תלמידי ישורון.צילום:אייל לחמי
תלמידי ישורון.צילום:אייל לחמי

יוזמה של תלמידים מחולון זכתה בתחרות ארצית של "יוצרים שינוי"

תלמידי כיתות ה' מבית הספר ישורון בחולון התמקדו בהתדלדלות אוכלוסיית הדבורים ויצרו עציץ אקולוגי ממכנסיים

פורסם בתאריך: 8.6.23 16:36

יוזמה של תלמידי כיתות ה' מבית הספר ישורון בחולון הוכרזה כזוכה בתחרות הארצית של "יוצרים שינוי" בישראל: תלמידים מ-300 בתי ספר מכל רחבי הארץ הגישו השנה פרויקטים חברתיים לתחרות. התחרות מתקיימת ב-65 מדינות ובישראל היא מופעלת על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, משרד החינוך, ורותי סובל לוטנברג, מייסדת ומנהלת פדגוגית של התכנית בישראל. היוזמות נבחנו על ידי צוות שיפוט מקצועי שכלל אנשי חינוך, יזמות ופסיכולוגיה, ואז הוכרזו הזוכים: 

היוזמה הזוכה של תלמידי ישורון הייתה "אקולוג Zoom bee". תלמידי כיתה ה' מישורון חקרו את חיי הדבורים וחשיבותם לקיום העולם מתוך דגש להתדלדלות חיי הדבורים במרחב העירוני והחשש שאוכלוסיית הדבורים נמצאת בסכנת היעלמות. התלמידים יצרו קשר עם החווה החקלאית בחולון לליווי, הסבר, חקר ולמידה אודות חיי הדבורים. מתוך ההבנה שחלק ניכר מהגידולים החקלאיים הם תלויי אבקה של דבורים, נולד הצורך להגביר גידול צמחים. התלמידים בחרו להתמקד בחשיבות המיחזור ומשם עלה הרעיון להפוך מכנסיים שעשויים מכותנה לעציץ אקולוגי, וליצור שימוש חוזר, כך שהמיזם ייצור רעיון אקולוגי שלם שמצד אחד יישמר את חיי הדבורים ומצד שני ישמור על עולם ירוק ונקי יותר.

יוזמה נוספת שזכתה בגילי העל יסודי היא "עוגן" של שני בר, תלמידת כיתה י"ב במקיף עירוני א' שיוצרת מרחב בטוח לילדים להורים גרושים, בו מתקיימים מפגשים בין ילדים מביה"ס על יסודי שחונכים ילדים מביה"ס יסודי שהוריהם גרושים או בתהליך גירושין. 

ציפי בוקשפן, מנהלת תכנית "יוצרים שינוי", עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון: "חשנו היום באנרגיה מדהימה של כל התלמידים שלא רק יצרו שינוי בסביבתם, אלא יצרו שינוי והתפתחו ברמה האישית, והרגישו שהם מסוגלים לעשות דברים ענקיים. מרגש לראות עד כמה תכנית "יוצרים שינוי" מעצימה ילדים ונוער".

רותי סובל לוטנברג, מנהלת פדגוגית ומייסדת "יוצרים שינוי" ישראל: "התלמידים הם ההצגה. כמובילי שינוי הוכיחו שיש להם גם תשוקה וגם חמלה passion and compassion. הם מפיחים בנו תקווה וקריאה לפעולה. חושבים גלובלי ופועלים לוקאלי. הם המשפיענים האמיתיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר