ציון מורד, פיצה סירוקו

שבועות: השבוע שבו החליט ציון מורד לסגור את פיצה סירוקו בשבת

ציון מורד מספר על הנדר שנשבע לקיים באחד השבועות המאושרים בחייו

פורסם בתאריך: 8.6.19 16:18

בימים שבהם ציון מורד, הבעלים של פיצה סירוקו המיתולוגית שברחוב חנקין, ניהל את המקום מסביב לשעון, הוא לא האמין שיום אחד הוא יוריד את הקצב, מיוזמתו. אבל זה בדיוק מה שקרה לפני 35 שנה ושינה את חייו המקצועיים והאישיים.



באותם ימים מורד כבר היה אב לשתי בנות והפיצרייה שלו הייתה למקום מפגש ובילוי ידוע ברחבי העיר שפעלה במשך כל ימות השבוע. "היו פה בתי קולנוע וכל החנויות היו פתוחות", הוא נזכר, "היו פה 1,000 איש שישבו על הברזלים כל יום. למטה היה דיסקוטק. היו שלוש הצגות קולנוע בימי שישי. בכל יום שישי היו משאירים אותי לעבוד עד ארבע לפנות בוקר".

כשאשתו של מורד נכנסה להריון, הוא פילל שלאחר שכבר זכה להיות אב לשתי בנות – יגיע הפעם בן. "היו לי שתי בנות, ורציתי גם את המין השני", הוא מספר, "אז נדרתי נדר. אמרתי שאם ייוולד לי בן אני אפסיק לעבוד בימי שישי ושבת ואפתח את הפיצרייה בצאת השבת".

לאחר תשעה חודשים נולד לו בן. "זה היה השבוע הכי חמוד בחיים שלי", מספר מורד, "נולד הבן ועשיתי לו ברית מילה באולם יפה. האחים שלי הגיעו מארצות הברית לחגוג איתנו. היה שבוע של שמחה". מורד הבין שהבטחות חייבים לקיים, ומאז את העסק שלו הוא מעולם לא פתח בשבתות, כבר 35 שנים ברציפות.

"עמדתי בזה עד היום ולא פתחתי יותר בשבתות. אפילו אם עושים הזמנות של עשרה מגשים אני אומר להם שביום שישי סגור", הוא מגלה ומסביר כי "חשוב לי להיות יום אחד בבית עם המשפחה. זה לא גרם לי להפסיד בכלל אלא היה ממש צעד נבון. אפילו שהיו פחות רווחים, זה היה שווה כי לא הכל זה הכסף. להיות עם הילדים, לעשות קידוש, ליהנות, לשבת – זה היה משהו לא רגיל. ככה לא יכולתי לראות את הילדים. היו לי שתי בנות שלא ראו אותי כי עבדתי עד הלילה".

מבחינתו של מורד, ממשיך דרכו יהיה חייב לשמר את המנהג הזה. "עד היום, גם אם מזמינים 20 מגשים ביום שישי – הבן שלי לא פותח בשום אופן. כבר עברו 35 שנה שאני סגור, אז עכשיו אני אתחיל לעבוד?".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר