צילום: Taphat Wangsereekul / shutterstock.com

הורים טוענים: "הגננת בצהרון מכניסה ילדים למחסן ומונעת מהם אוכל"

בשיחה עם "השקמה חולון" טוענים ההורים כי הגננת, שלא עברה הכשרה מקצועית, מטילה עונשים קיצוניים וכוחניים על הילדים

פורסם בתאריך: 22.11.20 14:58

הורים לילדים מצהרון בחולון טוענים כי הגננת נוהגת באלימות וכחוניות כלפי הילדים, כאשר לא פעם כעונש היא שולחת את הילדים לממ"ד שמשמש כמחסן ולעיתים מונעת מהם לאכול.

בצהרון בחולון שוהים 19 ילדים, בני ארבע, ממספר גנים בעיר. לטענת ההורים בשנה האחרונה נאלצה הגננת הוותיקה והמוערכת לעזוב את תפקידה, בעקבות בעיות בריאות, ומי שמחליפה אותה אינה גננת בכשרתה, הנוהגת בכוחניות כלפי הילדים.

ההורים פנו אל הנהלת הצהרון ואל רשת קהילה ופנאי האחראית עליו, אך טרם קיבלו מענה. בתגובה הם אומרים כי לא ישלחו את ילדיהם לצהרון.



אם לילד בצהרון טוענת כי בימים האחרונים, לאחר שהבחינה בשינוי בהתנהגותו של בנה, הוא סיפר לה שהגננת הכניסה אותו למחסן כעונש. "קיבלתי בעיטה לבטן ושאלתי אותו את מי עוד היא שמה במחסן. הוא סיפר לי שעוד ארבעה ילדים הוכנסו למחסן", מספרת האם.

אותה האם סיפרה על מה שארע לבנה בקבוצת ההורים של הצהרון, וגם הם התלוננו על התנהגות דומה מצד הגננת. כשהורים נוספים סיפרו כי גם ילדיהם התלוננו על התנהגות דומה מצד הגננת. "אותה הגננת היא בכלל מאפרת. הילדים לא רוצים להגיע לצהרון. הם בוכים ומספרים שהיא צועקת עליהם המון", מוסיפה האם.

"בזמן האחרון הבן שלי מסרב ללכת לגן ופוחד לישון לבד בלילה", מספרת אם אחרת, "הוא חושש ללכת לשירותים. התחלתי לתחקר אותו ומסבר שהוא ישב לבדו בתוך חדר חשוך בכל פעם שהוא הפריע. הוא קיבל עונש לשבת במחסן שחדר ששימש כממ"ד. לפעמים ילדים מקבלים עונש לשבת עם הפנים לקיר או למנוע מהם ארוחת צהריים".

אם נוספת מספרת ל"השקמה חולון": "הבת שלי אמרה לי שהיא לא רוצה ללכת לצהרון כי הגננת צועקת על הילדים, לפעמים גם בבוטות היא אומרת: 'סתום את הפה שלך'. אחרי כמה ימים שבהם תחקרתי את הבת שלי, היא סיפרה לי שהגננת הכניסה ילדים אל תוך המחסן. במקרה אחר נודע לי שהיא מנעה ארוחת צהריים מאחד הילדים בכלל שהוא בכה".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה לדברים: "אין דרישה ממשרד החינוך כי עובדות הצהרון תהיינה גננות מוסמכות. עם זאת, הן עוברות תהליך קבלה וסינון טרם כניסתן לתפקיד זאת לצד ליווי מקצועי ופדגוגי שוטף במהלך השנה . זו פעם ראשונה שאנו נתקלים בתלונה על עונשים לגבי מפעילה זו, שעובדת כבר תקופה ארוכה ברשת. אנחנו נערוך תחקיר מעמיק בנושא וכן תצפיות בגן על התנהלותו מכיוון שדרכי פעולה כאלה אינן מקובלות עלינו בשום אופן. אנחנו בקשר שוטף עם ההורים בעניין ופועלים מולם בשקיפות מלאה".

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר