חדשות האוכל: פסטה מיה

השבוע יחול יום הפסטה הבינלאומי ובעולם וגם בארץ יחגגו את המאורע המיוחד

פורסם בתאריך: 23.10.21 09:42

ביום שני, ה – 25 לאוקטובר יחול יום הפסטה הבינלאומי, ובמסעדות בכול העולם ייתנו מקום של כבוד למאכל האהוב שהגיע אלינו מאיטליה, הפסטה. גם בישראל ירכבו על הטרנד ובין פוד טארק לתפריטי מסעדות תוכלו להנות מפחמימות ממלאות בשלל רטבים ושילובים מיוחדים- ויש  גם מתכון



מסעדת בר איטליה האיטלקית מנתניה מעדכנת את התפריט עם מבחר של מנות פסטה מיוחדות שמתווספות למנות הדגל של המסעדה.בין המנות: ניוקי ויולה  אנדיב, חמאה, מרווה, אגוזי לוז וגורגונזולה, טליאטלה זוקיני "קרבונרה" פקורינו, חלמון, פלפל שחור ובזיליקום  ועוד.המנות ישתלבו לצד מנות הדגל של המסעדה.

מסעדת פלומינו האיטלקית מירושלים תציע פנה פומודורו פסטה ברוטב עגבניות נאפוליטני ובזיליקום, פסטה אלה סורנטינה פסטה אפויה על האבן, ברוטב עגבניות נאופליטני, חצילים צלויים וגבינת סקרמוצה ואפילו טליאטלה ראגו פטריות לקט פטריות צלויות חתוכות גס, חמאה, שום, טימין, שום קונפי, שמנת, אורוגולה ומוצרלה רכה.

מסעדת פיאצה גרנדה – האיטלקית הכשרה החדשה, שנפתחה לאחרונה במתחם שרונה, בתל אביב תציע תפריט מיוחד ולא שגרתי שיציע 5 מנות פסטה -בנוסף על התפריט הקיים. בין המנות: פסטה קצ'יו אה פפה -פסטה לינגוויני עם שמן זית. גבינת פקורינו רומנו והרבה פלפל שחור, פסטה שחורה עם דג ים – פסטה חונקי כמרים בצבע שחור עם נתחי דג דניס . חמאה. מרווה. זיתים ירוקים. שעועית ירוקה .שרי ופטרוזליה מעל ופסטה עם בורטה – קרעי פסטה עם עגבניות שרי. בזיליקום . שמן זית וכדור בורטה ממולא שמנת מעל.

מסעדת Serafina, תחגוג את יום הפסטה הבינלאומי עם ספיישלים של שף מיכאל יעקבי שיתווספו לתפריט הרגיל. התפריט יוגש בין התאריכים 24.10-26.10 (ראשון-שלישי). המנות המיוחדות של שף יעקבי יכללו:טליוליני חלמונים וירוקים  – רוטב של ציר סרטנים, פסטה המעורבבת עם קרם תירס גילי, קלמרי מקומי על הפלנצ'ה ובוטרגה ביצי בורי תוצרת בית, רביולי ארטישוק ירושלמי – ארטישוק ירושלמי בחמאה חומה, קרם של ארטישוק ירושלמי, שקדי עגל (תימוס), דמי גלאס עגל ועוד.

גם מסעדת אלורה, האיטלקית הכי אותנטית בתל אביב, תציין את המאורע ותגיש אחר כבוד את מגוון מנות הפסטה האותנטיות שלה. בין המנות רביולי די נוצ'י: רביולי ביתי במילוי מסקרפונה, אגוזים, ובזיליקום טרי, ברוטב שמנת מרווה, פסטה פנה אליו אוליו: עגבניות מיובשות, קונפי כרישה פיקנטי, פסטה קרוסלה מיקס פטריות: ברוטב שמנת כמהין, ויין לבן ופפרדלה קרבונרה: אספרגוס, חלמון ובייקון ברוטב שמנת ויין לבן.

מותג הפסטה  'ברילה', משיק את ה"פסטה טראק"- מיזם קולינארי,שיציע לקהל הרחב ארוחת טעימות של פסטות ורטבים מיוחדים, עד סוף החודש. ב25.10 תגיע המשאית לחולון ותעמוד  במתחמי מזון מובילים כמו: טיב טעם, רמי לוי, ויקטורי  ועוד.במסגרת הפעילות ברילה תגיש לקהל הרחב מנות פסטה טריות וחגיגיות – ללא כל תשלום.

לקראת יום הפסטה הבינלאומי שיתקיים גם בישראל, יוצאת יצרנית כלי הבישול 'סולתם' במבצע – קונים ב-200 שקל ומשלמים רק 100 שקל. בין כלי הפסטה ניתן למצוא סירי פסטה, כפות ומסננות לפסטה ועוד וניתן לממש את ההטבה גם בכפולות.

 

ואם חיפשתם מתכון קליל ואפילו דיאטטי שמשלב פסטה, ד״ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, מציעה מתכון קליל ובריא לבצק האלוהי

פשטידת פסטה

1 קופסת שימורים פטריות שמפניון

2 בצל חתוך לקוביות

250 גרם גבינה לבנה 5%

350 גרם פסטה פרפרים

4 ביצה

עירית קצוצה, מלח, פלפל

שמן

אופן הכנה:

מבשלים את הפסטה על פי ההוראות שעל גבי האריזה.

מאדים את הבצל בכפית שמן, מוסיפים את הפטריות ומורידים מהאש.

בקערה גדולה מערבבים היטב את האטריות תערובת הבצל והפטריות, ביצים ועירית קצוצה ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

מעבירים לתבנית משומנת במעט תרסיס שמן ואופים בחום של 180 מעלות עד שהפשטידה יציבה ושחומה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר