מאבק עובדי תוכנית קרב. צילום: הרב מאיר אבוטבול

350 עובדי תוכנית קרב בבתי הספר בחולון עלולים לאבד את עבודתם

בהיעדר תקציב ממשלתי לא ברור האם תוכנית ההעשרה תפעל בשנת הלימודי הקרובה: "בתי הספר בחולון מזדעקים"

פורסם בתאריך: 6.8.20 12:01

תוכנית קרן קרב המתקיימת 25 שנה בחולון, עתידה להסתיים בשנת הלימודים הקרובה אם משרד החינוך לא יאשר את תקצובה. במסגרת התוכנית פועלים 4,000 אנשי הוראה בכל רחבי הארץ ולומדים במסגרתה 300,000 תלמידים.

התוכנית הקומה לפני 30 שנה ובמסגרתה קיבלו תלמידי בתי הספר היסודיים שיעורי העשרה. לפני שש שנים עברה התוכנית מפעילות בתוך עמותה, אל משרד החינוך ושינתה את שמה ל"תוכנית קרב למעורבות בחינוך". לפני שנה עברה התוכנית מכרז נוסף בו נבחרה החברה למתנ"סים להפעילה. תקציב התוכנית עומד על 120 מליון שקל בשנה, אולם כיוון שתקציב המדינה לא אושר, ישנו חשש שהתוכנית לא תוכל להמשיך.



במהלך השבועות האחרונים יצאו עובדי התוכנית למחאה נגד סגירתה הצפוייה, שתגרור פיטורים של 4,000 עובדים. זאת, לצד ביטול שיעורי ההעשרה לתלמידים. "אנחנו עובדים ברשויות שהן לא רק פריפריאליות. בחולון אנחנו קיימים כבר 25 שנה. כל ילד בחולון מקבל במסגרת התוכנית שלוש שעות של העשרה בשבוע", אומרת ל"השקמה חולון" רכזת התוכנית בחולון, מיטל אבירם ומוסיפה: "בחולון יש בתי ספר שזו העשרה היחידה שלהם".

לדברי אברים, ישנם בתי הספר בחולון שלא יודעים איך יאלצו לפתוח את שנת הלימודים ללא תוכנית קרב וכיצד ימלאו את השעות החסרות. "בתי הספר בחולון מזדעקים ולא יודעים איך יפתחו את השנה ללא תוכנית קרב. תוכנית קרב היא חלק ממערכת השעות של הילדים. אנחנו לא יודעים מה להגיד להם. מכתבי פיטורין מרחפים מעל ראשי".

"אני ושכמותי נלך הביתה", ממשיכה אברים, "אני עובדת בתוכנית קרב למעלה מעשור. יש כאן מלא משפחות שצפויות לאבד את הפרנסה שלהן. אני דואגת לכל העובדים שלנו. בחולון פועלים 350 עובדים של התוכנית, בהם מדריכים שעוסקים בזה כבר 25 שנה, ובקרוב לא תהיה להם עבודה. היום הם נמצאים בקייטנות הקיץ וכל הזמן נכנסים ויוצאים מבידוד וחוזרים שוב לעבוד. הם מסכנים את עצמם עם הקורונה ועדיין עובדים".



תגובות

תגובה אחת
  1. בני 1

    בחיפה ברחובות הראשיים בהדא בכרמל ובעיר ראשת העירייה נותנת להוציא החוצה לרחוב הכל,חופשי.כבודדדד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר