אחרי האוטו בר וקפה נמרוד – רשת מסעדות

היא רק בת 28 אבל ברזומה של כמה אייקונים חולוניים: הילדה שעבדה בניקיון ובמלצרות והפכה לאימפריה שוב מפתיעה

פורסם בתאריך: 15.5.19 18:14

"כל חיי עבדתי קשה. אף פעם לא עשו לי הנחות וגם לא ביקשתי כאלה. את העסקים שלי הקמתי בעבודה קשה ובהתמדה", כך מספרת ספיר שולמייסטר ל"השקמה חולון" לקראת פתיחת רשת המסעדות הגרוזינית החדשה שלה, ארזו, שהסניף הראשון שלה ימוקם במרכז עזריאלי חולון.

היא רק בת 28, אחות בכורה לשני אחים קטנים ממנה, וחוץ מרשת המסעדות החדשה, בבעלותה שני מקומות שכבר הפכו לאייקונים בעיר: קפה נמרוד והאוטו בר שנסגר לקראת פתיחת המקום החדש. לדבריה, היא מעולם לא ויתרה לעצמה, וכבר בגיל 12 החלה לעבוד בעבודות מזדמנות כמו ניקיון ומלצרות, וחסכה כל אגורה שהרוויחה. בצבא מילאה תפקידי הדרכה, ומיד עם שחרורה שבה לעבוד קשה כמו לפני הגיוס. המטרה: עסק משלה.



מיד עם שחרורה החלה ספיר שולמייסטר לעבוד כמארחת בפאב האוסקר ווילד במרכז עזריאלי. "המקום קסם לי", היא מספרת, "עשיתי כסף טוב. בהמשך, כאשר רשת לנדוור החליטה לפתוח בית קפה במרכז, החלטתי להיכנס כשותפה בעסק בפעם הראשונה בחיי. הייתי חלק מהבעלים של עסק וההתרגשות היתה בשיאה".

לא חששת?

"לא דאגתי. היחס והליווי של מרכז עזריאלי הוא דבר שלא מקבלים באף מקום. כל בעיה וכל תקלה הם השתדלו לפתור על הצד הטוב ביותר. זה גרם לי לרצות להמשיך, ואיך שגונבה לאוזני השמועה שפאב האוטו בר מחפש להחליף בעלים, קפצתי על המציאה וקניתי את העסק".

מה היה השלב הבא אחרי הרכישה?

"שיניתי לו את האופי והפכתי אותו לבר להופעות חיות. המקום הפך לשם דבר בעיר ומקום לעלייה לרגל לזמרים רבים. תושבי העיר הציפו אותו והוא היה מפוצץ כל הזמן".

כשספיר שמעה שרשת קפה נמרוד חיפשה מקום בחולון היא עטה על המציאה, קנתה את הזיכיון מהם והפכה להיות הבעלים של המקום שהפך להיות אף הוא שם דבר במרכז ובחולון. כמו עם כל עסק שבבעלותה, היא הקדישה לו את מיטב זמנה והפכה אותו לביתה השני.

אבל גם זה לא הספיק לה. במשך כל הזמן הזה קיננה בשולמייסטר המחשבה לפתוח רשת מסעדות גרוזיניות. הרעיון הלך והבשיל בה עד שקרם עור וגידים, וכך נולדה רשת ארזו. המסעדה הראשונה שתהיה סניף הדגל ותיקרא באותו שם תושק בחודש הבא ותכלול מנות גרוזיניות טהורות, בר גרוזיני אקטיבי והופעות פולקלור מסורתיות כמעט מדי ערב. המסעדה תהיה כשרה ושעות הפתיחה יהיו מהצהריים עד הערב, כאשר הקונספט הוא שבמהלך היום ילבש המקום אופי של מסעדה, ובערב – בר.

ספיר שולמייסטר

אבל שמחה לצד עצב. עם פתיחתה של הרשת החדשה, סגרה שולמייסטר את האוטו בר. "תמיד נלחמתי והאמנתי בדרך שלי", כתבה ללקוחותיה הנאמנים שם, "יש כאלה שרואים בלקוחות שלהם רק לקוחות. אני רואה ותמיד ראיתי בלקוחות שלי משפחה. בניתי פה משפחה אחת גדולה שתמיד תמיד תישאר אצלי בלב. אז תודה ראשונה לבורא עולם שאתה תמיד מגשים לי את החלומות ומלמד אותי כל פעם מחדש שככל שהדרך קשה זה תמיד יותר טוב, תודה לצוות שלי שאתם הלב שלי, תודה לכם קהל יקר שהפכתם את המקום הזה למשפחה אחת גדולה, שלא ויתרתם והגעתם כל סופ"ש ותודה לכל הזמרים שהיו חלק מכל השמחה בבית הזה".

חוגגים על השולחנות באוטו בר:

"אני מאמינה בחולון ובמרכז עזריאלי", מסבירה שולמייסטר מדוע מאמציה מרוכזים רק בעיר, "חשוב שיהיו עוד מקומות לתושבי חולון, במיוחד לצעירים. לא צריך לנסוע לתל אביב, יש בחולון הכל".

את לא חוששת מתחרות? 

"גם כשייפתח המרכז החדש אני לא חוששת. כמה שיותר מקומות בילוי בחולון זה טוב".

איך את מתמודדת בתחום הקשוח הזה?

"אין ספק שלהיותי אשה בין גברים ובכלל זה דבר לא קל, אבל אני מצליחה לשרוד. יש לזה מחיר שאני משלמת – זוהי עבודה קשה, הרבה ימים בלי שינה וערבים מחוץ לבית, אבל זה כדאי ואני אוהבת את זה. המסר שלי ליזמים צעירים הוא: תאמינו בעצמכם ותגשימו את החלומות שלכם. רק אז תצליחו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר