אורט חולון

חומר הלימוד לבגרות באורט חולון: מאמר של אמיר חצרוני

"השקמה חולון" חוזר לכמה מההתבטאויות הקשות של פרופ' אמיר חצרוני, לאחר שנחשף כי הוא חלק מתוכנית הלימודים בתיכון בעיר

פורסם בתאריך: 7.9.20 17:28

דיון ערני התקיים היום (שני) סביב השאלה האם ראוי ללמוד מאמרים שכתב פרופ' אמיר חצרוני. זאת, לאחר שהצל פרסם פוסט שבו טען כי מאמרו של חצרוני מהווה חלק מתוכנית הלימודים בתיכון אורט חולון.

מדובר במאמר שכתב פרופ' חצרוני לפני מספר שנים בשם "האם הריאליטי עושה את העבודה", וכלול בתוכנית הלימודים לבגרות בחיבור בכל רשת אורט. הפוסט של הצל עורר דיון בין הגולשים האם זה ראוי שתלמידי תיכון בישראל ילמדו מאמר של פרופ' חצרוני, שבשנים האחרונות השמיע שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת, בהן התבטאויות גזעניות, שגרמו לסגירת חשבון הפייסבוק שלו.



"תאמינו או לא, בתיכון אורט חולון נותנים לתלמידים ללמוד מאמרים שכתב לא פחות מאשר הדמות החינוכית שפייסבוק סגרו לו את הדף בגלל גזענות", כתב הצל והוסיף: "התת אדם שנסע להר הרצל כדי לצחוק על קברי חללי צה"ל, מתבטא נגד מזרחיים, אתיופים, נשים וקורא לסרבנות ואנטי ציונות. פרופ' חצרוני, כל הכבוד, אחלה דמות חינוכית וראויה".

לאורך השנים נקשר שמו של חצרוני עם מספר התבטאויות שנויות במחלוקת. בשנת 2012 כתב במסגרת מאמר דעה באתר YNET כי הוא תומך בגברים שמייבאים נשים מחוץ לארץ. "מי אנחנו שנפסול את שיקוליהן של נשים צעירות, שמעדיפות לחיות את חייהן ברווחה עם גבר מבוגר ולא בצִנעה עם בחור צעיר? מי אנו שנטיף לגברים בלים שאסור להם ליהנות מחמדתו של בשר צעיר שחושק בהם?".

בשנת 2015, למחרת הבחירות לכנסת העשרים, פרסם פוסט בפייסבוק המאשים את חוק השבות בשלטון הימין: "אם לא היינו פותחים את הרגליים ללא סלקציה לכל מיני יהודים, וספק יהודים, וחצי יהודים ממדינות ליגה ג' […] בוזי' היה לוקח את הבחירות בהליכה". בעקבות דבריו הוזמן לעימות מול אשת התקשורת אמירה בוזגלו בתוכנית הבוקר של קשת, במהלכו אמר לה כי "שום דבר רע לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו, ונרקבים שמה".

ביום הזיכרון של שנת 2017 פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, שוערר זעם רב: "לכבוד יום הזיכרון המתקרב קפצתי להר הרצל לצלם סרטונים משעשעים על חללי צה"ל." כתב חצרוני והוסיף, "בשנים קודמות צחקתי בעיקר על אהבלים שהתנדבו לצנחנים במקום ללכת לקב"ן להוריד פרופיל ל-21 וגמרו בתוך ארון, כמו המתאבד המפורסם רועי קליין ז"ל שבמותו ציווה לאשתו את הרב לוינשטיין. השנה אתייחס גם לג'ובניקים, שהאמינו שאם הם ישרתו באפסנאות ולא בקרבי הם יישארו בחיים – אבל טעו".

אמיר חצרוני מסר בתגובה: "אני שמח שמשרד החינוך בכלל – ורשת אורט בפרט – הגיעו למסקנה המתבקשת שצריך ללמד אותי לבגרות. אני מקווה שיקפידו שהחומר לא יירד במיקוד – למרות הקורונה".

מאורט חולון טרם נמסרה תגובה.

 

 



תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר