כי "להיות מורה, איש חינוך, בדור שלנו זה להיות מנצח על תזמורת חינוכית, כזו שעושה דברים אחרת. להתחדש ולערער על הדרכים המקובלות ולהמציא מחדש את כללי המשחק. בתלפיות סגל ההוראה האקדמי והסטודנטיות מפתחים ומיישמים מודלים חינוכיים חדשניים, ומוכשרים על מנת להנחיל זאת גם לדור העתיד".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר