הצעיר שנפצע אנושות בפיגוע והפך למארגן מסיבות נכנס לפוליטיקה

ירין אשכנזי, הצליח לנצח את הפגיעה הקשה, לא להיכנע לנכות ולהפוך לאחר ממובילי סצנת הטכנו. עכשיו הוא רוצה להשפיע ממועצת העיר דרך הרשימה של מוטי ששון

פורסם בתאריך: 7.10.18 13:56

ירין אשכנזי, צעיר בן 23, שנפצע אנושות בפיגוע הדריסה בשומרון לפני כשלוש שנים, הפך מאז למארגן מסיבות וכעת החליט להצטרף לפוליטיקה במקומית במסגרת רשימת אמת בראשות מוטי ששון.

אשכנזי נפצע באורח אנוש לפני שלוש שנים בפיגוע דריסה שאירע ביישוב ברקן שבשומרון. מעטים האמינו שיוכל לשרוד את הפגיעה הקשה. אלא שאשכנזי לא ויתר, השתקם וכיום הוא מפיק מסיבות צעירים לצד אותו זיכרון מהאירוע שממשיך ללוות אותו. ובכל פעם שמתרחש פיגוע, הוא חוזר לשם, לאירוע ששינה את חייו. גם הבוקר בעקבות הפיגוע הנורא בברקן. "האירוע הזה מחזיר אותי לסיפור שלי – לפיגוע הנורא והמבהיל ששינה את חיי. המחשבות שלי היום נתונות לפצועים קשה ולפצועים האנושים – אם הם רק יישארו בחיים ואני מקווה כמובן שכן – איזו תקופת שיקום ארוכה ונוראית מחכה להם", אמר הבוקר (ראשון).

אשכנזי שנולד בחולון, למד בבית הספר "אשלים" ולאחר מכן בתיכון "קציר". את שירותו הצבאי עשה בחטיבת גבעתי, שם סיים בהצלחה קורס מכ"ים והשתתף במבצעי צה"ל "שובו אחים" ו"צוק איתן". באוגוסט 2015, במסגרת קורס סמלים בכירים, הוא סייר באחד מיישובי השומרון יחד עם קצין וחבר לקורס, כאשר לפתע הגיע במהירות רכב ופגע בשלושת החיילים. אשכנזי הספיק לירות בנהג הפוגע ואיבד את הכרתו.

הוא הובהל במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם טופל במשך חודש במחלקת הטראומה ובטיפול נמרץ. לאחר כחודש, עבר לשיקום בבית החולים תל-השומר, שם שהה כשמונה חודשים. במהלך אשפוזו ביקר אותו ראש עיריית חולון מוטי ששון, ובין השניים נרקמו קשרי ידידות.



כיום לאחר שהתגבר על הפציעה, אשכנזי מרצה בפני תלמידים וארגונים שונים על חייו האישיים ומופיע גם בפני תורמים ומגייס כספים למד"א. בנוסף, ביחד עם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, הוא פועל להקמת מרכז שיקום צה"לי לפצועי צה"ל ונכיו. במקביל לעסוקיו הרבים אשכנזי הצעיר גם מפיק ומארגן מסיבות לצעירים באזור המרכז, והפך לאושיה מוכרת בתחום סצינת מוזיקת הטכנו. וכעת החליט אשכנזי לפעול מתוך מועצת העיר והצטרף לרשימתו של ששון שתתמוד בבחירות הקרובות.

"החיים כנכה אינם פשוטים. תמיד מסתכלים עלינו בצורה מוזרה. מסתכלים עליך בצורה אחרת ומצפים ממך לפחות", הוא אומר, "אני אישית לא נתתי למסכנות לשבור אותי לא נתתי לזה פתח אפילו. אני חי את החיים למרות הקשיים ומבלה הרבה במסיבות שאני מארגן. כחבר מועצה אני מתחייב לפעול למען הנכים, לפעול למען נגישות מלאה בעיר חולון – מנגישות לאתרי האינטרנט הרשמיים, שכבר בוצעו בצורה מרשימה, ועד נגישות מלאה לכל מוסדות הציבור  – לנכים ולקשישים המוגבלים בהליכה בראייה ובשמיעה".

אשכנזי מוסיף כי "כצעיר בעיר, חשוב לי שכל מקומות הבילוי בחולון יהיו מונגשים לכלל הציבור – לעגלות נכים, לנעזרים בקביים – כל דרך שתסייע לכל אחד להרגיש שווה זכויות ושווה יכולות בילוי והתניידות בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאורה פור המשמר החברתי חולון

    מוטי ששון אטום לבקשות של נכים.
    בזמנו פניתי אליו למתן הנחה לנכה שרוצה רק לשחות בבריזה לא איפשר זאת.
    מוטי ששון אינו ראוי להמשיך !

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר