גימנסיה קציר. צילום: עיריית חולון
גימנסיה קציר. צילום: עיריית חולון

פרסום ראשון: אלה המגמות בחולון שיישארו פתוחות לכל התלמידים בשנה הבאה

המגמות העל אזוריות שישארו פעילות לאחר השינויים של מנהל החינוך, יפעלו בשבעה בתי ספר על יסודיים

פורסם בתאריך: 3.12.20 13:20

לאחר שפורסם ב"השקמה חולון" כי מינהל החינוך בחולון החליט לסגור את רוב המגמות העל אזוריות בבתי הספר העל יסודיים בחולון בשנת הלימודים הבאה (תשפ"ב), כעת חושף "השקמה חולון" את רשימת המגמות שיישארו פתוחות לכולם.

הסיבה שככל הנראה עמדה מאחורי ההחלטה היא מניעת תנודת תלמידים מאזורי רישום שונים בעיר אל אזורים אחרים בשל בחירת המגמות. דבר זה גרם במשך השנים לחלק מבתי הספר להיות בשפל של רישום תלמידים, בעוד בבתי ספר אחרים היה קיים עודף בביקוש, ובכך נוצר מצב חלוקה לא שווה בכמות התלמידים באזורי הרישום השונים.



מינהל החינוך בחולון יפיץ בשבועות הקרובים חוברת שתשלח לבתי התלמידים, בה הם יוכלו ללמוד על כל הכיתות הפנים בית ספריות וכן על מועדי ערבי החשיפה.

על פי הרשימה, המגמות העל אזוריות שישארו פעילות לאחר השינויים של מנהל החינוך, יפעלו בשבעה בתי ספר על יסודיים: בתיכון אורט תפעל מגמת מופת. בתיכון קציר יפעלו מגמות כדור יד ורובוטיקה; בחטיבת אלון תפעל מגמת מוסיקה; בגמנסיה הרצוג יפעלו מגמות תיאטרון ועיצוב; בגמנסיה נבון יפעלו מגמות אקרובטיקה וסטריט בול; בטחיבת הבניניים זלמן ארן יפעלו מגמות כדור סל, אתלטיקה והתעמלות קרקע; המגמות בתיכון הייטק יישארו ללא שינוי.

להחלטה כבר קמו קולות מתנגדים בקרב ועדי ההורים מבתי הספר. לדבריהם תלמידי העיר נותרו ללא כל חלופה לאחור המצב החדש. "זה הגיוני שמנהל החינוך רוצה למנוע תנודה רבה של תלמידים מאזור רישום אחד לאזור אחר, אבל לא ייתכן שישאירו את התלמידים ללא כל חלופה בבתי הספר הקיימים", אמרה חברת ועד הורים מאחד התיכונים.

גם יו"ר הנהגת ההורים העירונית בחולון, בת אל בן דוד מתנגדת למהלך לאחר דיונים ארוכים עם היו"רים של בתי הספר. בן דוד מסרה בתגובה: "בהודעת מינהל החינוך למנהלים צוין בטעות שהנהגת ההורים תומכת במהלך, אולם לא היה ולא נברא. אנו מתנגדים נחרצות לשלילת חופש הבחירה לתלמידים ויצירת אפליה על פי אזור מגורים. אנחנו לגמרי מבינים את הקושי בתקופה מאתגרת זו, אבל אנו חוששים שהמהלך יפגע בתלמידים בפרט באלה שלא יהיה להם מענה בבית הספר שאליו הם משוייכים. על מינהל החינוך לתת מענה לכל התלמידים ולפתוח מגמות ייחודיות בכל בתי הספר, כדי לעודד מצוינות ולא להסתפק בבינוניות".

מנגד הסבירו בעירייה כי "מאחר שתלמידי כיתות ו' אינם  מקיימים רצף למידה רגיל מאז מרץ 2020, הלמידה מרחוק, עם כל הקשיים וההזדמנויות שהיא מייצרת, הביאה למצב שבו קצב הלמידה והיקפה השתנו ונלמדו בעומקים שונים. כתוצאה מכך הורחבו הפערים הלימודיים, החברתיים והרגשיים בין התלמידים, דבר שאינו  מאפשר תחרות הוגנת בין תלמידים בהתמודדותם על למידה בכיתות על אזוריות".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר