סופית: מבנה בית הספר היסודי ברחוב האצ"ל בחולון יאוכלס על ידי תלמידות בית הספר העירוני "בנות מנחם"

בפסק הדין קבע השופט, כי בתי הספר של תנועת ש"ס אינם מוסד חינוך רשמי, וכי קיים רישיון זמני רק לבית הספר "בנות יוסף". הוא הסכים לטענה, כי תנאי הלמידה במוסדות של רשת מעיין החינוך התורני אינם ראויים, אבל בעיניו הפתרון שהציעה העירייה למעבר לבית הספר המתפנה, בתוספת מבנים יבילים שיפתרו את בעיית העומס, הוא מקובל בהחלט

פורסם בתאריך: 14.2.22 09:34

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את טענת רשת "מעיין החינוך התורני בא"י בני יוסף" השייכת לתנועת ש"ס, כי רק למועצת העיר סמכות לדון בנושא וקבע חד משמעית: "הגעתי למסקנה כי החלטת ראש העירייה ניתנה בסמכות"



סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אליהו בכר, אישר חד משמעית בסוף השבוע שעבר את החלטתו של ראש עיריית חולון מוטי ששון והמלצות הוועדה המיוחדת שהוקמה בנושא, לאכלס את בית הספר העירוני הממוקם ברחוב האצ"ל בשכונת תל גיבורים בתלמידות הזרם החרדי הממלכתי הרשמי "בנות מנחם". בכך הוא דחה את בקשתה של רשת החינוך העצמאית "מעיין החינוך התורני", השייכת לתנועת ש"ס, שדרשה את העברת המבנה העירוני אליה. השופט בכר גם שיבח את עבודתה המקצועית של הוועדה שמינה ראש העיר, בראשותו של מנכ"ל העירייה, ארז ניסים, שקיימה, כהגדרתו, דיון מעמיק בנושא.

בכך באה לסיומה הסאגה שהחלה עם סיום בנייתו של בית הספר העירוני שהיה מיועד לאכלוס תלמידות חרדיות כבר בספטמבר 2021 בתחילת שנת הלימודים הנוכחית.בדיון קודם בנושא דרש השופט בכר מהעירייה לקבל החלטה מפורטת ומנומקת בהקדם האפשרי. בעקבות זאת, הקימה העירייה ועדה שכללה את היו"ר, מנכ"ל העירייה ארז ניסים, ראשת מינהל החינוך, אריאלה קידר, מנהלת האגף לתכנון אסטרטגי, ד"ר תמר שרויטמן אופנהיים, היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד יונת דיין, ומהנדסת העיר, אדר' מימי פלג.

השופט קיבל ,כאמור, במלואה את החלטת ראש העיר בהתאם להמלצות הוועדה ודחה את הטענות על חוסר הוגנות בהרכבה. הוא גם קיבל את המסקנה, שבאפשרות העירייה להעביר את תלמידות החינוך היסודי-חרדי "בנות ציון ובנות יוסף" לבית הספר המתפנה ברחוב קדושי קהיר, עפ"י נהלי משרד הפנים ומשרד החינוך.

השופט בכר דחה את הטענה של רשת מעיין החינוך התורני, כי בית הספר ברחוב קדושי קהיר רחוק יותר עבור כ- 300 התלמידות וסמך את ידו על בדיקת הוועדה שקבעה שדווקא בית ספר זה קרוב יותר עבור מרבית התלמידות, מה גם שהגידול במספר התלמידות של תנועת חב"ד לאורך השנים משמעותי יותר.

עוד קבע השופט, כי בתי הספר של תנועת ש"ס אינם מוסד חינוך רשמי, וכי קיים רישיון זמני רק לבית הספר "בנות יוסף". הוא הסכים לטענה, כי תנאי הלמידה במוסדות של רשת מעיין החינוך התורני אינם ראויים, אבל בעיניו הפתרון שהציעה העירייה למעבר לבית הספר המתפנה, בתוספת מבנים יבילים שיפתרו את בעיית העומס, הוא מקובל בהחלט.

השופט גם דחה את טענת רשת מעיין החינוך התורני, כי רק למועצת העיר ולא לראש העיר ישנה הסמכות להחליט החלטות כאלו. "לגופו של עניין ולאחר עיון במלוא טענות הצדדיים, בדין ובפסיקה, הגעתי למסקנה כי החלטת ראש העירייה ניתנה בסמכות".

ראש העיר מוטי ששון: "אני מברך על החלטתו של כבוד השופט שנעשתה בעקבות דיון יסודי ומעמיק. צריך להבין שכל התלמידות ותלמידי חולון יקרים בעיני במידה שווה ולא משנה באם הם חילונים או דתיים או לאיזה זרם הם משתייכים. אני קורא מכאן לידידי, סגן ראש העיר, חיים זברלו, לכבד את החלטת בית המשפט ולקבל את הפתרון המוצע על ידינו למעבר הבנות לבית הספר המתפנה ברחוב קדושי קהיר, שם התנאים טובים יותר מהמבנה שבו הן לומדות כעת. כמו כן, אפעל במהירות להקצאת שטח מתאים להקמת בית ספר עבור תלמידות הרשת העצמאית "מרכז המעיין התורני" על פי נהלי העירייה ונהלי משרד החינוך".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר