צילום: BlurryMe / shutterstock.com

עדכון: בחולון יתקיימו חמישה ימי לימוד לתלמידי א'-ד'

בשורה להורים: עיריית חולון הצליחה לגייס משאבים וכוח אדם, לצד הכשרת מתחמים למרחבי לימוד

פורסם בתאריך: 27.10.20 12:18

עדכון אחרון: 27.10.20 15:10

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, הודיע לפני זמן קצר (שלישי) כי העירייה הצליחה לגייס את המשאבים הנדרשים למימון חמישה ימי לימוד בשבוע לכיתות א'-ב', בדומה לכיתות ג'-ד'. בנוסף, כתות ה'-ו' יגיעו פעמיים בשבוע לשעה וחצי לבתי הספר, לצורך הפוגה חברתית מהלימודים ומהמפגשים דרך המסכים. עוד הוחלט כי מדריכי רשת קהילה ופנאי ישלימו את כוח האדם החסר והעירייה תשתמש במרחבים הציבוריים לפי הצורך.

"ההסדר הנוכחי יתקיים למשך שבועיים, אז תבחן המדינה שוב את הנושא כולו ויוחלט על ההמשך", הודיע ששון, "אני מאחל לכם ולילדיכם חזרה נעימה לבית הספר, גם אם לא שלמה בשלב זה. מי ייתן והשגרה המבורכת של כולנו תחזור במהרה".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית בחולון, בת אל בן דוד, מסרה בתגובה: "אנחנו שמחים שראש העירייה נעתר לבקשותינו והסכים לקבל את עצתינו לקיים חמישה ימי לימודים, בעקבות מכתב ופנייה של ההורים בנושא. אנו אף הצענו ועודנו מציעים לסייע בכל דרך, לרבות בנושא גיוס כוח האדם, כדי לאפשר להורים לחזור לשגרה ולמעגל העבודה".



על פי המתווה שאושר בקבינט הקורונה תלמידי כיתות א'-ד' יחזרו ללמוד בבתי ספר ביום ראשון הקרוב, (1.11). מדובר במתווה שיהיה תקף לשבועיים, ולאחר מכן ייבחן מחדש על ידי מקבלי ההחלטות בקבינט.

על פי המתווה הממשלתי הלימודים בכיתות א'-ב' יתקיימו חמישה ימים בשבוע, כאשר שלושה מתוכם יתקיימו בבתי הספר. בשאר הימים הלמידה תתקיים מרחוק. כל כיתה תחולק לשתי קבוצות. כיתות ג'-ד' יחזרו לבתי הספר לחמישה ימי לימוד בשבוע וילמדו בקפסולות של עד 18 תלמידים, בתמיכה של עוזרי חינוך. תלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו ללמוד מרחוק כאשר למידה זו תיתמך על ידי מפגשים חברתיים- רגשיים עם המורים וצוותי החינוך בקבוצות של עד 15 תלמידים במרחב הפתוח בשטח בית הספר.

במינהל החינוך העירוני יאפשרו למנהלי בתי הספר לפתח מודלים שונים ללמידה ולפעילות בהתאם לעקרונות שנקבעו.

במקביל, החליט ראש עיריית חולון, מוטי ששון, לקבל את המלצת ראש מינהל החינוך אריאלה קידר ולהחזיר לפעילות גם את התנועות וארגוני הנוער שפועלים בעיר. ההחלטה התקבלה מתוך הבנה, שהילדים ובני הנוער זקוקים לתקשורת בין אישית ולתהליכי חיברות וכי חייבים למלא את החוסר ולהעניק להם חוויה חברתית משלימה שיוצאת מגבולות המסך. החזרה לפעילות תיעשה תוך שמירה על הכללים ועל פי מתווה משרד הבריאות בקבוצות קטנות של עד 20 בשטח פתוח ו- 10 במבנה סגור.

בעיר חולון פועלים כיום שבע תנועות נוער, 11 ארגוני נוער ותנועת נוער עירוני הכוללים למעלה מ- 6,000 ילדים ובני נוער מכלל בתי הספר.

לצד חידוש הלימודים בבתי הספר היסודיים, השאלה בגדר הפעלת הצהרונים עדיין נשארה פתוחה. ברשת קהילה ופנאי בוחנים כעת אפשרויות שונות של הפעלת הצהרונים בכפוף למתווה הציגה הממשלה. החלטה סופית תתפרסם בהמשך.

טרם ידוע מתי ישובו הלימודים בבתי הספר התיכוניים. יחד עם זאת, השבוע נחנך בתיכון אורט, מתקן ספורט חדש ומודרני שהוצב בידי מינהל החינוך של עיריית חולון ואגף הספורט בחברה לבידור ולבילוי. המתקן ממתין לתלמידים לכשישובו ללימודים בבית הספר ומטרתו לקדם את החינוך הגופני, תוך שמירה על כושר ועל בריאות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר