כיתה ח

דווקא עכשיו: כל הסיבות ללמוד הוראה

בניגוד למה שמקובל לחשוב, מקצוע ההוראה עשוי לתגמל ובעיקר להעניק יציבות תעסוקתית במציאות שמשתנה ללא הרף

פורסם בתאריך: 8.11.20 15:52

מקצוע ההוראה נתפס בעייני רבים ככזה שנעשה מתוך שליחות ואהבה לילדים ולמקצוע. אנשים הבוחרים בהוראה כקריירה, שואפים ליציבות תעסוקתית ארוכת שנים, השפעה חיובית על פיתוח תכניות הלימודים ולעיתים אף ביצירת בתי ספר או בפיתוח של בית ספר פרטי. אילו הן חלק מהסיבות העיקריות לבחירה בלימודי תואר בחינוך.



הדרישה מאנשים שבוחרים לעבוד בבית ספר ציבורי במערכת החינוך, היא להיות בעלי תעודת הוראה ומינימום תואר ראשון עם עדיפות לתואר בחינוך. מורה אשר מלמד תלמידים מתחת לכיתה ה', נדרש להתמקד בחינוך היסודי. לעומת זאת, מורה בתיכון נדרש לרוב להיות מיומן בתחום מסוים, דבר אשר ניתן לרכוש במסגרת תואר בחינוך.

עם בחירת ההוראה כמקצוע, נפתחות דלתות למציאת עבודה כמעט בכל מקום ברחבי העולם. במידה ומחליטים ללמד ילדים, זוכים בהזדמנות להעביר להם את שיעורי הליבה שיסייעו להם להגשים את החלומות שלהם בהווה ובעתיד. במידה ובוחרים בהוראת מבוגרים, זוכים בהזדמנות להכין אותם לשלב הבא שלהם בחיים או בשלב הקריירה שלהם.

כמו כן, בעלי תואר בחינוך מקבלים גישה למענק פיצויים נדיב. רוב המורים מקבלים חבילת תגמולים מכובדת, אשר מורכבת מזמן חופשה ודמי מחלה שאפשר ליטול אותם במשך כל שנת הלימודים. ההטבות שניתנות בביטוח בריאות הן לרוב מעל למה שיוענק לעובדים במקצוע שונה, למרות שעשוי להיות פער כלשהו בין המוסדות הפרטיים, המוסכמים והמוסדות הציבוריים עם היתרון הזה.

במכללת תלפיות, המכללה האקדמית לחינוך בחולון, מציינים כי "רוב בעלי תואר בחינוך, אשר מתפקדים בפועל כמורים, מוצאים כי לא קיים משלח יד מתגמל כמו הוראה. כמו כן, המון מן המורים ממשיכים ללמד בכיתה במהלך כל החיים שלהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר