צילום: fizkes / shutterstock.com

בית הספר בחולון שבו יום לימודים בזום מתחיל ב-07:45 ומסתיים ב-17:45

האם הייתם מסוגלים שעות מול הזום ולשמור על ריכוז וערנות? קבוצת תלמידים מגימנסיית נבון מתקשים לעמוס בעומס

פורסם בתאריך: 19.11.20 11:11

הורים לתלמידי שכבת י"א מגימנסיית נבון מתוחים ביקורת על מערכת השעות העמוסה שניתה לתלמידים, אשר לא פעם מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות ומסתיימת בשעות הערב. גורמים בבית הספר מבהירים כי מערכת השעות המדוברת היא רק שייכים לקבוצת הנדסת תוכנה, שמהווה 11 אחוז מקרב כלל תלמידי השכבה.

מאז שהלימודים עברו להתקיים דרך הזום קיבלו התלמידים מערכת שעות עמוסה, עם גידול בשעות האפס וימי לימוד שלעיתים מסתיימים בשעות אחר הצהריים המאוחרות. זאת, על אף הקושי בלמידה מרחוק ושמירה על ריכוז לאורך זמן מול המחשב, שעליו מדווחים תלמידים ומורים רבים.

כך, למשל, באחד מימי השבוע באחת מכיתות י"א, יום הלימודים מתחיל בשעת אפס, ב-07:45 ומסתיים ב-17:45. לטענת ההורים, התלמידים מתקשים לעמוד בעומס וכי כל ניסיון להגיע להסכמה עם ההנהלה בנוגע לשעות הלימודים נתקל במבוי סתום.

"לילדים ממילא קשה ללמוד ולהתרכז מול הזום, והעמיסו עליהם שעות לימוד שמאוד מקשות עליהם", אומרת אם לתלמיד בכיתה י"א, "מסיבה לא ברורה ההנהלה החליטה לרחיב את שעות הלימוד, וכך לתלמידים יש ארבע פעמים בשבוע שעת אפס, כאשר יש ימים שנמשכים עד השעה 18:00".

כך, למשל, נראה יום לימודים באחת מכיתות י"א בבית הספר:

מבדיקת מערכת "השקמה חולון" עולה כי במערכת השעות של כיתות י"א אכן קיימים שיעורים בשעות מאוחרות. כך, למשל, במערכת השעות של אחת מכיתות השכבה נקבעו לא פחות מארבעה ימים בהם הלימודים מתחילים בשעת אפס ויומיים שבהם מסתיימים הלימודים בשעה 18:30. בימים אחרים מספר שעות הלימוד עומד על 6-8 שעות.



לטענת ההורים נעשתה פנייה להנהלת בית הספר בבקשה לקצר את ימי הלימודים, אבל ללא הצלחה. את התסכול פורקים ההורים והתלמידים בתכתבויות ביניהם. כך, למשל, נכתב באחת מקבוצות הוואטסאפ של ההורים: "לא מבין את זה שכל בתי הספר לומדים עד שעה 14:30 או גג עד 15:30 כי הם מבינים שיש משימות ועבודות ולהתכונן למבחנים", כתב אחד האבות.

אם אחרת התריעה כי העומס שיוצרת מערכת השעות גורמת לתלמידים עייפות שעלולה להוביל לפגיעה בציוניהם. "זה לא רק על חשבון הבריאות שלהם, אלא גם על חשבון הציונים שלהם. שנה שלא מצליחים ללמוד כמו שצריך ולצערי הרב הציונים נראים בהתאם. לבן שלי היו תמיד ציונים גבוהים מאוד, ועכשיו בגלל חוסר היכולת להיות מול מחשב כל היום הציונים שלו ירדו משמעותית".

עיריית חולון: "מדובר בתלמידי מסלול מאתגר ומורכב"

מעיריית חולון נמסר בתגובה לטענות ההורים: "התלמידים המדוברים שייכים לקבוצת הנדסת תוכנה, שמהווה 11 אחוז מקרב כלל תלמידי השכבה, ופניית קומץ ההורים רצופה אי-דיוקים. מסלול הנדסת תוכנה הינו המסלול המאתגר ביותר בבית הספר ואחד המורכבים שמוצע על ידי משרד החינוך. תלמידי המסלול לומדים 3 מקצועות מוגברים וביחד עם מקצועות האנגלית והמתמטיקה התלמידים לומדים 5 מקצועות בני 5 יחידות לימוד (לעומת תלמיד ממוצע שלומד 3-2 מקצועות בני 5 יחידות לימוד). התלמידים שבוחרים במסלול זה מעוניינים בהשגת תעודת בגרות יוקרתית ואיכותית והם לרוב בעלי מוטיבציה גבוהה ביותר ובעלי הישגים לימודיים מעולים. תלמידי המסלול יודעים ומבינים מבעוד מועד שכדי ללמוד כל-כך הרבה יחידות לימוד, יש צורך בשעות הוראה רבות מאד והשקעה רצינית ביותר מצדם".

"ביום 18.10.20 פורסמה מערכת שעות חדשה לכלל תלמידי בית הספר, שנועדה לעשות סדר בכל הנוגע ללמידה מרחוק, ומרבית התלמידים וההורים בירכו עליה. מערכת השעות עבור תלמידי הנדסת תוכנה בשכבת י"א הייתה קשה ביותר, כאשר התלמידים נדרשו לסיים ארבעה ימים בשבוע בשעות הערב (עם הפסקה בת מספר שעות אחר הצהריים)".

"ביום 25.10.20 יזם מנהל בית הספר, אורי לס, בשיתוף עם יו"ר ועד ההורים אסיפת הורים עבור הורי י"א וניתנו כל ההסברים על מערכת השעות ועל הלימודים בכלל. לצערנו, קבוצה של 4-3 הורים לא אפשרה קיום תקין של האסיפה (שהתקיימה בזום), והתפרצה בקובלנות רבות על מערכת השעות של תלמידי הנדסת תוכנה. מנהל בית הספר הבטיח לעשות כל מאמץ על מנת להקל על התלמידים".

"ב-5.11.20 פורסמה לתלמידי הנדסת תוכנה מערכת שעות מעודכנת לאחר שורה של הקלות כגון: ביטול שעות לימוד, המרה של שעות לשעות פרטניות, למידה לסירוגין ועוד. בפועל התלמידים מסיימים יום אחד בשבוע בשעות הערב (לאחר הפסקה של מספר שעות באמצע היום), ויום נוסף לסירוגין (שבוע-שבוע). באשר לטענה על שעות אפס מרובות – הרי ששעות אפס מתחילות בשעה 7:45, באישור משרד החינוך, וללא צורך לצאת מהבית, כך שהתלונה אינה ברורה. במהלך כל אחד מימי הלימודים מתקיימות שעות א-סינכרוניות שמשמעותן עבודה עצמית ומנוחה, ללא צורך לשבת מול מסך ומורה בזום".

משרד החינוך: "שעות האפס מתחילות ב-07:45 בלמידה מרחוק"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ראשית יובהר כי הטענות מתייחסות לקבוצה קטנה של כמה תלמידים הלומדים במגמת הנדסת תוכנה. המדובר במסלול המאתגר ביותר בבית הספר. התלמידים לומדים 3 מקצועות מוגברים ובסך הכל 5 מקצועות בני 5 יחידות לימוד. תלמידי המסלול והוריהם יודעים שהיקף כה גדול של מקצועות לימוד, דורש השקעה של זמן ומאמצים. המסלול אינו מתאים לכל אחד והוא אינו חובה".

"לגופו של עניין, בעקבות בקשות של הורים להקל על התלמידים, נערכו מספר פגישות בנושא וב-5.11 פורסמה מערכת שעות מעודכנת שמקלה מאוד על התלמידים. במערכת השעות החדשה, התלמידים לומדים שעות רבות לסירוגין עם הפסקות למנוחה באמצע היום ויותר עבודה עצמית. באשר לשעות האפס, הרי שהן מתחילות בשעה 7:45 בבוקר בלמידה מרחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר