מדריך לבוחר קלפי

בחירות בחולון: המדריך המלא לבחירות המקומיות

מי יכול להצביע? איפה הקלפי שלי? מה להביא? מה ההבדל בין פתק לבן לצהוב? וכל מה שחשוב לדעת כדי לממש כהלכה את זכות ההצבעה ולהשפיע על החיים בעיר בחמש השנים הבאות

פורסם בתאריך: 29.10.18 10:16

מחר (שלישי, 30.10.18) יערכו הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ. כדי שתוכלו גם אתם, תושבי חולון, לממש את זכות ההצבעה שלכם ולהשפיע כיצד ייראו החיים בעיר בחמש השנים הבאות, הכנו עבורכם מדריך בחירות המסביר כל מה שצריך לדעת בנושא:

מי מצביע?

כל מי שרשום בפנקס הבוחרים 40 יום לפני הבחירות כתושב חולון ושביום הבחירות מלאו לו 17 שנים לפחות יכול להצביע. לבירורים לבדיקת זכאות ומיקום הצבעה בבחירות לרשויות המקומיות, הנכם מוזמנים להצטייד במספר תעודת הזהות ותאריך הנפקה של התעודה שבידכם, להתקשר לטל' 1-800-222-290 או לפקס: 1-800-222-291, או לשלוח מסרון הכולל את מספר תעודת הזהות ב-9 ספרות, כולל סיפרת הביקורת, לדוגמה: 123412348 ותאריך הנפקת תעודת הזהות, לדוגמא: 20/07/2004, למספר 050-8085500.

איפה מצביעים?

משרד הפנים שלח הודעה לכל בוחר שבה רשומה הקלפי שסמוכה למקום מגוריו. ניתן לאתר את מקום הקלפי גם באמצעות טל' 1-800-222-290, באמצעות שליחת מסרון למספר 050-8085500. הקלפיות ייפתחו להצבעה בבוקר יום הבחירות החל מ-7:00 ויפעלו עד 22:00 בלילה. בחולון יפעלו עשרות קלפיות – לרשימה המלאה ליחצו כאן.

מדריך מקוצר לבוחר: 

מהו מסמך מזהה?

לפני שאתם מגיעים אל הקלפי, ודאו שיש בידיכם אחת מארבע התעודות הבאות הכוללות בתוכן תמונה שלכם: תעודת הזהות של הבוחר – לא ניתן להצביע באמצעות הספח בלבד של תעודת הזהות; דרכון ישראלי תקף של הבוחר; רשיון נהיגה ישראלי תקף של הבוחר; תעודה צבאית אישית תקפה. זיכרו כי ההודעה לבוחר שקיבלתם בדואר אינה מהווה תחליף למסמך הזיהוי וכן כי אין חובה לבוא למקום הקלפי עם הספח של תעודת הזהות או עם ההודעה לבוחר.

איך מצביעים?

קודם כל עליכם לוודא כי בתעודת הזהות שלכם מופיעה כתובת המגורים העדכנית שלכם. לכשתגיעו אל הקלפי, תזדהו אצל מזכיר הקלפי על ידי מסירת מסמך מזהה ותקבלו מיו"ר ועדת הקלפי מעטפות הצבעה חתומות כדין. עכשיו תוכלו להיכנס לתא ההצבעה ולבצע את בחירתכם באמצעות הכנסת הפתקים למעטפות.



איך תדעו באיזה פתק הצבעה להשתמש?

בבחירות המקומיות ההצבעה היא עבור ראש העיר ועבור מועצת העיר. כדי להצביע עבור ראש העיר יש לבחור בפתק צהוב עם שם המועמד ולהכניסו למעטפה צהובה. כדי להצביע עבור מועצת העיר יש לבחור בפתק לבן עם שם הרשימה ולהכניסו למעטפה לבנה. ודאו כי השתמשתם בפתק אחד בלבד לכל מעטפה כי בכל מקרה ייספר רק פתק אחד. אתם רשאים להשתמש גם בפתקים (צהובים או לבנים) ריקים ועליהם לרשום בעט בצבע כחול ובכתב יד את שם המועמד לראשות העיר (שם פרטי ושם משפחה) או אותיות הרשימה עם הכינוי למועצה. את הפתקים הריקים תמצאו בסוף מדף הפתקים. אין חובה אגב להדביק את מעטפות ההצבעה אבל חשוב שפתקי ההצבעה שהוכנסו למעטפות לא יבלטו החוצה. בכל מקרה, אין להכניס אל תוך תיבת הקלפי פתק הצבעה ללא מעטפת הצבעה.

מי שמוגבל ואינו יכול לבצע בעצמו את הפעולות הללו בתא ההצבעה, רשאי להביא עימו מלווה שיעזור לו, אבל אסור שהמלווה יהיה מנהל או עובד בית אבות, או מוסד אחר שבו שוהה המצביע.

בשלב הבא תחזרו מתא הצבעה אל שולחן ועדת הקלפי, תראו לחברי ועדת הקלפי את מעטפות ההצבעה ותכניסו  אותן אל תיבת הקלפי. חשוב לזכור: אין להכניס את פתקי ההצבעה אל תוך תיבת הקלפי ללא מעטפה, וחובה עליכם להכניס לתוך תיבת הקלפי את כל מעטפות ההצבעה שקיבלתם, גם אם החלטתם לא לעשות שימוש באחת ממעטפות ההצבעה שנמסרו לכם.

בחולון מתמודדים שישה מועמדים לתפקיד ראש העיר ושמותיהם יופיעו על הפתקים הצהובים: מוטי ששון, קרן גונן, שי קינן, מורן ישראל, מיקאל בוזגלו, אילן גזית.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר