אולי ברכה

מלך חיי הלילה בחולון: "אם העירייה תתמוך, יהיו פה חיי לילה מלאים"

אחרי שהעיר את חולון משנתה עם ה"ברוני" ("אמרו לי שאני אידיוט ושאף אחד לא יישב לבירה בסוקולוב") וה"סעידות" (הקטנה והגדולה), אולי ברכה פותח מסעדה חדשה ומציג את התכניות שלו לעתיד חיי הלילה של חולון

פורסם בתאריך: 7.11.18 15:40

אולי ברכה נחשב בעיני רבים בחולון לאיש שהעיר את חיי הלילה בעיר. הוא הבעלים של הברים "ברוני" ו"סעידה בפארק", הוא איש עסקים מצליח ששואף לפתח עוד את נושא הבילויים הליליים בחולון. כעת, לאחר שהקים משפחה (נשוי +2) הוא מדבר על הדרך הארוכה שעבר עד להצלחה, על חיי המשפחה לצד העבודה המאתגרת ועל העתיד של חיי הלילה בעיר: "פסטיבל הבירה, לילה לבן והקמת לייב פארק הם חלק מהמטרות שלי".

אולי ברכה, בן 38, פותח את הבוקר בשחייה בקאנטרי המקומי. בצהריים הוא לוקח את הילדה הגדולה מהגן ובערב הוא דואג לחיי הלילה בעיר. האיש שלא נפרד מנעלי האצבע גם בגשם הוא אבא במשרה מלאה, ובין לבין הוא מתפנה לספר על המסעדה החדשה שבדרך ועל התכניות לשנים הבאות שיהפכו את חולון לצומת חיי לילה ובילויים.

ברכה עם אשתו ובתו הבכורה. "אבא במשרה מלאה"

ברכה עם אשתו ובתו הבכורה. "אבא במשרה מלאה"

איך התחיל הקשר של ברכה לעולמות חיי הלילה? "מגיל 18 עבדתי בלא מעט ברים בתל אביב", הוא מספר. "הגעתי לצומת דרכים בחיים שלי והחלטתי לפתוח את ה'ברוני' בחולון בשנת 2008. ההתחלה היתה קשה, בשנה הראשונה ישבתי שם עם עצמי וחיכיתי שאנשים יבואו. למרות הכל, לא ויתרתי, באמת האמנתי שאפשר לעשות משהו בעיר הזאת. הטריף אותי שאין פה ברים. אמרו לי שאני אידיוט ואף אחד לא יישב וישתה בירה בסוקולוב. יצאתי באותה תקופה לפלורנטין ודיזנגוף וראיתי שכולם חולונים. הבנתי שאם אני אתן לאנשים מקום טוב שדואג להם, הם ייהנו ממנו ויגיעו. האמנתי בזה ובדרך שלי וזה הצליח בסוף. היום זה מובן מאליו לכל ילד שמסיים בית ספר שיש ברים בעיר. כשאני פתחתי את ה'ברוני', לא היה פה כלום".

הברוני הלך והתפתח ושאב אליו קהל גדול, אולי הבין שהוא שצריך לגדול עם הקהל שלו ופתח את ה"סעידה סולטנה" בשנת 2013. "אנשים בהתחלה הרימו גבה, אפילו אנשי הצוות הקרובים אלי ב'ברוני'. אמרו לי, 'יש לך את הברוני 200 מטר מפה, למה שאנשים יבואו?'. אבל אני רציתי לפנות לקהל יעד אחר, יותר עממי, יותר פשוט. הספות והפיצוחים הם חלק מזה, אנשים באו לשבת בכיף. המיתוג היה שונה ברמת הגילים, זה היה 21+ והרגשתי שהיה מקום לעוד בר בחולון".

מאיפה הגיע הרעיון לשם המקורי של המקום?

"היתה לי תמונה ב'סעידה' הקטנה של סבא שלי. היו לו 40 נכדות והוא לא זכר את השמות של כולן, לכן הוא קרא לכל הנכדות 'סעידה', שזה גברת בתימנית. בסוף זה ניצח וה'סעידה' למעשה פתחה את העיר לקטע של הלילה באופן מוחלט. אנשים פתאום ראו שה'ברוני' מלא וה'סעידה' מלא, שיש קהל בעיר שרוצה ליהנות ולבלות, אז למה שיסעו לתל אביב?".

שני הברים הללו החיו את חיי הלילה בעיר, אך מיקומם במרכז חולון, בקרבת שכונות מגורים, הקשה על ברכה, שמעיד: "שילמתי הרבה כסף כל חודש על דו"חות". ה"סעידה" נסגרה עקב פינוי-בינוי והשלב הבא מבחינת ברכה היה מתחם לה-פארק. "כשפתחנו את ה'ברוני' הגיע קהל צעיר והם התבגרו, רצינו לשמר את הקהל שהתחיל איתנו. שמרנו על ה'ברוני' ברמת החיילים והסטודנטים, והקהל הבוגר יותר הגיע ל'סעידה' הקטנה. באו אנשים מתל אביב, מראשון לציון וממושבים קרובים והדיבור על המקום היה חזק מאוד. השלב הבא היה ה'סעידה בפארק', שמותאם לאוכלוסיה רחבה ובוגרת יותר. אני אוהב לתת לקהל שלי את מה שמגיע לו ול'סעידה בפארק' מגיעים עשרות אלפי אנשים כל חודש, מבחינת כמות זה הבר הגדול בארץ (900 מקומות)".



בהמשך הוא הקטין את ה"ברוני" ברחוב סוקולוב ופתח עוד סניף של ה"ברוני" באזור התעשיה. ברכה כל הזמן חושב קדימה, על הרעיון הבא, על המיזם הבא. "החדשות הן שאנחנו עובדים עכשיו על מסעדת בשרים מעושנים במתחם בשם 'משפחת שכטר'. לאחרונה גם פתחנו עמוד פייסבוק בשםLyla- Holon , שמטרתו היא לאפשר לציבור לראות את הפעילות שאנו עושים למען חיי הלילה בעיר".

מעבר לחיי הלילה, אולי ברכה מקיים גם חיי משפחה נהדרים. הוא נשוי לאולה ויש להם שתי ילדות קטנות, איימי בת השנתיים ואלאיה שנולדה בחודש שעבר. "אני אבא במשרה מלאה", הוא אומר ומחייך. "מקלח, מרדים, מוציא מהגן, מכין אוכל, אני 24/7 סביב הדבר הזה. לאחרונה אני לא ישן בלילות, שתי ילדות קטנות זה לא פשוט, אבל כמה שזה קשה, ככה זה כיף."

מה סוד ההצלחה שלך בעסקים?

"אין סוד להצלחה, ברגע שאתה בן אדם ישר, שמחבק את האנשים ודואג להם, זה יחזור אליך. זה עניין של אופי, הקירבה לאנשים והשיח איתם, וחשוב לשמור על צניעות. בטבע שלי אני תמיד אוהב ונותן לאחרים, הדאגה ללקוחות שלי ולעובדים שלי זה מעל הכל מבחינתי. הדרך להצלחה היא הדרך מהלב, דרך אמיתית של אהבה ונתינה, כמו במשפחה".

הוא לא שוכח לרגע את האנשים שעברו איתו את הדרך הארוכה: "אני חייב המון תודה לכל צוותי העבר שהיו והקיזו דם בשבילי וגם קיבלו בחזרה. היום הם מנהלים את כל הברים שלי. כל אלה שהתחילו ב'ברוני' הקטן בסוקולוב, כולם התחילו מלמטה, מעבודות מטבח ועד ברמן פשוט, כל השותפים שלי, אלה אנשים שגדלו וצמחו איתי ביחד".

על היותו סלב בעיר הילדים (והברים) הוא אומר: "לפעמים אני בא ל'סעידה' ובמשך חצי שעה רק אומר שלום לאנשים". במערך הבחירות האחרון הוא תמך במוטי ששון. כעת, לאחר נצחונו של ששון, הוא מקווה שתהיה לו את התמיכה מצד העירייה להוציא את התכניות שלו לפועל. "אני מקווה שעכשיו, בקדנציה השישית של מוטי, נוכל ליישם את מה שתכננו והוא יהיו פה חיי לילה מלאי עניין. אנחנו כל הזמן בעשייה ורוצים לעשות דברים למען תושבי העיר. פסטיבל בירה, ירידי אוכל, לילה לבן, מצעד גאווה, כדי לתת מקום גם לאוכלוסיה הזו בעיר. אנחנו רוצים להקים 'לייב פארק' שישמש להופעות ואירועים ולהביא לחולון אמנים מהשורה הראשונה בעולם. אין סיבה שהם יגיעו רק לתל אביב או לראשון לציון. אני מאמין שתוך שנה וחצי-שנתיים נוכל להיות במקום הזה כעיר, במידה שנקבל את התמיכה לכך".

תגובות

3 תגובות
  1. סעידה סולטנה

    אתה ואחיך חיים בסרט!
    תמכתם בששון בכדי לקבל טובות מהעירייה על חשבון התושבים.
    ממליצה שתלמד את אחיך דרך ארץ כי הוא רחוק מאוד מזה

  2. אחלה חולון בלי מועדונים

    לידיעתך חולון היא חולון רק בגלל שאין פה חיי ליליה ואף לא רוצה פה חיי לילה ומי שרוצה שילך לערים הקרובות . לא מעונינים בשיכורים לפנות בוקר עם רישיון ולראות קיאות בכניסה לבניין

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר