מדוע קמפיין הכשרות של מסעדת "סוסו אנד סאן" הכעיס את החולונים?

סערה ברשת החברתית בעקבות המהלך של סניף מסעדת ההמבורגרים של השף עומר מילר. בעל המסעדה, מתברר, דווקא מרוצה

פורסם בתאריך: 4.8.19 14:24

סערה ברשת סביב קמפיין הכשרות של מסעדת "סוסו אנד סאן".

לאחר שסניף החולוני של מסעדת ההמבורגרים של השף עומר מילר, החליט לעבור לכשרות, כפי שנחשף לראשונה כאן ב"השקמה חולון", יצאו במסעדה בקמפיין המבשר על השינוי עם שלט שמכריז: "התחזקנו".

בתגובה תקפו לא מעט תושבי חולון את בעלי המסעדה, לצד כאלה שברכו על המהלך וברשתות החברתיות פרץ ויכוח בין הצדדים.



לפני כחודש החלה מסעדת "סוס אנד סאן" לשמור כשרות. בראיון ל'השקמה-חולון", הסביר הבעלים, שלומי אשכנזי, כי המהלך בא בעקבות הביקוש הגבוה למסעדות כשרות בחולון.

"בתחילה הלכנו על הקונספט הרגיל של הרשת אבל אז גילינו שבאזור חולון-ראשון-רחובות הביקוש הוא גדול לסניף כשר, והחלטנו לתת ללקוחות הזדמנות לאכול סוסו כשר", אמר אשכנזי, "אני בטוח שזו תהיה אחלה יציאה. הסניף יפסיק למכור מוצרי חלב ויהיה סגור בשישי בערב ושבת בבוקר".

אולם המהלך לווה בלא מעט ביקורת מקרב תושבים חילונים שמחו על כך שמעתה המקום ייסגר בשבת. כמו כן, נמתחה ביקורת על השימוש במילה "התחזקנו" – לפרסום המהלך.

"אותי מגעילה ההצהרה של ה'סוסו אנד סאן'. אחרי שסניף חולון היה פתוח בשבת הם כנראה החליטו לסגור בלחץ בשבת, הכול טוב, זו הבחירה שלכם, מקובל, אבל לכתוב התחזקנו? וואלה מבחינתנו נכנעתם ללחץ", כתבה אחת התושבות ברשת החברתית.

הדברים גררו תגובות מצד תושבים רבים. "צריך להצביע ברגליים. מי שחושב שהוא מתחזק בזה שהוא מוותר על הכסף שלנו בשבת שלא יצפה לראות אותנו ביום חול", כתב תושב חולון.

תושב נוסף קרא להחרים עסקים המחליטים להפוך לשומרי שבת וכשרות. "אם לנו היה גב כמו הדתיים היינו מצביעים ברגליים. אני מציע שכל מי ש'מתחזק' אנחנו נחליש", כך כתב.

מנגד היו כאלו אשר לא הסכימו עם הדברים וטענו כי מדובר במהלך עסקי ולגיטימי לחלוטין. "מדוע אתם סוברים שמסעדה שבוחרת לא לעבוד בשבת 'נכנעה ללחצים? זכותם הבסיסית היא לפתוח או לא ולצאת בקמפיין שיווקי לקהל היעד שלהם", אמר אחד התושבים.

תושב נוסף הוסיף וציין כי "זו החלטה עסקית לכל דבר. עסקים בוחרים להפוך לכשרים כי הקהל הדתי הוא כוח קנייה גדול".

אשכנזי עצמו אמר ל"השקמה חולון" בתגובה לדברים כי "עד לרגע זה עשינו את ההחלטה הטובה ביותר והקהל החולוני, המסורתי ודתי, מצביע ברגליים. חוץ מזה יש לנו גם לקוחות ממש לא מסורתיים שממשיכים להגיע. כל מי שמתח ביקורת ממילא לא היה מגיע לסניף שלי, אלא אוכל בתל אביב".

במקביל למהלך של מסעדת סוסו אנד סאן להפוך לכשרה, מספר עסקים במתחם עזריאלי בחולון הוסיפו תעודת הכשרות, לרבות סניף רשת מקדונלד'ס. יש מתושבי העיר החילונים אשר רואים בכל השינויים הללו כפייה דתית והדבר עולה רבות לדיון בקבוצות הפייסבוק. יחד עם זאת, דווקא בשנים האחרונות נפתחו מספר מקומות בילוי בסופי שבוע, לרבות במתחם לה פארק שבו  המסעדות ובתי הקפה פועלים בשבת.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אדי

    יידע כל מי ש"התחזק" שבית העסק שלו הפסיד לקוחות חילונים. שיתחזק עם הלקוחות הדתיים שלו. חילונים לא אוכלים במקומות כשרים.

  2. אוהד

    אני לא חושב שהפיכת הסניף לכשר תפגע באיכות שלו דווקא עכשיו הוא פתוח לעוד קהל והרשת פועלת מהשיקולים של הקהל שלה אז יהיה להם מה לאכול שם בטוח

  3. ישורון

    כמה צרצרים הפכו להיות כאילו מדובר בתושבי חולון
    ברור שכשר אוכלים גם אלה שאינם שומרים כשרות.
    אבלנבשר לא כשר הוא טוב לאלה שאוכלים לא כשר בלבד ומפסיד נתח עצום של אוכלי כשר.
    הבעלים הואפועל ע"פ אינטרס כלכלי.

  4. דארווין

    הייתי מציע לכל החילונים האורתוכסים לעבור מפה למשל לאירופה.שם זו יבשת עם המאוכלסת עם נוצרים נאורים.אין שבתות ,אין כשרות ,שום סממן יהודי העיקר להרגיש חופשיים נאורים ומודרנים ויפים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר