שי קינן

תוצאות הבחירות: קינן נתן פייט אבל הגיע שני במרוץ לראשות העיר

למרות ההפסד מול מוטי ששון, זו בהחלט יכולה להיות קפיצת המדרגה של שי קינן בראייה לטווח הרחוק, בבחירות הבאות בעוד חמש שנים

פורסם בתאריך: 31.10.18 14:04

איך שלא תפרשו את תוצאות הבחירות לראשות עיריית חולון, שי קינן שהתמודד על ראשות העיר יכול לראות את עצמו מרוצה. הסיבה: במבחן התוצאה, הוא המועמד היחידי שאיים על מוטי ששון, שניצח בפעם השישית ברציפות וימשיך לכהן כראש העיר חולון גם בקדנציה הקרובה. למרות שהגיע שני לששון, זו בהחלט יכולה להיות קפיצת מדרגה מבחינתו של קינן בראייה לטווח הרחוק, בבחירות הבאות בעוד חמש שנים.

עם ספירת קולות המצביעים לראשות העיר חולון, התברר כי קינן הגיע בהפרש של 8,356 קולות ממוטי ששון, עם 20,791 קולות, כשסיעתו מקבלת ארבעה מנדטים במועצה.

קינן הוא בן 34 והקדנציה האחרונה של מועצת העיר היתה הראשונה שלו בפוליטיקה המקומית. קינן פעיל ותיק ומוכר בקרב צעירי הליכוד והוא מראשי מחנה ישראל כץ במפלגה. בבחירות המוניציפליות האחרונות הוא התמודד דווקא במסגרת רשימת ישראל ביתנו בראשה עמדה אז יוליה מלינו בסקי, היום חברת כנסת של המפלגה. זאת, למרות שהליכוד הריץ רשימה נפרדת למועצת העיר.

במהלך כהונתו במועצת העיר בלט כחבר מועצה חרוץ ודעתן, ובמהלך הקדנציה מינה אותו ראש העיר מוטי ששון כסגנו בתואר ולא בשכר. אחרי שנה וחצי סיים את תפקידו כסגן ראש העיר ועבר לאופוזיציה. כאיש אופוזיציה, לחם בעבר קינן נגד ראש העיר ששון בכל הנודע לעלות הצהרונים וכבר אז, אומרים יודעי דבר בפוליטיקה המקומית, גמלה בליבו ההחלטה להתמודד בעצמו על הראשות.

ההתמודדות של קינן מול ששון נראתה בתחילה מוזרה. קינן הגיע להתמודדות כחבר מועצה צעיר שראש העיר ששון קירב אותו אליו ואף מינה אותו, כאמור, כסגן ראש העיר, כהונה בה החזיק כשנה וחצי עד שפוטר לאחר שסירב להצביע בעד התקציב. במבט לאחור, כנראה היה זה מהלך מתוכנן מבחינת קינן, שכבר אז חשב על התמודדות נגד ששון.

ההפתעה בהתמודדות שלו היתה העובדה שוויתר על התמודדות במסגרת סניף הליכוד המקומי למרות שניצח בפריימריס המפלגה באופן מוחץ, והעדיף דווקא להתמודד ברשימה אישית. מהלך זה עורר עליו את חמתם של רבים מתומכי הליכוד בחולון, שלאור החלטתו זו נאלצו להתפצל: שי קינן התמודד על ראשות העיר ועם רשימה עצמאית מטעמו למועצה, ואילו מאיר חלבי התמודד על מקום במועצה מטעם רשימת הליכוד.



בהתמודדות האישית שלו זכה קינן לתמיכה לא מעטה, ולמרות שלא התמודד מטעם ובמסגרת הליכוד אלא הקים רשימה עצמאית בשם "חולון מתחדשת", זכה קינן לתמיכה בולטת מצד ראשי המפלגה, כולל מראש הממשלה בנימין נתניהו. אירוע פתיחת קמפיין הבחירות שלו לראשות העיר נערך בהשתתפות כאלף איש, תומכים ופעילים, בנוכחות שר התחבורה ישראל כץ והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר הכלכלה אלי כהן תושב חולון ממפלגת כולנו וחה"כ נאוה בוקר ממפלגת הליכוד.

המועמדים האחרים שהתמודדו, חוץ מששון, ראו את ההתקדמות האיטית והבטוחה שלו, ונכנסו ללחץ. הלחצים הגיעו בעיקר מכיוונו של מחנה מיקאל בוזגלו. בשלב הזה החלו להתפרסם סיפורים ושמועות על קינן והוא מצידו איים בתביעות, אבל לא מימש את האיום בפועל.

לאורך כל מערכת הבחירות הפגין קינן ביטחון עצמי בזיכויי זכייתו בבחירות, מה שעורר תמיהה לא מעטה בסביבתו. כשבוע לפני הבחירות פרסם מודעות ובהן תוצאות סקר לפיו הוא גובר על ששון כבר בסיבוב הראשון ובהפרש ניכר. לאחר עתירה של המועמדת קרן גונן, הורתה לו ועדת הבחירות לגנוז פרסום זה.

בכל מקרה, אם קינן חפץ להמשיך בפוליטיקה המקומית, הוא חייב לכלכל עכשיו היטב את צעדיו. בראש ובראשונה, כדאי יהיה לו לחבור לראש העיר מוטי ששון, להתמנות כסגנו ולהשתתף בניהול העירוני בקדנציה הקרובה. כבר מוכח וידוע שציבור הבוחרים לא נוטה לתמוך במועמדים שבאים מהאופוזיציה, כאלה שרק מפחידים, מזהירים ומתריעים. אם ישכיל קינן לחבור לששון המנצח, הוא יסלול את דרכו להתמודדות עם סיכויים גבוהים הרבה יותר לזכייה בראשות העיר לקראת הבחירות הבאות.

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר קינן היקר, יכולת להיות מועמד נהדר לולא ההתנהלות העסקנית הלא ראויה שמכתיבה לך את סדר היום. לא הגיוני שאני וחבריי נקבל טלפונים ביום הבחירות מתוך בקשה ללכת להצביע עבורך. לא הגיוני שנקבל כך וכך מסרונים ללכת להצביע עבורך. לא אוהב התנהלות כזאת. זאת חדירה לפרטיות, זאת חוצפה והיא מעידה על התנהלות קלוקלת, כזו שעלולה להיות בעוכריך ובעוכרי העיר ותושביה. כואב לי שהגעת למקום השני. מקווה שלא תחזיק מעמד עד הבחירות הבאות.

  2. עופר

    אין לי ספק שאם היה סיבוב שני קינן היה לוקח. ששון בסה"כ קיבל בקושי 41 אחוזים. אל תשכחו ש 59 אחוז הצביעו נגדו…

  3. שרון קינן

    שי קינן כפרה עליו, לא רואה אף אחד ממטר, בעזרת השם יגיע עד הכוכבים! מלך כי ימלוך

  4. נסיך

    מברוק קינן אם אתה פעם ראשונה לקחת כ 14000 קולות בשעה שששון מתוך 200000 תושבים אחרי 25 שנה קיבל רק כ21000
    אז אתה גדול.ועוד קוראים לו מלך-חרפה אחרי שמחק לפני כמה שנים חובות ארנונה לבעלי עסקים על סך 7000,000 שח כפי שפירסמה בזמנו מבקרת המדינה מרים בן פורת ז"ל
    אחרי כל ההטבות אחרי שביזבז עשרות או מאות מיליונים לפי פרסומי מבקר המדינה כעת ורק 21000 איש הצביעו בשבילו זו חרפה במקומו הייתי קם והולך.כי אלו כל אלו שקיבלו ממנו לבטח את המחיקות את ההטבות-ורקתחשבו ששרה נחקרת על בקבוקים שהחזירה טרוף בושה. 25 שנה וטענות כמה הוא טוב ואלו רק תומכיו מעיר שלמה??בושה וזה מעיד…………

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתבה שלכם מטעה את הציבור !
    שי קינן קיבל תקציב ממפלגת הליכוד ורץ לראשות במימונם!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר