תקרת כיתה בבית הספר עטרת ראובן חולון, צילום פרטי
תקרת כיתה בבית הספר עטרת ראובן חולון, צילום פרטי

קשה להאמין: בבית ספר בחולון לומדים ללא חשמל סדיר מזה כשלושה חודשים

טענות קשות בבית ספר בחולון על עובש בקירות, נזילות מים והפסקות חשמל ממושכות בתדירות גבוהה. חבר המועצה והמועמד לראשות העירייה, עו"ד ניסן זכריה, פנה אל שר החינוך

פורסם בתאריך: 30.1.23 17:20

טענות קשות של הורים בבית הספר "עטרת ראובן חולון": ההורי טוענים כי ילדיהם לומדים בתנאים קשים, בהם עובש בקירות, נזילות מים, וללא חשמל סדיר בעקבות התשתיות הרעועות והמסוכנות. בעקבות זאת פנה חבר המועצה מאופוזיציה והמועמד לראשות העירייה, עו"ד ניסן זכריה, לשר החינוך יואב קיש.

בשבוע האחרון הציפו הורי בית הספר את הבעיה החמורה ברשת. אחת האימהות כתבה: "הילדים לומדים בכיתה מוזנחת, ללא חשמל עם רטיבות ועובש שיכול לסכן את נשימתם".

בתוך כך נרתם עו"ד זכריה לעזרתם. תחילה פנה זכריה למנכ"ל עיריית חולון, ארז ניסים, אך כאשר הבין לדבריו שלא מסתמן פתרון מיידי, שלח הבוקר (שני) מכתב לשר החינוך וביקש ממנו להתערב.

זכריה כתב לשר החינוך:

"מזה כ-3 חודשים שתלמידי בית הספר "עטרת ראובן חולון" לומדים בכיתה ללא חשמל עקב חדירת מים למערכת החשמל. מדובר במקרה קשה שאינו הולם כל הגיון ציבורי או חינוכי. כל הניסיונות להביא מזור לתלמידים לא צלחו ודברינו נופלים על אוזניים ערלות. מדובר במקרה חלמאי הרשות מתנערת וטוענת שהטיפול אמור להתבצע ע"י בית הספר, ולבית הספר אין תקציב לתקן את המפגע, מדובר בעלות של 200,000 ש"ח, וכך נותרים תלמידי כיתה א' ותלמידי כיתה ה', כ-45 תלמידים ללא חשמל זמן רב, וכל אימת שירד גשם, מלבד לימודים ללא חשמל יהיו צפויים להצפת הכיתות במים.
היות ותלמיד בית הספר הפכו לבני ערובה בידי עיריית חולון והנהלת בית הספר שאחד מטיל את האשמה על השני. נדרשת התערבות של "מבוגר אחראי" כדי לפתור את הבעיה באופן מידי. היות ומדובר בדיני נפשות וסכנה מוחשית "אורבת" לילדים הזכים, שכל פשעם שהם רוצים ללמוד ולשוב לביתם בשלום, אני קורא לך להתערבות מיידית ולהורות לרשות המקומית לפעול לתיקון הליקוי שמעמיד את התלמידים בסכנה.

 

עו"ד ניסן זכריה צילום: לינה מיארה

עו"ד ניסן זכריה צילום: לינה מיארה

 

 

 

 

עוד כותב זכריה: לידיעתך, עפ"י חוזר מנכ"ל משרד החינוך – "על הרשות המקומית/הבעלות לוודא שמוסדות החינוך שבתחומה, על מתקניהם, ייבנו בהתאם למפרטי הבטיחות שפורסמו על ידי משרד החינוך ובכפיפות לכל דין החל על הרשות המקומית בנושא (כגון חוק התכנון והבנייה ותקנותיו). על הרשות המקומית/הבעלות לתכנן בדק בית, שיפוצים ותיקונים בטיחותיים במוסדות החינוך שבבעלותה באופן שוטף ולדאוג לביצועם בחופשות ובפגרת הקיץ. כמו כן מוטלת עליה אחריות שוטפת להבטחת התקינות והבטיחות של המבנים שבבעלותה באופן רציף וסדיר". משכך, ולאור האמור האחריות העקיפה היא של משרד החינוך בכך, שאין הרשות מבצעת את המוטל עליה מכוח תקנות משרד החינוך, ובמקום בו קיימת חריגה מנוהל ותקנה מחובת משרד החינוך לפעול מיידית. מהיכרות איתך, אני יודע שאתה אדם רגיש ולא תאפשר המשך ההשתוללות וההפקרות ותביא מזור דחוף לילדי חולון המופקרים".

תגובות העירייה ומשרד החינוך יובאו כאן כשיתקבלו.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר