עו"ד ליאת אייל. צילום: ליאור פינקסון
עו"ד אייל. צילום: ליאור פינקסון

ממאבק בוועדות החינוך לפוליטיקה: "היד קלה על ההדק בחינוך המיוחד"

עו"ד ליאת אייל מצטרפת למרוץ לבחירות למועצה: "הורים רבים לא מודעים לזכויותיהם. עד היום ליוויתי וטיפלתי בכ-100 תלמידים בחולון"

פורסם בתאריך: 26.9.18 11:43

עו"ד ליאת אייל, תושבת חולון, הודיעה היום (רביעי) על הצטרפותה לרשימתו של מיקאל בוזגלו במרוץ לבחירות למועצת העיר.

אייל, בת 37, גרושה ואם לילדה בת שמונה, היא עורכת דין המתמחה בדיני משפחה, לשון הרע וחינוך. לדבריה, היא מביאה איתה את נסיונה הרב בליווי הורים ותלמידים נגד החלטות שגויות של מערכת החינוך, לרבות מינהל החינוך בחולון, ואת היכרותה עם הבעיות שמתעוררות בפועל בשטח, כמו גם את היכרותה עם אגף הרווחה בענייני משפחות שמצויות בהליכי גירושין.

"בנושאי החינוך בחולון עזרתי להורים שילדיהם הופנו לוועדות השמה והם נתקלו בבעיות במערכת החינוך. היד קלה על ההדק בכל מה שקשור לחינוך המיוחד וועדות ההשמה", היא אומרת ומציגה מקרה שבו טיפלה: "ילד מבית ספר בעיר שהופנה לוועדת השמה עקב בעיות התנהגויות וההמלצה היתה לשלוח אותו לבית ספר מיוחד. אלמלא ניתן לו ולמשפחתו הסיוע המשפטי, הוא היה מבלה בבית ספר לחינוך מיוחד אבל בזכות ההתערבות, הוא עבר לבית ספר רגיל ואף הוציא בגרות מלאה בהצטיינות. דוגמה נוספת שנמצאת בהליכי טיפול היא של תלמידה שתלמיד אחר התעלל והיא הפכה לקורבן ממש. שני הילדים לומדים באותו בית ספר והמקרה עדיין בטיפול".

לדבריה, "הורים רבים אינם מודעים לזכויותיהם בחינוך המיוחד בפרט ובמערכת החינוך בכלל, ובשל כך גם הם וגם הילדים נופלים בין הכסאות. אלמלא התערבות של גורמים מקצועיים חיצוניים, מי יודע היכן היו היום. כשהם מגיעים אלי, אני מבהירה להם את זכויותיהם ומלווה אותם. עד היום ליוויתי כ-100 ילדים בחולון".

ברמה הארצית פועלת ליאת להסדרת נושאים שונים בחקיקה ראשית, בראשם הסדרת מקצוע הגישור, וזאת בעזרתה של היידי מוזס ובמסגרת תפקידה כיועצת בנושאי ממשל, חוק ומשפט ליו"ר לשכת המגשרים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר